Deitti sovellusten tarjonnasta.
Nyt kun olen viettänyt puoli vuotta eronneen poikamiehen elämää, ajattelin sitten katsoa deitti sovelluksia, kun baarit yms ei jaksa enää kiinnostaa seuran hakuun. Osa tarjonnasta on ihan asiallisia, mutta melko paljon myös sellaisia joiden vaatimuslistat miehistä on melko ... no, kertoo jo kaiken oleellisen jos ne tärkeimmät kriteerit on tulotaso ja miehen pituus.
Ei siinä, itse tienaan riittävästi, keskituloinen, paino normaali ja mittakin on kutakuinkin juuri miehen keskipituus. Liian tavis?
Onko tosiaan näin että parin haussa on naisen mielestä tärkeintä nykyään tulot ja miehen pituus? Muut piirteet ja seikat on enää niitä toisarvoisia sivuseikkoja? Olis kiva kuulla myös naisnäkökulmaa.
Kommentit (35)
Mihin siinä haluat naisnäkökulmaa? Mikään aloituksessa ei vastaa kokemustani todellisesta elämästä. Riittääkö se näkökulmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta ohitan profiilit, jos on kirjoitusvirheitä. Kertoo, ettei koulut paljoa kiinnostaneet.
Tämä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miski sinua harmittaa niin paljon, ettet täytä kaikkien vaatimuksia? Pyyhkäiset vain vasemmalle ja unohdat ne.
Ja jos tällä aloituksella nyt haettiin sitä, että naiset on liian vaativia, niin katsoisit, mitä ne miehet naisilta haluaa deittisovelluksissa. Hoikka, isot rinnat ja pylly, alle 30.v (vaikka mies alkaa itse olemaan lähempänä eläkeikää), ei lapsia, ei liikaa aiempia seksikumppaneita....
No luin oman deitti-ilmoni ja siinä oli, että haluan akateemisen, savuttoman, likimain itseni ikäisen naisen, jolla ei ole lapsia eikä halua lisääntyä. Onko liian kovia vaatimuksia, jos pystyn nuo kohdat itsekin toteuttamaan?
ei ap
Sä olisit mulle hyvä ja sopivan ikäinen!
Keskiverto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tärkein. Itse etsin tavallista miestä, olen kahlannut paria sivustoa rekisteröitymättä ja löysin ainakin yhden kiinnostavan ilmoituksen. Eli mielellään suurin piirtein samanikäinen +- 5 vuotta, työssä käyvä, ei tupakoi, ei päihdeongelmaa, tykkäisi liikunnasta ja lähtisi kanssani joskus reissamaan kotimaassa ja ennen kaikkea haluaisi tutustua ja viettää aikaa juuri minun kanssa ja osaisi olla myös itsekseen. Ulkonäkö vaikuttaa, mutta ei ole tärkein, sairaalloisen lihava ei kiinnosta eikä luinen, mutta normivartalo on hyvä ja leveät hartiat kyllä herättävät kiinnostuksen. Olen siis nainen ja maskuliinisuus on erittäin ihanaa!
Niin, olenhan minä vielä hieman atleettinen, ulkonäkö 5-kymppiseksi varmaankin vielä ihan ok, ja muutenkin elintavat melko hyvässä kunnossa. Alempi korkeakoulutus. Velaton, omistusasunto, yms...
Eniten minua vaan ihmetyttää heidän (naisten) hakukriteerit joissa korostuu hyvin usein miehen pituus ja tulot. Eli usealla on haussa pitkä elättäjä(kö)?
Aikaa edellisistä treffeistä olla jo reilu 20 vuotta, joka johti avioliittoon, eli treffailu kynnys alkaa olla vähän korkeammalla. Siis ei jokapäiväistä ajankulua eikä ihmisuhde seikkailua vaan seuran etsimistä. Luulen että en löydä niille treffeille hirveästi yhteisten keskustelun ja mielenkiinnon aiheita jos vastapuolen kiinnostuksen kohde on lähinnä lompakon paksuus ja miehen pituus.
