Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujoulua ei tulla viettämään tänäkään vuonna. On jo ihan selvää, ettei korona tule talttumaan täksikään jouluksi

Vierailija
16.08.2021 |

Porukkaa ei ole rokotettu 90-prosenttisesti vielä jouluun mennessä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä koko suku on jo rokotettu pikkulapsia lukuunittamatta.

Vierailija
22/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan oma päätöksenne. Mikään ei estä viettämästä sukujoulua, eikä estänyt viime vuonnakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin oli ihan normaali joulu viime vuonna. Tänä vuonna myös, jos kukaan ei ole karanteenissa tai eristyksessä.

Vierailija
24/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä. Vihaan talvea ja etenkin joulua, tylsääkin tylsempää, mut sen kestää, jos ja kun ei tartte perseillä sukulaisissa

Vierailija
25/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on vain sinun päätös, meidän suvussa on porukka rokotettu ja kokoonnutaan ihan normaalisti.

Vierailija
26/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti vietettiin sukujoulu viime vuonna. Muitakin sukujuhlia on ollut, kaikki ollaan hengissä eikä yksikään suvusta ole sairastanut koronaa.

Vierailija
27/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi viettää ?? Kyllä meillä on ainakin monet juhlat juhlittu ja joulu siinä samassa juhlitaan. Elämää ei sen vähempää. Suurempi riski kuolla liikenteessä kuin koronaan.

Hassua että ne ketkä tuolla hilluu maskit ja hanskat kädessä ja koittaa olla niin eristyksissä niin niillä se "korona" on, muut on terveitä.

Monelle on yksi lysti tuleeko korona vai ei.

Vierailija
28/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun se rokotus ei suojaa siltä koronalta ketään ....

Vierailija
29/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi sukujoulua ilman koronaakaan. Jos puoliso haluaa mennä sukulaisilleen, niin hän voi tottakai mennä. Omat vanhempani ovat kuolleet ja lapsi viettää joulua puolisoineen tämän vanhemmilla siellä, missä he nykyisin asuvat. Minä olen viettänyt joulut ennen koronaa matkoilla, mutta ihan hyvin ne sujuvat kotonakin; lukemista, ruokaa, viiniä, takkatuli, ulkoilua koiran kanssa.

Vierailija
30/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki synttärit, joulut ym perhetapaamiset on meillä pidetty ihan koko korona-ajan läpi. Kukaan ei ole kuollut eikä sairastunut. Nyt on vielä rokotussuojakin. Mistä AP on nyt yhtäkkiä keksinyt ongelman?

Sama täällä. Terveenä on oltu ja ihan normaalisti tavattu, rokotetut ja ei-rokotetut.

Vierailija
31/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Toinen vuosi perkkäin, kun voi hyvällä omatunnolla sanoa vanhemmille, että emme osallistu sukuhelvet... siis -juhlaan.

Vierailija
32/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koko suvulla ole tuohon mennessä jo rokotukset.

Paitsi niissä suvuissa, joissa aiotaan jäädä henkiin.

Niin no jos haluaa kuolla kulkutauteihin niin kannattaa toki jättää rokotukset ottamatta.

Vierailija
33/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on ollut ihan jokaisena vuotena.

Jep. Halukkaat on rokottautuneet. Muut pitää yllä luonnollista immuniteettia. Altistuneet jää pois jne. Normimeininki eikä hysteriaa. Suvussa ei immuunivajeisia.

Vierailija
34/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, että koko sukunne on rokotettu? Etenkin nuoremmissa polvissa prosentti vielä kovin alhainen. Ja itse valehtelin saaneeni ekan annoksen, ja valehtelen meneväni kohta toiselle piikille. Syynä on hysteerinen anoppi, joka sekoilee että haluanko tap*paa koko heidän sukunsa, jos en rokottaudu. Hän itse matkusteli viimeiseen asti ilman rokotusta, ei noudattanut mitään kokoontumissuosituksia ja vaaransi 93-vuotiaat vanhempansa surutta. Mutta nyt, se onkin miniä joka tap*paa kaikki. :D :D Joten koin helpoimmaksi valehdella rokotuksesta, onpahan matami nyt tyytyväinen. En usko olevani ainoa, koska esim. Yle selvittää millaisia riitoja rokottamattomuus on aiheuttanut, sekä THL muistuttaa, ettei kenenkään tarvitse kertoa toiselle rokotetilanteestaan. Tämä kohdassa, jossa puhutaan lasten ja lastenlasten tapaamisesta.

Vierailija
35/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koko suvulla ole tuohon mennessä jo rokotukset.

Paitsi niissä suvuissa, joissa aiotaan jäädä henkiin.

Niin no jos haluaa kuolla kulkutauteihin niin kannattaa toki jättää rokotukset ottamatta.

Rokotukseenkin voi kuolla.

Mä olen jo kerran lapsena saanut yhdestä rokotteesta tarpeeksi pahan haittavaikutuksen että en kokeile enää nykyisin onneani.

Koronakin toki saattaa olla pienenpieni riski joillekin, mutta tämä on mun valinta.

Vain typerys puuttuu toisten terveyteen liittyviin päätöksiin noin ala-arvoisella kommentilla.

Vierailija
36/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi riski kuolla rokotteeseen kuin koronaan.

Vierailija
37/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Toinen vuosi perkkäin, kun voi hyvällä omatunnolla sanoa vanhemmille, että emme osallistu sukuhelvet... siis -juhlaan.

En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka tarvitsevat koronariskiä voidakseen kieltäytyä jostain, mitä he inhoavat.

Vierailija
38/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap ei mitään sukua olekaan, minkä kanssa viettää joulua.

Meillä vietetään joulua kuten aina tähän mennessäkin. Hommaa rokotus ja itseäsi suojaava maski.

Vierailija
39/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla, joten en tosiaankaan viime jouluna lähtenyt sukuloimaan mm. syöpähoitoja läpikäyneen äitini luo. Itse asiassa en ole koko korona-aikana käynyt pk-seudun ulkopuolella, mutta suurin osa kavereista asuukin täällä, ja heitä olen nähnyt silloin kun tilanne on ollut parempi. Julkisia kulkuvälineitä ja tiloja pyrin välttämään myös. Aika harva jaksaa elää tällä tavalla, itse viihdyn hyvin kotona. Mutta kyllä nyt alkaa olla jo sellainen olo, että kunhan on rokotukset saatu niin ei enää hirveästi kiinnosta minuakaan. Jouluna tosin en lähde mitään sukujoulua viettämään, koska inhoan sellaista muutenkin. Joulu puolison kanssa kahdestaan kotona, kuten aina.

Vierailija
40/40 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut esim.töissä että menen hoitamaan rokotukset, kun vihdoin sain varattua ajan. Tottahan tuo toki on, rokotuksen vain saa koira, enkä minä, mutta minkäs minä sille mahdan, jos joku nyt luulee minun koronapiikin ottaneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan