Kuka auttaa sairasta yksinäistä?
Kenellä ei ole esim. perhettä tai ystäviä. Jos joutuu vaikka leikkaukseen ja tarviaa läheisen seuraaville päiville(kotiutuminen) Kuka auttaa?
Kommentit (18)
Ne päivät menee sitten sairaalassa.
Sen kunnan missä olet kirjoilla, on velvollisuus järjestää tarvittava kotiapu.
Ei kukaan. Mulla on onneksi edes lapsi.
Kotikunnan sote. Sairaalasta ei kotiuteta yksinäistä ilman kotihoitoa.
Oma on ongelmansa, jos siinä kohtaa valehtelee kun omaisten/läheisten lähivuorokausien hoitovalmiutta kysytään.
Miksi moni valehtelee? Silkkaa typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin joissain tapauksissa. Mulle on laitettu molempiin polviin tekonivelet ja olin vain 2 yötä sairaalassa. Jos en olisi pärjännyt kotona, mut olisi siirretty erikoissairaanhoidosta kuntoutumaan kunnalliseen laitokseen viikoksi tai pariksi. Kotiutunut olisin vasta sitten, kun olisin pärjännyt kotona.
Ainakin meidän kunnassa kotihoito on vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin joissain tapauksissa. Mulle on laitettu molempiin polviin tekonivelet ja olin vain 2 yötä sairaalassa. Jos en olisi pärjännyt kotona, mut olisi siirretty erikoissairaanhoidosta kuntoutumaan kunnalliseen laitokseen viikoksi tai pariksi. Kotiutunut olisin vasta sitten, kun olisin pärjännyt kotona.
Vain 2 yötä sairaalassa? Eikö yleensä polven tekonivelleikkauksen jälkeen joudu olemaan useamman päivän sairaalassa?
kissani tulee ja auttaa , hänellä on numeronikin
Minua pitivät sairaalassa vähän pidempään, kun tiesivät, että asun yksin. Olin normaalin 3 päivää leikkauksen jälkeen sairaalassa 8 päivää. Ei minun kotikaupungissani Espoossa riitä käsiä kotihoitoon, ja ainoastaan yli 70-vuotiaat ovat oikeutettuja ns. Nestori-palveluihin.
Lämmin kiitos Meilahden sairaalalle hyvästä hoidosta ja hellästä huolenpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 2 yötä sairaalassa? Eikö yleensä polven tekonivelleikkauksen jälkeen joudu olemaan useamman päivän sairaalassa?
Ei enää nykyisin joudu, Jotkut ovat leikkauksen jälkeen vain yhden yön ja sitten kotiin. Mä olin molemmilla kerroilla 2 yötä. Jälkimmäisellä kerralla olisin muuten lähtenyt jo heti seuraavana päivänä kotiin, mutta kipuja ei saatu vielä hallintaan.
Mä voin auttaa, mutta vain jos kykenee maksamaan pöytälaatikkofirmalleni 350 euroa tunti plus alvi plus kaikenlaisia muita kuluja mitä vaan keksinkin ;-D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Oma on ongelmansa, jos siinä kohtaa valehtelee kun omaisten/läheisten lähivuorokausien hoitovalmiutta kysytään.
Älä hauku. Kaikki eivät sinun laillasi vaadi läheisiään keskeyttämään omaa elämäänsä ja ehkä jopa muuttamaan toiselta puolelta Suomea siksi, että ovat olleet leikkauksessa.
Kotihoito , kun saat palvelusetelin hinnat puolittuu. Olen nyt 66 v. en tiedä nuoremmista sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hauku. Kaikki eivät sinun laillasi vaadi läheisiään keskeyttämään omaa elämäänsä ja ehkä jopa muuttamaan toiselta puolelta Suomea siksi, että ovat olleet leikkauksessa.
Vaadi? Mitäs hemmettiä tämä nyt taas on? Sitä paitsi, jos olet yksineläjä, miksi et kysy voitko mennä sinne toiselle puolen siksi aikaa että pärjäät taas itse? Ihan voit kysyä ja pyytää, ei ole pakko vaatia.
Sitä paitsi, vaadithan sinä muita hoivaamaan itseäsi, onko se sitten hienompaa jos vaadit sitä meiltä kaikilta muilta, jotta et vain joutuisi nöyrtymään pyytämään apua omaisiltasi?
Selkäleikkauksen jälkeenkin tuli lähtö sairaalasta kahden yön jälkeen, eikä siinä kyselty onko ketään joka vois jelpata.
Ei kukaan, valitettavasti.