Paljonko kissan ruokiin menee rahaa kuukaudessa?
Ei siis puhuta nyt mahdollisista lääkäri- ja muista kuluista, mutta mitä suurin piirtein ruokaan menee?
Kommentit (28)
Käyttäjä40438 kirjoitti:
Yhteensä noin 90 euroa, josta kuivamuona 30 euroa ja märkäruoka 60 euroa.
Yli tuhat euroa vuodessa kissan ruokiin? Eipä ole köyhien hommaa.
Meillä kaksi syömäriä....pääsevät myös ulos mutta safkaan menee n 80 e kuussa. Ihan normaaleja K-kaupan settejä + naudanpaistit jen silloin tällöin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin 100 € kuussa per kissa. En anna omille kissoilleni teollisia ruokia lainkaan, vaan ruokin niitä erilaisilla lihoilla jne.
Tämä tapa tulee hieman kalliimmaksi, mutta toisaalta kissat pysyvät terveinä. Minulla on kolme kissaa, joista kaksi 14-vuotiaita joilla ei ole koskaan ollut mitään terveyspulmia ja juuri vuositarkastuksessa saivat eläinlääkäriltä kehuja siitä kuinka hyväkuntoisia ovat. Nuorimmainen, eli 11-vuotias on jouduttu vuosi sitten käyttämään hammaslääkärillä, mutta muuten sekin on kovin terve ollut.
Tuolla hinnalla ravintona pelkkää sisäfileetä???
Eikö olisi järkevämpää antaa kisulin mutustaa hiiriä, lintuja, oravia, rusakon poikasia.
Ihan olisi omavarainen kisuli.
Minä olen opettanut kissani kyläilemään naapurilla ruoka-aikaan niin tulee aika halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
No kissahan on sitten tosi halpa pidettävä, jos ei tule lääkärireissuja. 🙂
Niin, jos ei tule. Jossakin vaiheessa rupeaa kuitenkin tulemaan.
Ja jos ruoassa pihistelee, eli ostaa halvimpia markettiraksuja, tulee enemmän ja aiemmin niitä lääkärireissuja, eli ei säästä mitään.
Meillä exotic poika 1,5 noin 50 euroa kuussa on ruokakulut 😻
Mikään ei ole niin tärkeätä kuin ruokakippo ja ruoka-ajat❤️
Periaatteessa ei, koska jotkin ihmiselle sopivat ruuat ovat myrkyllisiä kissoille ja niiden elimistö ei osaa käsitellä suolaa ja sokeria, mutta ei kissa siihen kuole että esim. annat sen nuolla jugurttipurkin kannen silloin tällöin.