Ensin suuvesi, sitten hammasväli rassaa, vasta sitten
Kommentit (8)
Just oli Hesarissa, että suuveden käyttöä ei suositella:
”Suuveden vaikutus ei rajaudu vain johonkin tiettyyn bakteeriryhmään, vaan se vaikuttaa kaikkiin suussa asustaviin bakteereihin. Suuvesi häiritsee mikrobiston tasapainoista toimintaa.”
Mikrobiologit ovatkin olleet suuveden päivittäisestä käytöstä huolissaan. Pahin vaihtoehto on alkoholia sisältävä suuvesi, Könönen sanoo.
Mulle on kaikki hammaslääkärit sanoneet että ei suuvettä normaalitilanteessa / jatkuvassa käytössä!
-
Suun purskuttelu vedellä suurimmista leivän murusista, hampaiden lankaus, hammasväliharjalla rassaus ja viimeiseksi hampaiden pesu.
Johan se on monen hammaslääkärin ja tutkimuksen voimalla todistettu, että suuvedestä ei ole mitään hyötyä. Se on vain yksi turhake, jonka luojat tahkoavat hyväuskoisilta ihmisiltä rahaa.
No kyllä mä käytän alkoholitonta suuvettä. Aloin hammasrautojen myötä käyttää ja joskyus hammaslääkäri kehotti esim marjojen syöntiaikaan välillä purskuttelemaan nafdentillä. Imeskelän kyllä myös maitohappkapseleita, jotta lisää suun hyvä bakteereita.
Alkoholi aiheuttaa myös suusyöpää. Jos sitä suuvettä latraa monesti päivässä, niin se vastaa viinanjuontisessiota.
Itse purskuttelen aina käsidesillä.
Ei suuvettä, se syövyttää ja tuhoaa hammaskiilteen.