Lähihuoltajuuden hakeminen
Onko minulla isänä minkälaiset mahdollisuudet hakea lähihuoltajuutta 2 vuotiaalle lapselleni vedoten siihen, että hänen äitinsä ei noudata sovittuja tapaamisia, eikä suostu antamaan lasta minulle hoitoon? Hän tahallaan haluaa vaikeuttaa suhdettani lapseeni. Voinko siihen vedoten saada lähihuoltajuuden ja hän voisi sitten tavata lasta sen jokatoinenviikonloppu ja yhden arki-illan?
Kommentit (4)
No on jos pystyt sen todistamaan ja hankit hyvän asianajajan sekä olet itse nuhteeton. Lähivanhempi ei saa estää lasta tapaamasta etävanhempaa.
Olisipa mielenkiintoista kuulla äidin näkemys asiaan. Nämä tapaamisten estelijät ovat lähinnä keskustelupalstojen urbaanilegendaa. Todellisuudessa taustalta voi löytyä etävanhemman mt-ongelmia, päihteiden käyttöä tai muuta vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:51"]Olisipa mielenkiintoista kuulla äidin näkemys asiaan. Nämä tapaamisten estelijät ovat lähinnä keskustelupalstojen urbaanilegendaa. Todellisuudessa taustalta voi löytyä etävanhemman mt-ongelmia, päihteiden käyttöä tai muuta vastaavaa.
[/quote
Ja höpö höpö...meillä lähivanhempi estää tapaamisia vedoten lasten harrastuksiin. Alkoholia emme käytyä,naimisissa olemme olleet kohta vuoden, yhteinen lapsiki löytyy, vakituiset työt ja omistus asunto.
Yrittää voit aina, mutta todennäköisesti et saa tuolla perusteella lähivanhemmuutta jos äiti on muuten hyvä huoltaja.