Tiesitkö että eilistä kanaa ei saa lämmittää uudelleen?
Pitäisi käyttää kylmänä salaattiin. Nyt tiedät senkin.
Kommentit (17)
Ja millähän peusteella🤔 En usko. T:kokki
Mulla on hygienipassi eikä koulutuksessa tuollaisesta puhuttu. Mihin se kana jääkaapissa pilaantuu?
Olen lämmittänyt monet kerrat ja elossa vieläkin.
Olen lämmittänyt edellispäivien kanaa vuosikaudet ja tässä edelleen ollaan elossa joten evvk
Onhan valmiita kanaruokia ihan kaupassakin jotko pitää itse kotona lämmittää.
Hengissä on selvitty tähän asti. Oon myös kypsentänyt ja syönyt kana- ja lihatuotteita, joista on jo mennyt viimeinen käyttöpäivä.
Varmasti on turvallisempaa kuumentaa. Toinen voi tietty olla tuleeko kuivaa jos muutenkin jotain kuivaa filettä.
Höpsis. Kypsä kana pitää lämmittää min. 70 asteeseen, mutta voi sen lämmittää ja tarjoilla uudestaan.
Älä koskaan lämmitä uudelleen näitä ruokia
Kana
Kana säilyy yleensä hyvin jääkaapissa kypsentämisen jälkeen ja sen maku pysyy suunnilleen samana uudelleenlämmityksen jälkeen. Kana tulisi kuitenkin nauttia tuoreeltaan kypsennettynä tai kylmänä. Paloittele kylmä kana esimerkiksi salaattiin tai leivän päälle.
Vaikka et huomaisikaan uudelleenlämmityksen vaikutusta kanaan, muuttuu kanan proteiinimuodostelma lämmityksen aikana – tämä voi johtaa ongelmiin ruuan sulamisessa.
Jos mä ostan kaupasta valmiiksi paistettua kanaa niin saako sitä lämmittää vai pitääkö syödä kylmänä
Vierailija kirjoitti:
Kana
Kana säilyy yleensä hyvin jääkaapissa kypsentämisen jälkeen ja sen maku pysyy suunnilleen samana uudelleenlämmityksen jälkeen. Kana tulisi kuitenkin nauttia tuoreeltaan kypsennettynä tai kylmänä. Paloittele kylmä kana esimerkiksi salaattiin tai leivän päälle.
Hyvät perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Kana
No en varmana paloittele, lämmitetty kana maistuu paremmalle.
Tuon logiikan mukaan ei saisi sitten lämmittää edes eilispäivän kanakastiketta, eli kylmänä vaan naamariin.
En tiennyt.
t. usein kanaruokia 3-4 päivääkin lämmittävä