Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on yksi kaveri joka on koko ajan saikulla

Vierailija
17.08.2021 |

Milloin mistäkin syystä, varmaan puolet ajasta. Hän ei oo ihan kaikista terävin tapaus, joten tämä on hänen mielestä ihan aidosti ok.

Useimmiten on uupumuksen takia useita viikkoja, jaksaa kuitenkin sitten saikulle tehdä kaikkea mahdollista, erityisesti bilettää. Ei halua kuitenkaan edes yrittää hakea vähemmän stressaavaa työtä. Kun ollaan keskusteltu tästä uupumuksesta niin hän sanoo, että töissä on kiire ja ei yhtään huvittais. Pitää siis normaalia väsymystä ja sitä "ettei nyt oikein huvittais" työuupumuksena.

On myös ollut useita kertoja pois esim. flunssan takia. Tämä toki aivan tarpeellista, etenkin korona aikana. Mutta kun flunssa on jo parantunut niin hakee saikkua lisää ja lisää ja väittää olevansa tosi kipeä. Pahimmillaan ollut varmaan 3 vko kerrallaan pois "flunssan" takia. Elää kuitenkin tuolloin ihan normaalisti ja ramppaa baareissa. On siis itsekin sanonut minulle, ettei hän enää kipeä ole, mutta vähän on vielä väsynyt olo tms, että on mieluummin vielä pois...

Hämmästyttää hänen työmoraali, mutten viitsisi ottaa puheeksi kun suuttuu niin helposti ja toisaalta ei asia edes kuulu mulle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella työpaikalla on käytössä varhaisen tuen malli tms. Kuulostaa aika paljolta määrältä poissaoloja ja toivottavasti hänen työnantajansa on hereillä runsaiden poissaolojen suhteen ja on käynyt keskustelua, mahdollisesti yhdessä työterveyshuollon kanssa mikä on vialla ja mitä voisi tehdä että jaksaminen ja motivaatio paranisi.

Vierailija
2/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä on paljon ja tämä monesti unohtuu noista työttömyyskeskuteluista että kyllä sitä osataan töissäkin kikkailla ja nostaa valtion korvauksia jopa työttömiä enemmän

ja jos työttömiä pakotetaan töihin niin tuohonhan se johtaa eli ei järkeä

...toki nyt jo kiinteistöpalvelualalla on tullut 1 päivän karenssi ja tämä "paikallinen sopiminen" varmaan yleistää tätä....ja kohta varmaan poistuu palkalliset sairauslomat kun tarpeeksi moni näitä käyttää väärin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näitä on paljon ja tämä monesti unohtuu noista työttömyyskeskuteluista että kyllä sitä osataan töissäkin kikkailla ja nostaa valtion korvauksia jopa työttömiä enemmän

ja jos työttömiä pakotetaan töihin niin tuohonhan se johtaa eli ei järkeä

...toki nyt jo kiinteistöpalvelualalla on tullut 1 päivän karenssi ja tämä "paikallinen sopiminen" varmaan yleistää tätä....ja kohta varmaan poistuu palkalliset sairauslomat kun tarpeeksi moni näitä käyttää väärin

juu ja niitä väärinkäyttäjiä tuntuu tulevan maahan joka vuosi lisää

Vierailija
4/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs kaveri saikuttaa kanssa paljon. Vetoaa muka fibroon, kun ei muka saa nukuttua ja ei millään jaksa.

Paljasti kerran itsensä kun sanoi, että pakko oli tulla töihin, ei voinut jatkaa saikkua rahan takia.

Vierailija
5/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kaveri puhuu toisen asioista noin tunnistettavasti Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla?

Vierailija
6/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikävä esimies. En muista päivää, jolloin joku ei olisi saikulla. Kieltämättä tulee itsekkin saikuteltua pienistäkin päänsäryistä. Muuten työ on mahtavaa ja siksi moni meistä yrittää pärjätä asian kanssa. Muita töitä kyllä katselen passiivisesti.

Vierailija
7/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs kaveri saikuttaa kanssa paljon. Vetoaa muka fibroon, kun ei muka saa nukuttua ja ei millään jaksa.

Paljasti kerran itsensä kun sanoi, että pakko oli tulla töihin, ei voinut jatkaa saikkua rahan takia.

Ööö.

Voi olla, että kivun takia on poissa ja ei ole niinsanotusti varaa sairastaa.

Onhan näitä, jotka sairaana käy töissä.

Meitä on moneksi.

Kyttääjiäkin.

Ja niitä, jotka luulee tietävänsä toisten asiat.

Plääh sulle.

Vierailija
8/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ikävä esimies. En muista päivää, jolloin joku ei olisi saikulla. Kieltämättä tulee itsekkin saikuteltua pienistäkin päänsäryistä. Muuten työ on mahtavaa ja siksi moni meistä yrittää pärjätä asian kanssa. Muita töitä kyllä katselen passiivisesti.

Teidän pitää

Ottaa yhteyttä työterveyteen, jokaisen!

Sieltä puututaan. Mut jos yks vaan, niin ei auta.

Vierailija
9/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paljon sairastelee niin rupeaa näkymään palkassa. Tosin työnantajaa ja työkavereita tuollainen muka sairastelu rasittaa ja hyvin todennäköisesti työnantaja pistää pihalle heti kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
10/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta tuollaista lusmuilijaa.

Vierailija
11/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö tietää, kuka on yt:issä ensimmäisenä lähdössä. Ei tuolla käytöksellä saa kummoisempaa työuraa rakennettua. 

Täytyy kyllä todeta, että jokaista tällaista lusmuilijaa kohti on viisi ihmistä, jotka sinnittelevät töissä, vaikka oikeasti kannattaisi olla sairaslomalla. Itseni mukaan luettuna. 

Vierailija
12/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kaveri puhuu toisen asioista noin tunnistettavasti Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla?

Juu no Suomessa on tuhansia kavereita jotka saikuttaa turhaan eli tosi tunnistettavaa.

Vierailija
13/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse, kun olin yrityksessä työharjoittelussa 6kk. Sellainen työttömien juttu juuri valmistuttua, kun niitä oikeita töitä ei heti löytynyt.

Sairastuin paikassa kovasti. Poskiontelontulehduksia, keuhkoputkentulehduksia ja jopa keuhkokuume kerran. Yrittäjä totesi, että jos itsellä olisi minun vaivani, ei välittäisi, vaan tekisi töitä. Olin siis saikulla kovimmat kuumepäivät. Yrittäjä viuhtoi omia menojaan ja olisi halunnut minut toimistoa päivystämään.

No, lopulta selvisi. Paikka umpihomeessa ja siitä kaikki taudit. Muistoksi jäi sisäilmasairaus. Ei toki yrittäjälle kuitenkaan, kun itse vältteli tiloja.

Tästä opin sen, etten juurikaan kyseenalaista muitten salkkuja. Ei oireet saata näyttää päälle siltä, miltä tuntuu. Toki jos voimia vetää juoksulenkkejä, kiertää baarit ja vielä jaksaa kaiken päivittää someenkin, on ehkä syytä miettiä uudelleen...

Vierailija
14/14 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi pienyrittäjänä palkata ketään vakituiseen suhteeseen, koska yksikin elämäntapasaikuttaja voi viedä konkurssiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi