appiukko on ääliö
Ei ota minua firmaansa työharjoitteluun, koska on kuulemma huonoja kokemuksia, että harjoittelijat ei tee töitä. Olen vähän huuli pyöreänä. Olen ollut ilman palkkaa monesti auttamassa ja tietää, että osaan ja olen ahkera. Tämäkään harjoittelu ei maksa hänelle mitään. Mutta pojan vaimo ei nyt kelpaa ilmaistyöksi?? Nyt joudun etsimään harjoittelupaikan muualta ja se on satojen kilometrien päässä ja joudun asumaan siellä sitten melkein kolme kuukautta. Ei ole varaa matkustella viikonloppuisin kotiin. Kotona mies, lapsi ja eläimet.
Kommentit (6)
Kaveri kieltäytyy 7 viikon ilmaisesta työstä josta ei tarvitse maksaa. Muuten apu kelpaa aina.
olis kiva kuulla appiukon perustelut ihan suoraan lähteestä. Ennen sitä ei oikein voi kommentoida. Onko paikkakunnalla tasan yksi firma vai miksi ei mikään toinen paikka käy joka olisi lähellä? Aika luksusta jos appiukko pyörittää jotain monopolia.
Vedä sitä ääliö-äijää luuvitosellaa pataan. Niin!
Ehkei kyse ole siitä, etteikö appi pitäisi sinua hyvänä työntekijänä. Ehkä hän ei vain halua apua? Huomaan omassa työssäni, jossa pärjään vallan mainiosti yksin, että kun tulee harjoittelija, oli se sitten kuinka hyvä tahansa, niin hän tekee asiat aina omalla tavallaan. Se jopa hieman sotkee omia töitäni, kun etsin tavaraa x paikasta a, mutta se onkin kiikutettu paikkaan b jne. Teillä tosin hieman eri asia, jos olet jo auttanut tähän mennessä paljon.
No jos on kokemusta työskentelystäsi, etkä kelpaa ilmaiseksikaan, niin olisitko kenties kehno työntekijä??? Samaan viittaisi jo ideasi harjoittelusta appiukolla. Hae joku kunnon paikka missä saat kunnon kokemusta.
Olen eilen tehnyt täällä hänen tilallaan töitä ihan kysymättä ja kun olin hommissa niin mieheni tuli sanomaan, että ei irtoa harjottelupaikkaa. Appi tilitti, että huonoja kokemuksia harjottelijoista. Wtf? Se tuntee minut ja teen harrastuksena sille töitä. Vituttaa. Mitä te tekisitte?