Villasukan kutomisesta
Mulla on nyt kantapään kaventamisen jälkeen silmukat kolmella puikolla niin että kahdella on 14 ja yhdellä 10 silmukkaa. Kuinka monta silmukkaa noista reunoista pitää nostaa?
Kommentit (16)
Kiitos kolmonen! En jaksa alkaa ohjeita selaileen..ei niistä saa mitään tolkkua.
No niin monta silmukkaa kuin kantalapussa on kerroksia. Eli joka kerroksen ensimmäinen ja toiselta puolelta viimeinen silmukka.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:08"]
No niin monta silmukkaa kuin kantalapussa on kerroksia. Eli joka kerroksen ensimmäinen ja toiselta puolelta viimeinen silmukka.
[/quote]
+1, joka koukataan siitä kulmasta, jossa kantalappu alkaa
ohis
Olennainen tieto on se, montako kerrosta = reunasilmukkaa on kantalapussa. Kavennat niitä sitten siitä vähemmäksi siten, että tulee sukan muotoinen.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:19"]
Olennainen tieto on se, montako kerrosta = reunasilmukkaa on kantalapussa. Kavennat niitä sitten siitä vähemmäksi siten, että tulee sukan muotoinen.
[/quote]
Eipäs, vaan kavennat kunnes yhdellä puikolla on silmukoita yhtä monta kuin aloittaessasi tekemään vartta. Jos puikolla oli 14 silmukkaa, kavenna kunnes joka puikolla on tuo 14.
mistä näitä neuvojia oikein löytyy, kun ei ole perusasioitakaan tiedossa ja jo tullaan muita neuvomaan!
No tuleekohan tästä nyt sukan muotoista kun otin sen 10+1?
Mikset voi katsoa noita videoita, joihin sinulle linkinkin laitoin?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:45"]
No tuleekohan tästä nyt sukan muotoista kun otin sen 10+1?
[/quote]
Tuo " sukan muotoinen" neuvo on ihan huuhaata. Jätä yhtä monta silmukkaa kuin aloittaessasi sukkaa oli kullakin puikolla! Ei sitä määrää kesken sukkaa muutella. Ja juuri siten siitä sukasta tulee sukan muotoinen, kun silmukoiden määrä on sama varressa ja terässä.
niin että mitäs sitä ohjeita lukemaan vaikkei osaakaan ilman niitä tehdä....
En löytänyt ohjetta missä kerrottaisiin selkeä vastaus mun ongelmaan..enkä muista millä ohjeella olen tämän sukan aloittanut kaksi vuotta sitten
http://teeitse.punomo.fi/cat/neulonta/asusteita_vaatteita/sukkaohje.html
Selkeä ja hyvä perussukan ohje.
Www.novita.fi