Ohita ne, joissa vaaditaan asioita, jotka ei kohtaa sun kohdalla tai muuten ärsyttää ja keskity niihin asiallisiin. Näin naisetkin tekee.
En itse ainakaan yritä tyrkyttää itseäni sellaiselle joka haluaa lapsettoman tai alle 30v naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miski sinua harmittaa niin paljon, ettet täytä kaikkien vaatimuksia? Pyyhkäiset vain vasemmalle ja unohdat ne.
Ja jos tällä aloituksella nyt haettiin sitä, että naiset on liian vaativia, niin katsoisit, mitä ne miehet naisilta haluaa deittisovelluksissa. Hoikka, isot rinnat ja pylly, alle 30.v (vaikka mies alkaa itse olemaan lähempänä eläkeikää), ei lapsia, ei liikaa aiempia seksikumppaneita....No luin oman deitti-ilmoni ja siinä oli, että haluan akateemisen, savuttoman, likimain itseni ikäisen naisen, jolla ei ole lapsia eikä halua lisääntyä. Onko liian kovia vaatimuksia, jos pystyn nuo kohdat itsekin toteuttamaan?
ei ap
Sinä sen tiedät saatko noilla vaatimuksilla mitään vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tällä aloituksella nyt haettiin sitä, että naiset on liian vaativia, niin katsoisit, mitä ne miehet naisilta haluaa deittisovelluksissa. Hoikka, isot rinnat ja pylly, alle 30.v (vaikka mies alkaa itse olemaan lähempänä eläkeikää), ei lapsia, ei liikaa aiempia seksikumppaneita....No luin oman deitti-ilmoni ja siinä oli, että haluan akateemisen, savuttoman, likimain itseni ikäisen naisen, jolla ei ole lapsia eikä halua lisääntyä. Onko liian kovia vaatimuksia, jos pystyn nuo kohdat itsekin toteuttamaan?
ei ap
Eli sinulla on oikeus laittaa profiiliisi vaatimuksia, mutta muut eivät saa niin tehdä?Okei ihan miten vaan. Yleensä deittiprofiilissa muutenkin kerrotaan itsestä ja mitä sinulla on tarjota suhteeseen. Itse pyyhkäisen vasemmalle ne, joilla on pidempi lista kumppanin vaatimuksista, kuin kuvailua omasta luonteesta ja elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Haluan, vaatimuksia, pystyn toteuttamaan - autismitutkani värähtää. Mikään siinä, että haet akateemista, savutonta, ikäistäsi vela-naista ei ole väärin, päinvastoin! On erittäin hyvä, että tiedät, mitä haet. Mutta tapa, jolla asian ilmaiset, viestii tietynlaisesta ajattelun ja viestinnän jäykkyydestä.
Eniten särähtää jälleen kerran tuo, "onko liian kovia vaatimuksia, jos pystyn nuo kohdat itsekin toteuttamaan". Ensinnäkään et voi esittää kenellekään vaatimuksia. Et naisten kollektiiville etkä yhdellekään yksittäiselle naiselle. Voit vain etsiä ja toivoa kohtaavasi haluamasi kaltaisen naisen.
Toiseksi, on ihan sama, pystyykö joku itse tietyt kohdat toteuttamaan. Ei ole olemassa mitään sääntöä, joka sanoisi, että vain akateeminen voi haluta akateemisen puolison tai vain savuton savuttoman jne. Jokaisella on oikeus etsiä ja haluta vaikka yksisilmäistä kääpiötä, jolla on puujalka! Ei ihastuminen ja rakastuminen ole vaihtokauppaa jossa yksi akateemisuus saa vaihdossa toisen akateemisuuden.
Minä en usko, että olisi yleistä naisten profiileissa ilmaista toiveita miehen tulotasolle. Mutta jos on, niin eihän se ole sinulta pois, koska tuskinpa sellaista naista olisit halunnut muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Eli sinulla on oikeus laittaa profiiliisi vaatimuksia, mutta muut eivät saa niin tehdä?Okei ihan miten vaan. Yleensä deittiprofiilissa muutenkin kerrotaan itsestä ja mitä sinulla on tarjota suhteeseen. Itse pyyhkäisen vasemmalle ne, joilla on pidempi lista kumppanin vaatimuksista, kuin kuvailua omasta luonteesta ja elämästä.
