Unen tarve eläkeiässä?
Onk teille muille käynyt niin, että aloitte kaivata päiväunia täytettyänne 65 vuotta?
Olen ollut kohta 5 vuotta eläkkeellä ja nukun lähes joka päivä vajaan tunnin iltapäivätorkut. Yöunta tarvitsen silti edelleen sen 8 tuntia.
Kommentit (4)
Juu verensokeri itseasiassa. Jos syö juo sokeria alkaa nukuttaa. Lakritsi saa aikaan kahvin kanssa verenpaineen nousun mikä jumputtaa verisuonissa ja sydämessä. Kyllä kofeiinia vähemmälle ja sokeri vaikka sitä välillä pitää olla. Pureskeltu omena helpottaa ja Vichy.
Levätä pitää hetki aina kirjoitti:
Juu verensokeri itseasiassa. Jos syö juo sokeria alkaa nukuttaa. Lakritsi saa aikaan kahvin kanssa verenpaineen nousun mikä jumputtaa verisuonissa ja sydämessä. Kyllä kofeiinia vähemmälle ja sokeri vaikka sitä välillä pitää olla. Pureskeltu omena helpottaa ja Vichy.
En käytä sokeria juuri koskaan, en siis myöskään makeisia, kuten lakritsia. Aamulla menee kyllä kahvia aika paljon. Auttaisiko aamukahvin määrän puolittaminen?
Joskus sanottiin unentarpeen vähenevän vanhetessa.
Ei minulla vaan, tarvitsen edelleen noin 9-10 tuntia yössä. Keväällä minulla oli ilmeisesti pieni aivoverenvuoto ja samoihin aikoihin siirryttiin kesäaikaan. Näiden seurauksena menetin nukahtamiskykyni. Uni tulee vain pillereillä.
Unentarve lisääntyy vanhetessa.