Haluan kokeilla puoli vuotta "roolileikkiä": Junttiduunari
Haluan kokeilla elä'ä puoli vuotta kuin ns.junttiduunari. (En tarkoita, että kaikki duunariammateissa olevat ovat juntteja tai juntit duunariammatissa, mutta usein näin on)
Miten minun täytyy siis nkäyttäytyä, millaiset kulutustottumukset, pukeutuminen, auto, vapaa-jan vietto, harrastukset, elämänasenne jne.?
AV:lla kai hakemastani ihmistyypistä käytetän termiä wt.
Kommentit (24)
Ai että vaihat autos ja vaattees leikin takia? Ja elämän asentees.. Sinun pitäisi käydä vaikka puolen vuoden psykiatri jakso ennemmin.
Rautalangasta vääntäen: kertokaa piirteitä käytäytymisessä, kulutustotumuksissa, vapaa-ajan vietossa jne., jotka ovat tyypillisiä junteille.
t.ap
Kannattaa opetella sylkemään. Mikään ei ole niin "cool" kuin räkiä kadulle esim. bussia odotellessa, kavereille puhuessa ym.
Ala harrastaa a) jokkista eli jokamiesluokan autoilua ja b) lomaile camping-alueilla.
Mulle tuli näissä vierailusta niiin absurdi olo, en voi vieläkään ymmärtää keitä ne ihmiset on :D Tuntui että olen ihmiskokeessa. Toisaalta oli hauskaa leikkiä sosiologia siellä ja avartaa mieltä :) Sama onnistuu myös ihan peruslähiön räkälään menemällä viikonloppuna. Siellä on monta ns. normaalia elämä elävää ei-juoppoa ja ei-syrjäytynyttä, joille se on sitä normaalia elämänpiiriä ja illanviettoa. Ja siis maailma näyttää sieltä käsin kyllä toooodella erilaiselta, kuin menemällä esim. Helsingin keskustaan tällaisiin peruspaikkoihin, joissa nyt keskituloiset 30v ihmiset käy. Huhhuh!
Mä oon 34-vuotias maisteri, joka hengaa mieluummin lähiökuppilassa kuin keskustan kalliissa paikoissa. Ja poltan TUPAKKAA! Asun idän lähiössä :-D mikä mä oon?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:47"]Mä oon 34-vuotias maisteri, joka hengaa mieluummin lähiökuppilassa kuin keskustan kalliissa paikoissa. Ja poltan TUPAKKAA! Asun idän lähiössä :-D mikä mä oon?
[/quote
Plus olen akateemista koulutustani vastaavassa työssä!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:47"]
Mä oon 34-vuotias maisteri, joka hengaa mieluummin lähiökuppilassa kuin keskustan kalliissa paikoissa. Ja poltan TUPAKKAA! Asun idän lähiössä :-D mikä mä oon?
[/quote]
Junttimaisteri?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:47"]
[/quote]
Junttimaisteri?
[/quote]
Olen! Wt-maisteri ja idän ihme!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:47"] Mä oon 34-vuotias maisteri, joka hengaa mieluummin lähiökuppilassa kuin keskustan kalliissa paikoissa. Ja poltan TUPAKKAA! Asun idän lähiössä :-D mikä mä oon? [/quote] Junttimaisteri? [/quote] Olen! Wt-maisteri ja idän ihme!
[/quote]
Ihana olet! Sait mut nauramaan :D
Verkkarit jalkaan ja persvako vilkkumaan. Joka toinen sana "vittu" tai "pillu"
Hanki sellaiset neonkeltaiset duunarin huomiovaatteet, ja kulje niissä arjet ja pyhät, joulut ja juhannukset. Ja turvakengät tietysti! Älä koskaan pese tuota asua, sen kaiketi kuuluu haista? Syljeskele, syö räkää, vedä limaa kurkkuun tai mitä se hirveä korina nyt onkaan mitä noi tyypit pitää, tupakoi, kiroile, näytä keskisormea liikenteessä, ryyppää viikonloppuisin, ota tatuointeja... Juu, älä harrasta urheilua, mutta kävele löntystäen ja uutisia ei missään tapauksessa saa lukea. Tuollainen se duunarin prototyyppi näyttäisi olevan, mitä olen seurannut.
Ohjeet miehille:
Kasvata pidempi tukka, joka saa olla rasvainen koko ajan. Ala käyttää rönttävaatteita, kuten roikkuvia verkkareita ja virttyneitä t-paitoja. Superkuluneet rumat farkut käy myös. Jalkaan sukat ja sandaalit. Osta vanha rämisevä auto, jota pitää laittaa ja korjata koko ajan. Rikkinäistä pakoputkea on turha korjata, kuuleepahan naapurit paremmin kun olet liikkeellä. Kiroile jatkuvasti, mieluiten joka lauseessa.
Ala käydä lähikuppilassa kaljalla arkisin, muista polttaa ketjussa tupakkaa. Kuuntele Popedaa ja Yötä, huono suomiräppikin käy, esim. Petri Nygård. Ala puhua huutamalla myös lähietäisyydeltä. Kailota kännykkään kaikki yksityisasiasi promillemääristä pilluralliin ja seksijuttuihin. Jos et saa seksiä, väitä silti kovaan ääneen, että sitä on.
Ala harrastaa tupakoinnin ja kaljan juonnin lisäksi grillaamista, muista, että mitä enemmän sytytysnestettä ja grillikastiketta käytät, sitä parempi. Kutsu kavereita arkisin terassillesi grillaamaan ja juomaan kaljaa. Muista ostaa aina kaupan halvin keissi, Karhua tai Karjalaa. Muistuta kovaan ääneen, miksi suomalainen olut on parempaa kuin ulkomaalainen. Juo humaltuaksesi. Haasta riitaa humalassa. Laula karaokea. Sammu takapihalle housut puolitangossa. Oksenna. Lupaa itsellesi, ettet juo enää. Juo viimeistään parin päivän päästä uudelleen. Kutsu taas kaverit kylään.
Ohjeet naisille:
Iske itsellesi kuvatunlainen mies. Kasvata kananpersetukka. Huuda lapsillesi julkisesti kovaan ääneen. Jos sinulla ei ole lapsia, hauku toisten kersoja. Kiroile jatkuvasti. Osta Tokmannilta tai muusta halpakaupasta teinifarkkuja, jotka ovat numeroa liian pienet. Juo makeaa siideriä. Muutoin voit tehdä kaiken saman minkä edellä kuvattu mies.
Minusta tuo 18 ei ollut yhtään hauska. Kokeilkaapa toisin päin tätä: mikä ei ole junttia? Miten pitää elää ja mitä syödä, että olsii oikeasti tyylikäs eikä vain apinoiva nousukas?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:19"]
Minusta tuo 18 ei ollut yhtään hauska. Kokeilkaapa toisin päin tätä: mikä ei ole junttia? Miten pitää elää ja mitä syödä, että olsii oikeasti tyylikäs eikä vain apinoiva nousukas?
[/quote]
Tällä palstalla ihan kaikki on junttia ammattikorkeakoulusta Iittalan astioihin ja Thaimaan matkoihin. Eli sinänsä olet oikeassa: Ei ole sellaista tapaa elää ja syödä, mitä joku ei voisi arvostella.
- Mahdollisimman öky auto
- persoonaton sisustus (paljon lakattuja pintoja)
- kalliita lomamatkoja
- näkyviä brändimerkintöjä vaatteissa ja aurinkolaseissa
- viimeisimmän muodin mukainen kampaus
Häh?