Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia, ettei tytär 8v välitä...

Vierailija
07.09.2014 |

vaikka oma kissa kuoli? Siis itki 10 min ja sitten ei mitään. Ei kuulemma ajattele asiaa juuri ollenkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itku = suru? Oudon ahdas käsitys tunteista. Sureeko normaalisti jos itkee muiden nähden, että voi ikäänkuin ympäristölle todistaa surevansa? Jos muistelee kissaa mielessään, kaipaa sitä, ehkä itkee kun muut eivät näe, niin silloin ei sure oikein? 

Vierailija
2/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä itkenyt meilläkään 6v. poika kun kissa jouduttiin yllättäen lopettamaan. Itse asiassa hän ei viitannut asiaan kuin muutamalla sanalla. Lähinnä kohautteli olkiaan kun yritin jutella asiasta.

Vähän myöhemmin löysin pojan piirustuksia, joihin hän oli piirtänyt kissan ja itsensä jne. Se oli ilmeisesti hänen tapansa surra rakasta lemmikkiä.

Ei se suru aina sitä itkemistä "vaadi". Meillä jokaisella on omat tapamme käsitellä tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 02:13"]

Siis itku = suru? Oudon ahdas käsitys tunteista. Sureeko normaalisti jos itkee muiden nähden, että voi ikäänkuin ympäristölle todistaa surevansa? Jos muistelee kissaa mielessään, kaipaa sitä, ehkä itkee kun muut eivät näe, niin silloin ei sure oikein? 

[/quote]

Tämä, minä en ymmärrä itkemistä yhtään. Mieluummin kunnoitan muistoa ajattelemalla hyviä hetkiä. Itseasiassa itkevät ihmiset lähinnä karmivat minua.

Vierailija
4/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 8-vuotias ja mummoni kuuli, asiasta kuullessani tirautin minäkin vain muutaman hiljaisen kyyneleen. Mummoni oli rakas, tärkeä ja iso osa elämääni, mutta tyyliini ei ole koskaan kuulunut surra kovin näkyvästi. Hautajaisissa itku kävi kyllä lähellä, mutta hillitsin sen. Suren ja muistelen paljon mieluummin omassa rauhassani. Joissain tapauksissa en edes kauheasti ole käsitellyt kuolemaa, koska pelkään jotain romahdusta jos mietin asiaa tarkemmin. Olen itse asiassa hyvin empaattinen ja lohdutan vilpittömästi muita joilta on läheinen kuollut.

Vierailija
5/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuoli
t. 21

Vierailija
6/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patoutumat ja käsittelemättömät tunneasiat purkautuu vasta myöhemmällä iällä.

Huom. nykyään mt-ongelmat räjähtävät silmille. Mitäs luulette, mistä johtuu?

Vierailija
7/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mä aina mietin että miksi ihminen,joka ei pysty luomaan tunnesuhdetta toiseen ihmiseen, seurustelee?! Kuten toss yllä joku sanoi. Silloinhan tulisi vallan hyvin toimeen ilman toista ihmistä?! Vai onko kyse sitten elämän helpottamisesta, mitä partneri tuo tullessaan, raha, yms.?

ite en enää rakastu keneenkään enkä halua siksi olla kenenkään kumppani. Mutta se johdu kyvyttömyydestä rakastaa, vain tästä vaiheesta elämässä.

Vierailija
8/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole normaalia, mutta eihän se sitä tarkoita, että hän olisi jotenkin epänormaali. Onko saanut tarpeeksi hellyyttä?

Vierailija
9/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suree eritavalla, en mäkään pysty itkemään krokotiilinkyyneleitä käskystä vain sen takia että itkeminen toisten edessä on sosiaalisesti sopivaa meidän kulttuurissa. Suru on mielestäni yksityinen asia.

Vierailija
10/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään tuon ikäisenä jostain syystä osannut esim. hamstereitani tai kuollutta ukkiani oikein surra. En tiedä mistä johtui, mutta olen nykyään ihan normaali, jopa hieman yliempaattinen naisihminen. Ei kai kaikki vain ole lapsena niin herkkiä.

Vierailija
11/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis no, minä en hirveästi saanut fyysistä hellyyttä lapsuudenkodissa osakseni, vaikka muuten hyvät vanhemmat ja lapsuus olikin. Tuli mieleen tuon ensimmäisen kommentista. Tiedä sitten oliko asioilla yhteyttä.

T. nro 4

Vierailija
12/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapset reagoivat kuolemaan ja suruun eri lailla, siinä kuin aikuisetkin. Ehkä kuoleman aiheuttama hämmennys on nyt päällimmäisenä tytön mielessä, ei niinkään suru (vielä). Missä itse opit suremaan "normaalisti" tai "oikein", ap? Se, että esim. viihteessä ulvotaan valtoimenaan surun kohdatessa ei tarkoita sitä, etteikö muutkin tavat surra olisi normaaleja. Anna tytön olla, mutta ole valmis juttelemaan hänen kanssaan jos/ kun hän haluaa. 