Tietysti kerron myös itsestäni, mutta edellisen viestin aihe liittyi siihen mitä miehet kuvitellusta haluavat naisista deittisovelluksissa. Mielestäni kynnysasiat on hyvä tuoda esille heti alussa niin ei kummankaan aikaa tuhlaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Haluan, vaatimuksia, pystyn toteuttamaan - autismitutkani värähtää. Mikään siinä, että haet akateemista, savutonta, ikäistäsi vela-naista ei ole väärin, päinvastoin! On erittäin hyvä, että tiedät, mitä haet. Mutta tapa, jolla asian ilmaiset, viestii tietynlaisesta ajattelun ja viestinnän jäykkyydestä.
Eniten särähtää jälleen kerran tuo, "onko liian kovia vaatimuksia, jos pystyn nuo kohdat itsekin toteuttamaan". Ensinnäkään et voi esittää kenellekään vaatimuksia. Et naisten kollektiiville etkä yhdellekään yksittäiselle naiselle. Voit vain etsiä ja toivoa kohtaavasi haluamasi kaltaisen naisen.
Toiseksi, on ihan sama, pystyykö joku itse tietyt kohdat toteuttamaan. Ei ole olemassa mitään sääntöä, joka sanoisi, että vain akateeminen voi haluta akateemisen puolison tai vain savuton savuttoman jne. Jokaisella on oikeus etsiä ja haluta vaikka yksisilmäistä kääpiötä, jolla on puujalka! Ei ihastuminen ja rakastuminen ole vaihtokauppaa jossa yksi akateemisuus saa vaihdossa toisen akateemisuuden.
Minä en usko, että olisi yleistä naisten profiileissa ilmaista toiveita miehen tulotasolle. Mutta jos on, niin eihän se ole sinulta pois, koska tuskinpa sellaista naista olisit halunnut muutenkaan.
Ensin miehiä kritisoidaan siitä, että etsivät "18v fitnessnaisia", vaikka itse kittaavat sohvalla kaljaa eli ainakin hiljaa hyväksytään jonkinlainen hierarkia. Mutta sitten kun etsiikin itsensä kaltaista niin ei olekaan mitään hierarkioita ja jokainen voi haluta yksisilmäistä kääpiötä. Miksei sitten 18v fitnessnaiset voisi haluta sohvalla viihtyviä karjalamiehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Ensin miehiä kritisoidaan siitä, että etsivät "18v fitnessnaisia", vaikka itse kittaavat sohvalla kaljaa eli ainakin hiljaa hyväksytään jonkinlainen hierarkia. Mutta sitten kun etsiikin itsensä kaltaista niin ei olekaan mitään hierarkioita ja jokainen voi haluta yksisilmäistä kääpiötä. Miksei sitten 18v fitnessnaiset voisi haluta sohvalla viihtyviä karjalamiehiä?
Taasko naisten kollektiivi on miesparkoja kritisoinut? En ole koskaan kieltänyt hakemasta 18-vuotiasta fitnessnaista, päinvastoin, olen kerta toisensa jälkeen sanonut, ettei pidä tyytyä vähempään kuin sellaiseen, jota oikeasti haluaa.
Tarvitsetteko te tosiaan meiltä mammoilta luvan sille, millaista naista haette ja haluatte? Aikuiset miehet??
Jos haluat 18-vuotiaan fitness-kissan niin tee hyvä mies sellainen ilmoitus, missä kerrot asian niin kuin se on. Takaan, ettet tarvitse siihen minun etkä muiden mammojen lupaa. Ja jos joku nainen tällä palstalla irvailee niin anna irvailla. Jos joku alkaa puhua tasoista niin anna puhua tasoista, hän puhuu joka tapauksessa vain omissa nimissään eikä meidän muiden naisten äänellä.
