Onko kukaan irtisanoutunut määräaikaisesta työpaikasta?
Julkisuudessa olevien tietojen mukaan määräaikaisesta työpaikasta irtisanoutuminen on lähes mahdotonta. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ja miten meni?
Kommentit (5)
Kyllä voi irtisanoutua määräaikaisesta, jos työpaikka suostuu. Usein sopimuksessa on kerrottu irtisanomisaika, esim. 2 vkoa, kuukausi tai joku muu.
Työkkärin karenssi pelotteena, jos itse irtisanoutuu.
Jos ei vaan mene töihin. Ei ne voi pakottaakaan. Tosin ei saa palkkaa, mutta eihän sitä tekemättömästä työstä tartte saadakaan.
Se riippuu ihan työnantajasta. Mä olin kuukauden ehtinyt olla määräaikaisessa työsuhteessa eräässä hoivakodissa naapurikaupungissa kun sain työtarjouksen kotipaikkakunnan hoivakodista. Irtisanouduin heti eikä siitä seurannut ongelmia työnantajan kanssa.
Minä. Kyseessä oli palkkatukityö kunnassa vuosikymmeniä sitten. Palkkatukityöstä saa tänäkin päivänä siirtyä vapailla työmarkkinoilla olevaan työpaikkaan.
Pitkäaikaisiin määräaikaisiin kannattaa pyytää irtisanomispykälä, jolloin työ sekamuotoinen.
Sellaisia määräaikaisia työpaikkoja on todella vähän, joista ei voisi lähteä yhteisymmärryksessä työnantajan kanssa. Silloin voi mennä vaikeaksi, jos jonkun projektin valmistuminen viivästyy määräaikaisen työntekijän irtisanoutumisen vuoksi tai muuten on niin korvaamaton työntekijä, että mistään ei saada uutta tilalle. Mutta ehkä silloin on uudelle työnantajalle yhtä korvaamaton, ja se maksaa mahdolliset korvaukset.
Määräaikainen on määräaikainen. Sitä ei voi irtisanoa.