Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko avioliittoon olo, että yksin olisi helpompaa

Vierailija
16.08.2021 |

Onko tämä nyt vaan joku kausi joka ylitetään? En näe mitään arvoa olla tämän ihmisen kanssa, muuta kuin lasten vanhempina. He tarvitsevat meitä molempia, mutta me emme niinkään enää toisiamme.

Olen helpottunut kun saan olla yksin, ajatella yksin, puuhailla yksin. En tarvitse tällä hetkellä miestä oikein mihinkään. En henkisesti saa mitään meidän keskusteluista. Enkä koe mitenkään suurta turvaa hänestä arjessa.

Paljon olen miettinyt, onko tämä nyt vain avioliiton 10.v jälkeen joku vaihe, vai onko kaikki ohi. En tiedä miten tässä voisi kauheasti enää rakastua puolisoon, kun koen hänet rasittavana ja luonteen hankalana.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että joskus tuntee helpotusta,kun saa olla yksin vaikka on aviossa.

Avioliittoon kuuluu myös se, että kumpikin saa välillä hengähtää. Tiedän useita pariskuntia, jotka ovat olleet aviossa yli 20 vuotta ja molemmilla on työhön liittyviä matkoja. Ainakin naiset kiittävät kun jäävät yksin joksikin aikaa. Silti avioliitto toimii, tai toimii juurikin sen vuoksi, ettei olla kiinni toisissaan 24/7,

Mutta kun nyt niitä matkojakaan ei ole. Ei työ- eikä lomamatkoja.

Me emme ole avioliitossa, vain avoliitossa. Seitsemän vuotta tulee kohta parisuhdetta täyteen. Onneksi on iso talo niin, että ei tarvitse olla samassa huoneessa koko aikaa, mutta kyllä välillä tuntuu että olisi helpompaa elää täysin yksin. Työt on etänä etänä eli olemme molemmat kotona melkein 24/7, ei ole työmatkoja, ei ole lomamatkoja, eikä täältä maalta viitsi lähteä Helsinkiin korona-aikana ihan vaan kaupungille palloilemaan. Välillä mietin ottavani hotellihuoneen jostain pikkukaupungista viikonlopuksi tai miksei useammaksikin yöksi, kun työt kuitenkin voi tehdä etänä, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi.

ei ap

Vierailija
22/22 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parisuhde ei ole terve jos on kaiken aikaa yhdessä. Molemmilla pitää olla omia juttuja, menoja omien ystävien kans jne. Omia matkojakin .Takuulla alkaa kyllästyttää jos ei voi ottaa välillä etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla