Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saan apua raivoamiseen?

Vierailija
08.09.2014 |

Olen rakastava ja auttava äiti. Pidän sylissä, kehun ja annan paljon aikaani. Rakastan lapsiani yli kaiken. En juo, en polta.

Mieheni on puolet vuodesta reissussa ja kärsin yksinäisyydestä ja siitä että olen päävastuussa kaikesta ja joudun luopumaan omista menoista. Kaikenlisäksi mieheni meinasi jättää minut kesällä ihastuttuaan toiseen. Lopulta halusikin minut ja annoin anteeksi.

Lapsemme ovat tyttö 14v ja poika 11v.

Saan liian usein raivokohtauksia. Teini on uppiniskainen ja uhmaava ja hänen kanssaan otan liian usein yhteen. Kun raivo iskee , niin huudan ja huudan enkä osaa lopettaa. Karjun välillä niin että kurkku on kipeä. Jankutan samaa asiaa ja kiljun ja olen inhottava. Nuoremman kanssa ei samaa tapahdu.

Jälkikäteen ymmärrän typeryyteni ja itken ja sätin itseäni. Pyydän lapselta anteeksi.

Mistä saan apua raivokohtauksiini? Miten ihmeessä opin venyttämään pinnaa? Kärsin huonoista hermoistani ja lapsetkin varmasti kärsivät.

Nim. Hermoheikko raivoaja

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: valitse kantamuksesi. Vähennä niitä stressitekijöitä, joita voit. Kaikki ylimääräinen kuormittava pois. Jos se on esim. perheen ulkopuolinen ihmissuhde, joka vie energiaa, etäännytä se.

Jos malja on valmiiksi piripinnassa stressitekijöitä, se kuohuu helposti yli pienestäkin. Vähennä siis niitä asioita, jotka maljan pintaa pitävät korkealla.

Lapsesi ovat niin isoja, että voit hakea itsellesi myös mielihyvää tuottavia asioita. Harrastus, liikunta, luonto? Jotain missä saat omilla ehdoillasi toteuttaa itseäsi.

Toisena vaan arkinen neuvo: päätä lopettaa. Muut eivät voi sitä puolestasi tehdä.

Vierailija
2/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne muuten, mutta lapset pienempiä. Oon saanut raivokohtauksia hillittyä sillä, että tietoisesti päätän olla suuttumatta. Oma aika on myös tosi tärkeätä. Teen kerran viikossa jotain omaa juttua oli tilanne mikä hyvänsä. Jos ei muualta saa siksi aikaa lapsenvahtia, niin sitten se tilataan mll:lta. Mulla on taipumusta laittaa kaikkien asiat omieni edelle ja sitten alkaa kuitenkin v***taan, kun en saa tehtyä itselle tärkeitä asioita. Huolehdin siitä, että mies ja lapset pääsee harrastamaan, mutta sitten saattaa oma harrastus olla tauolla kuukaudenkin, kun oon huolehtinut muista. Mutta nyt tosiaan helpottanut varmaan koko perhettä, kun on se tietty ilta viikossa, kun pääsen tuulettumaan oman harrastuksen pariin. Toki mulla palaa vieläkin välillä pinna, mutta harvemmin kun ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä tilanteessa mahdollista edes pikkuisen ajatella itseään? Lapset ovat jo sen verran isoja että voisivat olla kahdestaan esim. sinun joogatuntisi ajan. tai jumpan jne. On kuluttavaa aina vain ohittaa omat tarpeensa. Mieti, miten omien tarpeiden huomioon ottaminen sopii perhekuvioosi. Käytä ne mahdollisuudet.

Toiseksi, kannattaisi nauttia säännöllisesti magnesiumia ja b-vitamiini -yhdistelmää, tarpeeksi vahvana. Viikon säännöllisen käytön jälkeen huomaat, että ärsytys ei ole enää niin pinnassa. Olen kokenut sen. Voimia!

Vierailija
4/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on sen ikäisiä, että heille kuuluu jo osa kotitöistä. Kirjoitat lapulle, mitä pitää olla tehtynä kun tulet kotiin (ja ellet käy töissä, lähdet sitten iltapäivällä jonnekin tuulettumaan). Tulet takaisin ruokaa laittamaan vasta kun lapsilta on tullut kuittaus, että hommat on hoidettu.

Et kyllä edes kertonut, onko raivoamisiin joku syy, millä tavalla teini uhmaa. Mutta sääntöjä ei kannata huutamalla puolustaa, se vaan antaa signaalin että säännöt on heikot ja rikottavissa.

Vierailija
5/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa pms oireilta... mene lääkäriin. Toivottavasti tulee lääkäri joka ymmärtää. Itse syön mielialalääkettä joka helpottaa. Mulle etsitään oikeaa annosta joka tarkoittaa sitä että kaksi viikkoa ennen menkkoja syön lääkettä ja sitten taas ilman... tosi harva lääkäri kyllä ymmärtää. Itse olen psykiatrin kautta saaneet lääkkeet... eli älä pelkää jos ohjaavat sua sinne suuntaan.

Vierailija
6/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:08"]

sama täällä, menetän hermoni ja raivoan. lapset pieniä. olo voimaton.

apua? auttaako joku b6-vitamiini??

[/quote]

Auttaa se, että katsot peiliin ja kasvat aikuiseksi.

Vierailija
7/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä, menetän hermoni ja raivoan. lapset pieniä. olo voimaton.

apua? auttaako joku b6-vitamiini??

Vierailija
8/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Olin samanlainen kunnes todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lääkkeet. Helpotti. Onko testattu sulla?

Vierailija
9/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset omaa aikaa. Et ole yksinhuoltaja, joten miehesi pitää ottaa aktiivisempi rooli lasten kasvatuksen ja ohjastamisen kanssa. Ei kukaan jaksa loputtomiin suorittaa. Jokaisella on oikeus päästä rentoutumaan. Teitä on kaksi aikuista, vastuu lapsista ja kodista on jaettava.

Laita itsesi joskus tärkeysjärjestyksessä ensimmäiselle sijalle. Muuten lähtee iso ratas heittämään, eikä se tosiaankaan ole helppoa, jos perheen äiti sairastuu. Tarvitsette apua. Käy aluksi vaikka juttelemassa terveydenhoitajalle, sieltä sinua neuvotaan eteenpäin.

Vierailija
10/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan kuin mieheni. Voi kun saisitte kaikkia apua, myös mieheni, jostain.

Vierailija
11/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On testattu kilpirauhanen joka kunnossa.

Tiedostan vain olevani ihan puhki tässä elämäntilanteessa. Enkä jotenkin kestä mitään ylimääräistä.
Kärsin myös hirmuisests pms-päivästä päivää ennen kuukautisia. Tällöin minun tulisi olla poissa kotoa jolloin koko perhe säästyisi raivoltani.

Olen etsinyt jotain kursseja tmv joilla oppia vihanhallintaa ja itsehillintää mutta en löydä.

Ap

Vierailija
12/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIESVIHAPALSTALTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!