VTT kirjoitti:
Keskiverto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tärkein. Itse etsin tavallista miestä, olen kahlannut paria sivustoa rekisteröitymättä ja löysin ainakin yhden kiinnostavan ilmoituksen. Eli mielellään suurin piirtein samanikäinen +- 5 vuotta, työssä käyvä, ei tupakoi, ei päihdeongelmaa, tykkäisi liikunnasta ja lähtisi kanssani joskus reissamaan kotimaassa ja ennen kaikkea haluaisi tutustua ja viettää aikaa juuri minun kanssa ja osaisi olla myös itsekseen. Ulkonäkö vaikuttaa, mutta ei ole tärkein, sairaalloisen lihava ei kiinnosta eikä luinen, mutta normivartalo on hyvä ja leveät hartiat kyllä herättävät kiinnostuksen. Olen siis nainen ja maskuliinisuus on erittäin ihanaa!
Niin, olenhan minä vielä hieman atleettinen, ulkonäkö 5-kymppiseksi varmaankin vielä ihan ok, ja muutenkin elintavat melko hyvässä kunnossa. Alempi korkeakoulutus. Velaton, omistusasunto, yms...
Eniten minua vaan ihmetyttää heidän (naisten) hakukriteerit joissa korostuu hyvin usein miehen pituus ja tulot. Eli usealla on haussa pitkä elättäjä(kö)?
Aikaa edellisistä treffeistä olla jo reilu 20 vuotta, joka johti avioliittoon, eli treffailu kynnys alkaa olla vähän korkeammalla. Siis ei jokapäiväistä ajankulua eikä ihmisuhde seikkailua vaan seuran etsimistä. Luulen että en löydä niille treffeille hirveästi yhteisten keskustelun ja mielenkiinnon aiheita jos vastapuolen kiinnostuksen kohde on lähinnä lompakon paksuus ja miehen pituus.Jos verkossa treffejä etsit, suomen kielen oikeellisuus on tärkeää, ainakin akateemisille.
Puhelimen automaattinen tekstin syöttö. Toki, jos se on häiritsevä tekijä, niin sen laitan myös sellaisen treffiehdokkaan paitsioon. Eli ei jatkoon. Sisältö on minulle tärkeämpää kuin sen kirjoituksen oikea ja virallinen sanamuoto. Hoono Soomikin kelpaa, jos sisältö on kohdillaan. Terv. Akateeminen jolle tekstin sisältö on tärkeämpää kuin ulkoasu.
Ite kun olin deittiäpeissä niin ei ollut mulle ratkaisevia kumpikaan. Tärkein kriteeri mulle oli se että ei pelaa mun tunteilla ja on halua sitoutua minuun. Ja hitto että se vasta olikin vaikea kriteeri?!
Kävin deiteillä amiksen käyneiden miesten kanssa ja lyhin tais olla ehk noin ~170cm. Et ihan persoona edellä menin ja etin seuraavaa poikaystävää.
Lopulta päädyin yhteen +180cm korkeakoulutetun ja hyvin tienaavan miehen kanssa :D Mutta vaan siks, et meillä klikkaa ja hän kans oli valmis sitoutumaan yhteen ja ite halus sitä. Toisin kuin noi muut sankarit. Eli sain sit lopulta just pitkän ja hyvätulosen ja ne on kivoja juttuja, mut en painottanut niitä asioita treffailussano vaan ihan miehet ne oli jotka pelas ja ghostajas jne.
Vierailija kirjoitti:
Selasin joskus huvikseni naisten profiileja, jotta näkisin millaisten kanssa kilpailen.
Monessa mainittiin, ettei hae elättäjää eikä lapsille isää. Pituusvaatimuksia en muista nähneeni yhtäkään. Miehillä olen kyllä nähnyt, että toivoo naisen olevan yli 175cm
En muista kyllä koskaan nähneeni miehen asettamaa pituusvaatimusta naiselle 🤔 En tosin ole nähnyt palkkatoiveita naisten puolelta myöskään. Akateemisuutta tms. saatetaan kyllä pyytää, tai kerrotaan että tykätään jostain kalliista harrastuksista.
Kopsatkaapa tänne niitä deittiprofiilitekstejä. Kiinnostaa nähdä, millaisin sanakääntein tulotasoa vaaditaan.