Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppisopimus, mikä ala? Apteekkiin, päiväkotiin?

Vierailija
08.09.2014 |

Nämä ainakin kiinnostaa. Onko helppoa saada paikkaa? Kommentteja aloihin ja yleisesti oppisopimusopiskeluun liittyen? :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista viesteistä teille muutamille :) Lisääkin saa kirjoitella! Nostelen ketjua vielä illalla, moni taitaa olla nyt töissä.

Ap

Vierailija
2/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nosto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä (ylempi lastenohjaaja), jos mobiiliversio toimisi nyt. Näyttää katkovan viestejä kesken kaiken. Lastenohjaajilla koko koulutus on lapsi - ja perhetyötä. Lähihoitajat erikoistuvat vasta lopuksi lapsiin, heidän koulutuksensa on 90% ihan muuta.

Vierailija
4/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkiin! !! Muahahahahaa! Joo farmaseutiksi oppisopimuksella. Buahahahaa

Vierailija
5/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:59"]Apteekkiin! !! Muahahahahaa! Joo farmaseutiksi oppisopimuksella. Buahahahaa
[/quote]
Tota mäkin vähän mietin..

Vierailija
6/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelit mennä siivoojaksi sinne päiväkotiin niin sitten onnistunee.

Vierailija
7/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkotiin pääsee opparilla, lähihoitajan tutkinnon ainakin voi suorittaa opparin kautta. Mut apteekki, ei taida onnistua kun on yliopistotutkinto ja niitä tai AMK-pohjaisia ei voi suorittaa opparina.

Vierailija
8/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaankin lääketyöntekijän oppisopimuksesta, eikö farmaseutti ole yliopistossa suoritettava tutkinto?

Vierailija
9/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap.

Teille naurajille tiedoksi, apteekissa työskentelee myös lääketeknikoita ja olen varmistanut, että opiskelu lääketeknikoksi onnistuu myös oppisopimuksella. Myös lastenohjaajaksi voi tietääkseni opiskella oppisopimuksella joten kyllä tässä te paljastitte tyhmyytenne, en minä.

Vierailija
10/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:07"]Kyse on varmaankin lääketyöntekijän oppisopimuksesta, eikö farmaseutti ole yliopistossa suoritettava tutkinto?
[/quote]

Apteekkiin koulutettiin muutama vuosi työttömiä työnhakujoita vuoden koulutyksella eli kyllä sinne muutkin pääsee, kuin yliopiston käyneet.

Vierailija
11/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenohjaajaksi voi opiskella oppisopimuksella, itsekin olen tehnyt niin

Vierailija
12/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:16"]Lastenohjaajaksi voi opiskella oppisopimuksella, itsekin olen tehnyt niin
[/quote]

Haluaisitko kertoa vähän kokemuksistasi? :)

Ap

Vierailija
13/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:16"]Lastenohjaajaksi voi opiskella oppisopimuksella, itsekin olen tehnyt niin
[/quote]

Ap
[/quote]

Kokeillaanpa, onnistuuko nyt. Kirjoitin puhelimella pitkän viestin, mutta vain alku näkyi.

Ensin sinun täytyy hankkia itse työpaikka, jonka jälkeen voit hakea oppisopimuskoulutulseen. Koulu ei siis yleensä työpaikkaa järjestä. Kannattaa kysyä paikkaa yksityisistä ja kunnallisista päiväkodeista. Myös seurakunnan kerhoista paikan saa usein. Valmistuttuasi olet kuitenkin pätevä työskentelemään päiväkodissa, jos et kerhossa halua jatkaa.

Meillä koulutus alkoi syksyllä - en tiedä, alkaako ryhmiä myös tammikuussa. Käytännössä kaikki halukkaat pääsivät koulutukseen.

Vierailija
14/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:16"]Lastenohjaajaksi voi opiskella oppisopimuksella, itsekin olen tehnyt niin
[/quote]

Ap
[/quote]

Kokeillaanpa, onnistuuko nyt. Kirjoitin puhelimella pitkän viestin, mutta vain alku näkyi.

Ensin sinun täytyy hankkia itse työpaikka, jonka jälkeen voit hakea oppisopimuskoulutulseen. Koulu ei siis yleensä työpaikkaa järjestä. Kannattaa kysyä paikkaa yksityisistä ja kunnallisista päiväkodeista. Myös seurakunnan kerhoista paikan saa usein. Valmistuttuasi olet kuitenkin pätevä työskentelemään päiväkodissa, jos et kerhossa halua jatkaa.

Meillä koulutus alkoi syksyllä - en tiedä, alkaako ryhmiä myös tammikuussa. Käytännössä kaikki halukkaat pääsivät koulutukseen.
[/quote]

Jatkan vielä, jos mobiiliversio toimisi

Vierailija
15/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan uutena toi lääketeknikkohomma, vai onko ne niitä jotka istuu kassalla?

Vierailija
16/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ihmistä yläpeukuttanut tuon toisen viestin. Ei voi kun ihmetellä.

Vierailija
17/17 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkia suosittelen! Olin aiemmin muutaman vuoden teknikkona ja meilläkin oli pari oppisopimuksella. Kivasti saa mielenkiintoisen siistin sisätyön, jossa oppii aina uutta! Varmaankin näiltä samaisilta tietämättömilta naureskelijoilta sain muutaman kerran haukut kun en teknisenä osannut ja myöskään saanut esim heidän reseptilääkkeisiinsä puuttua :D