Miksi jotkut piilottaa itseltään tiedon koska olleet whatsapissa paikalla?
Kommentit (43)
Itse teen tätä liian rajat rikkovasta työnkuvasta johtuen. Asiakkaat laittaa parhaimmillaan / pahimmillaan muutenkin viestiä sunnuntaina iltauutisten aikaan ja tietysti "urgent need".
Asia korjaantunee kun saan työpuhelimen piakkoin, mutta oppirahat on maksettu 24/7 saavutettavuudesta.
Koska haluan vähentää turhaa stalkkaamista. Eihän sillä ole merkitystä milloin olen viimeksi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan vähentää turhaa stalkkaamista. Eihän sillä ole merkitystä milloin olen viimeksi ollut.
Ilkeiden ihmisten tapa piiloutua ja ignoorata toisten viestit! Hävetkää!
Mitä se kelleen kuuluu, koska sieltä käy viestit lukemassa?
En halua että kukaan pohtii olenko milloinkin paikalla. En halua olla kenenkään tavoitettavissa kokoajan. Tiedoksesi myös että kun nuo tiedot piilottaa, ei näe myöskään sitä oletko sinä ollut milloin paikalla. Vasta sitten kun käy lukemassa tulleet viestit, ne muuttuu luetuksi.
Koska tajusin juuri, että se ei oikeastaan kuulu yhtään kellekään, milloin olen tai en ole ollut paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Joku stalkkaa niitä. Ehkä sinä?
Mistä tietää stalkkaako jok u?
Se ei kuulu kenellekään milloin olen ollut paikalla. Minusta minkään sovelluksen ei pitäisi edes kuitata viestejä luetuksi, sillä se lisää paineita vastata heti kun on lukenut viestin, ettei toinen ihmettele, että miksi ei olla jo vastattu jos viesti on kerta luettu. Tämän takia jätän toisinaan viestejä kokonaan lukematta jos en jaksa heti vastata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kelleen kuuluu, koska sieltä käy viestit lukemassa?
Lukukuittauksiin on erillinen asetus. Jos siis pelkästään piilottaa tiedon siitä, milloin on ollut paikalla, muut voivat edelleen nähdä, onko lukenut viestin vai ei.
En tiedä mut ärsyttävintä on se jos lukee viestin mut ei vastaa. Jos on aikaa lukea se, on aikaa myös vastata. Muutoin kannattaa ne avata vasta kun on aikaa.
Koska kenellekään ei kuulu, milloin olet ollut paikalla.
Koska minulla on työ- ja perhesyistä puhelin lähettyvillä koko päivän. Näen kyllä, että tulee viestejä, mutta en todellakaan rupea kesken työpäivän niihin vastailemaan. Linkki on kuitenkin auki esim. lapseen, pienemmän päiväkotiin, mieheen, pomolle ja työkavereille jne. Eli näiltä saapuneet viestit luen ja vastaan heti, koska minulla on heitä kohtaan velvollisuuksia.
Tietyt tuttavat eivät tällaista ymmärrä ollenkaan, vaan minun pitäisi siinä työpalaverin ja opetuksen alkamisen välissä heille ruveta kirjoittelemaan tarkasti auki joululomasuunnitelmia. Kun kerran olen whatsappissa paikalla. Sieltä tulee perään "haloo????" heti kun puhelimeen on koskenut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mut ärsyttävintä on se jos lukee viestin mut ei vastaa. Jos on aikaa lukea se, on aikaa myös vastata. Muutoin kannattaa ne avata vasta kun on aikaa.
Mä luen viestit yleensä heti, kun viesti on tullut. Ja sitten viestinsisällöstä riippuu, pitääkö siihen vastata välittömästi, tunnin pääästä, illalla, huomenna vai vasta ensi viikolla. Joskus kun asia voi olla kiireellinenkin. Useimmiten ei kuitenkaan ole.
Mua ei kiinnosta tietää, milloin joku on ollut paikalla. En myöskään halua erityisesti kertoa muille, milloin olen ollut viimeksi paikalla. Riittääkö tämä syyksi?
Ne piilotetaan että toinen osapuoli ei voi käydä kurkkimassa että jaahas, se on ollut tänään klo 12:35 paikalla muttei lukenut viestiäni. Jotkut ottaa tuostakin nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää heti vastata? Just tämän takia on ärsyttävää jos joku näkee milloin olet ollut paikalla ja milloin viesti on luettu. Sitten joku on siellä hetkessä salamana palko nenässä jos ei heti lue ja vastaa.
Luen silloin kun minulle sopii ja vastaan kun minulle sopii.
Koska en halua että esim. anoppi tietää milloin olen paikalla ja kyselee poikansa perään. Tekee sitä jo muutenkin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan näinkään ole. Joskus saatan itse kiireessä lukea viestin, mutta vastaamiseen ei ole aikaa, jos on lähdössä jonnekin, ellei kyse ole jostain ilmoitusluontoisesta ja nopeasta asiasta. En myöskään itse oleta, että ihmiset, joilla on pieniä lapsia, ehtivät näpytellä pitkää viestiä juuri sillä hetkellä, kun viesti avataan, jos samalla keittää perunoita ja vauva huutaa vieressä.
Itse yleensä kuittaan nopeasti viestit tyyliin "nyt on kiire, vastaan myöhemmin", jos on kiire. Se kieltämättä häiritsee itseänikin, jos menee kovin pitkään, ettei vastapuoli reagoi mitenkään. Monilla tutuilla näyttää olevan vastaava tapa kuin itsellä, että jos ei ehdi saman päivän aikana vastata pidemmin, ilmoitetaan lyhyesti, että palaa asiaan, kun on sopiva hetki.
Miksei?