Vierailija
13/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kissan kuolema ennakkoon tiedossa? Jos oli, sitä ehkä ehti surra jo silloin. Maatilojen lapset ovat tottuneet siihen, että kaikki eläimet kuolevat ja vanhoillakin on periaate "karvajalkoja ei kannata surra".

Vierailija
14/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan selvästi liikaa täällä kun muistan vastaavan aloituksen keväältä. Samoja provoyrityksiä?

Vierailija
15/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole väittänyt että pitäisi itkeä hirveästi, mutta se että ei ajattele kissaansa yhtään joka juuri kuoli, vaikka jopa itkikin sen 10min. Ehkä se itku olikin teeskenneltyä koska tietää että niin pitää tehdä. Ymmärtäisin jos olisi alle kouluikäinen, mutta kyllä 8-vuotiaan pitäisi jo tuntea normaaleja tunteita, kuten surua. Kyllä minä olisin äitinä todella huolissani. Ties vaikka itse tappoi sen kissan ja on tuleva sarjamurhaaja. Eikä todellakaan maatilan lapset ole noin tunteettomia omia lemmikkejään kohtaan, karja ja muut kotieläimet on eri asia kuin lemmikki, montet kiintyvät kotieläimiinkin todella paljon.

Vierailija
16/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivuin sisaren menetyksestä niin etten ole ajatellut asiaa juuri laisinkaan... Tapauksesta on muutama vuosi ja sisareni tulee mieleen ehkä muutaman kerran vuodessa. Jokaisella on oma tapansa käsitellä asioita.

Vierailija
17/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:42"]

Ei kai kukaan ole väittänyt että pitäisi itkeä hirveästi, mutta se että ei ajattele kissaansa yhtään joka juuri kuoli, vaikka jopa itkikin sen 10min. Ehkä se itku olikin teeskenneltyä koska tietää että niin pitää tehdä. Ymmärtäisin jos olisi alle kouluikäinen, mutta kyllä 8-vuotiaan pitäisi jo tuntea normaaleja tunteita, kuten surua. Kyllä minä olisin äitinä todella huolissani. Ties vaikka itse tappoi sen kissan ja on tuleva sarjamurhaaja. Eikä todellakaan maatilan lapset ole noin tunteettomia omia lemmikkejään kohtaan, karja ja muut kotieläimet on eri asia kuin lemmikki, montet kiintyvät kotieläimiinkin todella paljon.

[/quote]

Et voi olla tosissasi. No, hyvä että edes sinä tiedät miten surra oikein ja täydellisesti.

Vierailija
18/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:42"]Ei kai kukaan ole väittänyt että pitäisi itkeä hirveästi, mutta se että ei ajattele kissaansa yhtään joka juuri kuoli, vaikka jopa itkikin sen 10min. Ehkä se itku olikin teeskenneltyä koska tietää että niin pitää tehdä. Ymmärtäisin jos olisi alle kouluikäinen, mutta kyllä 8-vuotiaan pitäisi jo tuntea normaaleja tunteita, kuten surua. Kyllä minä olisin äitinä todella huolissani. Ties vaikka itse tappoi sen kissan ja on tuleva sarjamurhaaja. Eikä todellakaan maatilan lapset ole noin tunteettomia omia lemmikkejään kohtaan, karja ja muut kotieläimet on eri asia kuin lemmikki, montet kiintyvät kotieläimiinkin todella paljon.
[/quote]

En minäkään alle 10-veenä oikein osannut käsitellä tunteitani. Yhden itkun itkin, jos itkin, ja siinä sureminen. Minulta kuoli nyt pari vuotta sitten perhoskoira, joka kerkesi olla minulla jonkun vuoden pari (oli jo vajaa 10-vee, kun tuli minulle), ja yhden itkun taisin sen koiran vuoksi itkeä. Pari kyyneltä. Ihmisiin en ole tunnesidettä pystynyt luomaan niin minkäänlaista, vaikka seurustelenkin tällä hetkellä. Olen havainnut itsessäni pieniä psykopaatin oireita, muttei se silti minusta tee silmätöntä sarjamurhaajaa. Kaikki eivät ole tunteellisia ihmisiä, piste.

Vierailija
19/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:42"]

[/quote]

Et voi olla tosissasi. No, hyvä että edes sinä tiedät miten surra oikein ja täydellisesti.

[/quote]

Mitä sillä on väliä miten suree, mutta suree kuitenkin. Jos ei mitään itselle rakasta sure yhtään, niin onhan se kummallista. Ja on tutkittu asia että sarjamurhaajat ovat lapsena julmia ja tunteettomia eläimiä kohtaan. 

Vierailija
20/23 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että vasta viikon tai kuukauden päästä surettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän