Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkuva poliisi pitää saada takaisin

Vierailija
17.08.2021 |

Tänä kesänä olen todistanut todella holtitonta liikennekäyttäytymistä moneen kertaan. Etenkin tällaiset liikenteen "kouluttajat" tai kiusaajat, jotka kiihdyttelevät ja hidastelevat vuoroin tuntuvat lisääntyneen räjähdysmäisesti. Mikä heidän ongelmansa on??? Oikeasti pelottaa ajaa tuoreena kortillisena vauvan kanssa noiden hullujen joukossa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Liikkuvat oli apuna monessa muussakin tilanteessa ja psykologinen tunne järjestyksestä sivukylillä.

Nyt ei ole liikkuvia - laittomuudet rehottaa. Liikenne on vain jäävuoren huippi.

Vierailija
2/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä en kaipaa niitä paikkakunnan suurimman alamäen alla puskassa kyttääjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä en kipaa niitä paikkakunnan suurimman alamäen alla puskassa kyttääjiä.

Eihän ongelmakuskit valvontaa kaipaakaan.

Vierailija
4/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, resursseja lisää muutenkin poliisille, niin se voi stalkata vielä vähän enemmän ihmisiä ennalta estävän toiminnan nimissä. Ihmisten stalkkaaminen kävelylenkillä tai kauppareissulla on äärimmäisen tärkeää ennalta estävää poliisitoimintaa, erityisesti siihen pitää suunnata lisää resursseja. 

Vierailija
5/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilta vähennetään n40milj€ ja tämä summa lisätty kehitysapuun, afganistan suurin saaja.

Siinä sitä liikkuvaapoliisia sullekin. Saatanankusipääpilluhallitus.

Vierailija
6/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitos itse lopetti liikkuvan poliisin osana organisaatiouudistusta kun väkeä tarvitaan muihin heidän mielestään tärkeämpiin tehtäviin kuten vihapuheen etsimiseen netistä.

Vierailija
7/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisilaitos itse lopetti liikkuvan poliisin osana organisaatiouudistusta kun väkeä tarvitaan muihin heidän mielestään tärkeämpiin tehtäviin kuten vihapuheen etsimiseen netistä.

Ei lopettanut itse.

Se tehtiin kokoomus hallituksen aikana.

Sisäministerinä oli Päivi Räsänen, jonka alainen sisäministeriö valmisteli asian.

Vierailija
8/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annetaan mieluummin rahaa kulttuurille, vaikka sieltä päivittäin uutisoidaan miten kulttuuriväki on ahdistellut naisia seksuaalisesti. Pitäähän se tietysti palkita.

Vierailija
9/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissattiin kesällä Suomen maata. 1 500km:n matkalla nähtiin yksi poliisiauto.

Nähtiin myös paljon holtittomia ohituksia ja suoranaista perseilyä liikenteessä.

Vierailija
10/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vika on sinussa tuoreen kortin saajana. Ajatko ohituskaistalla 20 km/h alinopeutta?

Vierailija
11/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Aiemmin olen kehunut suomalaisten ajotaitoja ja järkevyyttä mutta olen muuttanut mieleni täysin. Järjettömiä ohituksia, kiilailuja, kovia ylinopeuksia ym. Viimeksi eilen oli hermot koetuksella.

Mikä v.... siinä on niin vaikeaa ajaa normaalisti?

Vierailija
12/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Aiemmin olen kehunut suomalaisten ajotaitoja ja järkevyyttä mutta olen muuttanut mieleni täysin. Järjettömiä ohituksia, kiilailuja, kovia ylinopeuksia ym. Viimeksi eilen oli hermot koetuksella.

Mikä v.... siinä on niin vaikeaa ajaa normaalisti?

Tuo että sä et luetellu alinopeuden ajamista hermoja koettelevana asiana kertoo että sä ite ajat liian hitaasti. 

Ymmärtääkö ihmiset että 100 km/h ajaminen 120km-alueella ja 80 100km-alueella on alinopeus ja se on rikos?

Vierailija
13/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Yli-Viikarin alaisuudessa ollut nainenhan oli kesällä haastattelussa kertomassa, miten liikkuvan poliisin lakkauttamisen ongelmista kertonut raportti käskettiin hävittää, mutta hän oli sen säästänyt. Suurelle yleisölle esiteltiin manipuloitu raportti.

Vierailija
14/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä tuntuu olevan eniten keväisin.

Minä otan rekisteritunnuksen aina talteen, ja soitan 112. Mutta täytyy muistaa, että kiusaan ei saisi vastata kiusalla! Kiusaajan kiusaaminen on hengenvaarallista!!!

Vierailija
15/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtiin myös paljon holtittomia ohituksia ja suoranaista perseilyä liikenteessä.

Ennen uskalsi pelkääjän paikalla vaikka nukkua, nykyään meitä on kaksi silmäparia tarkkailemassa kantateillä liikennettä tuleeko vastaan tai takaa joku hullu ohittelija. Taajamissahan ongelmia en ole huomannut mutta valtaväylillä missä ei ole kameroita.

Vierailija
16/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse sietää kiusaamista liikenteessä; toisaalta täytyy kyetä erottamaan kömmähdykset, kaikki ei välttämättä ole kiusantekoa!

Vierailija
17/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vika on sinussa tuoreen kortin saajana. Ajatko ohituskaistalla 20 km/h alinopeutta?

Hyvä huomio yleisesti ottaen, sikäli, että yksi kiusaamisen muoto on piittamattomuus liikenteen sujuvuudesta. Esimerkiksi, ajo 30 km/h alueella jossa rajoitus 60 km/h, ilman näkyvää syytä. Tai jokaisen  liikennehidasteen jälkeen auton pysäyttäminen (ehkä kognitiivinen ongelma).

Vierailija
18/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää provosoituko kiusaajien hitaudesta. Moni ohitus ja onnettomuus johtuu välillisesti hidastelija-kiusaajasta, ja hän pääsee kuin koira veräjästä. Jokaisella on kuitenkin vastuu liikenteen sujuvuudesta, kun se sääntöjenkin kanssa aina yhteispeliä. Kokonaistilannetta jokainen outo, yleisestä ajotavasta poikkeava käytös on uhka turvallisuudelle.

Vierailija
19/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit nähnyt matkalla kaksi poliisiautoa niin ajatteletko että perseilyä olisi puolet vähemmän? Kustannuksia veronmaksajille  kuitenkin puolet enemmän.

Vierailija
20/27 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli auton ajaja ei koe olevansa ajokunnossa, mutta ajaa silti, ja hitaasti, hänen tulisi pyrkiä antamaan muille tietä. (Ja hänet olisi varmuuden vuoksi hyvä ilmoittaa poliisille, ellei näin tee.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi