Apuja! Miten saan tämän tissuttelun lopetettua?
Kaikki asiat ovat ok, mutta keppanaa menee päivittäin ja se latistaa minut.
Kommentit (10)
Ikinä ei ole asiat niin huonosti, etteikö niitä juomalla saa vielä huonommaksi. Mieti mitä juominen tekee terveydellesi ja ihmissuhteillesi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun en ole ostanut alkoholia kotiin niin on pirteämpi olo, se motivoi.
Tämä. Ap, kun et osta kaljaa niin et voi juoda kaljaa. Minulla jäi lomalla ryyppy päälle, tuli otettua pientä terävää jo joka ilta. En hillunut humalassa, mutta viikkoannos alkoi olla epäterveellistä luokkaa. Pistin poikki niin, että en vain mene Alkoon. Yllättävänkin helppoa olla ilman, luojan kiitos, ei tainnut minusta tullakaan alkkista vielä :-/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ap, kun et osta kaljaa niin et voi juoda kaljaa. Minulla jäi lomalla ryyppy päälle, tuli otettua pientä terävää jo joka ilta. En hillunut humalassa, mutta viikkoannos alkoi olla epäterveellistä luokkaa. Pistin poikki niin, että en vain mene Alkoon. Yllättävänkin helppoa olla ilman, luojan kiitos, ei tainnut minusta tullakaan alkkista vielä :-/
Ehkä olisikin parasta tilata sapuskat kotiinkuljetuksella. Teräviä en onneksi käytä. Sen verran olen analysoinut, että otan gepardia pitkittyneeseen stressiin. Jätin stressiduunin jo ajat sitten ja nyt olen ihan kivassa paikassa töissä. Tuo stressi ja ahdistus jäi kuitenkin seuraamaan kuin hai laivaa.
Ap
Se tissuttelu loppuu, jos sinä päätät sen lopettaa.
Se stressi ja ahdistus, mikä sinua seuraa on alkoholin aiheuttamaa, kun siihen ei muuta syytä ole.
Alkoholistilla on aina joku tekosyy juomiselleen, kun oma heikkous tunnustaa itselleen oikea syy estää juomisen lopettamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisikin parasta tilata sapuskat kotiinkuljetuksella. Teräviä en onneksi käytä. Sen verran olen analysoinut, että otan gepardia pitkittyneeseen stressiin. Jätin stressiduunin jo ajat sitten ja nyt olen ihan kivassa paikassa töissä. Tuo stressi ja ahdistus jäi kuitenkin seuraamaan kuin hai laivaa.
Ap
Kyllä mullakin on ollut stressi syynä sille, miksi on ihanaa juoda 1-4 annosta, vaikka se ei vielä kauheeta läträämistä olekaan.
Minua auttoi, kun luin Uuvuksissa-kirjaa. Syvennyin siihen, miksi olen niin väsynyt töistä ja muutenkin. Se kirja siis kertoo työuupumuksesta. Sen ansio on kokonaisvaltaisuus. Tissuttelu on vain yksi siivu koko aiheesta.
1
Vierailija kirjoitti:
Se tissuttelu loppuu, jos sinä päätät sen lopettaa.
Se stressi ja ahdistus, mikä sinua seuraa on alkoholin aiheuttamaa, kun siihen ei muuta syytä ole.
Alkoholistilla on aina joku tekosyy juomiselleen, kun oma heikkous tunnustaa itselleen oikea syy estää juomisen lopettamisen.
No nyt ollaan asian ytimessä. Tosiaan, otin kaljaa alunperin stressin helpottamiseen. Tapa jäi ikäänkuin päälle vaikka stressaava olosuhde loppui. Nyt ruokin samaa olotilaa edelleen alkoholilla. Tää on se syy miksi en pääse eroon stressistä ja ahdistuksesta. Kiitos tuhannesti kommentistasi. Silmäni ikäänkuin aukesivat. Nyt tajusin, että korkki kiinni. On tämä vaan mahtava palsta. Nähdään seuraavalla Porvoo-Munsala lennolla - vichyä lasissa. Kiitos.
Minä lopetin, kun huomasin etten oikeastaan nauti enää tissuttelusta tai humalasta. Sen hohto hävisi. Nyt toista viikkoa selvinpäin, aluksi oli ärtymystä ja väsymystä, mutta nyt on jo hyvä olo ja unirytmi on kohdallaan, turvotus on hävinnyt.
Itse vaan lopetin sen lopettamisen ja lopetin viinin lipittämisen.
Tilalle sain pirteämmän olon ja enemmän vapaa-aikaa kun ei pää ei ole niin tökkelössä koko ajan.
Suosittelen lämpimästi❤️
Sun pitää miettiä, millä korvaat sen.
Minua auttoi nämä ajatukset: olen vähän ylipainoinen ja alkoholin lopettaminen voi pudottaa painoani. Löysin hyviä alkoholittomia juomia tilalle.
Pysähdyin miettimään, mikä on se tunne, kun koen, että tekisi mieli juoda pari alkoholijuomaa. Itsellä se on ahdistus ja yksinäisyys.