Poika ei vastaa puhelimeen. Wilmassa selvittämätön poissaolo.
Ei siis ole lähtenyt kouluun eikä vastaa puhelimeen. Pitää varmaan lähteä itse katsomaan mikä on tilanne. Asuu joka toisen viikon isällään ja joka toisen mun luona. Isän luona asuessa tätä ongelmaa oli jo viime keväänä, mutta isälle se oli aivan sama. Pojan kanssa oon puhunut ja koulusta ollaan myös oltu tästä huolissaan. Poika itse sanoo että ei viihdy koulussa. Oppiminen on vaikeaa ja varmasti osasyy siihen ettei jaksa vaivautua paikalle jos ja kun sitä ei vaadita.
Hirveä tilanne. Ärsyttää kun mies ottaa tuon taktiikan että ei vaadi ja antaa pojan tehdä mitä lystää. Sehän johtaa siihen että poika alkaa pikkuhiljaa inhoamaan mua kun mä oon se ainoa joka yrittää edes niitä rajoja vetää. Vielä on ihan ok välit, mutta välillä poika suuttuessaan alkaa karjumaan kuinka iskän kanssa on niin paljon parempi olla. Lapsiparka ei ymmärrä että hänen parastaan ajattelen. On nyt kasilla ja vielä ei kunnolla murrosikä ole puskenut päälle. Kauhulla odotan sitä aikaa kun tämä on nyt jo tällaista. Voi miten paljon helpompaa tämä ois jos eksä ois samalla puolella tai poika asuis kokonaan mun luona.
Kommentit (6)
Säälin erolapsia. Myös omaani. Mä tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. Meillä on eksän kanssa ihan erilaiset kasvatuslinjat ja sen näkee lapsesta. Aina kun tulee isältään kotia, on hirveän levoton ja ylivilkas, ruoka ei maistu ja puhuu rumia. Ei oo helppoa yhteishuoltajuus. Jaksamista.
Selvitä asia ensisijaisesti pojan isän kanssa, jos ei muuten onnistu niin perheneuvolan kautta. Älä moiti lapsellesi miehen tapaa kasvattaa lasta, sillä se voi lisätä vaan lapsen uhmakkuutta sua kohtaan. Ole itse järjestelmällinen kun poika on sun luona, mutta älä liikaa puutu asioihin kun poika on isän luona. Ei ole helppoa, mutta se on nyt paras vaihtoehto.
Älä puutu toisten tapaan kasvattaa lapsia. Siitä aiheutuu sulle vaan pahaa mieltä.
Kahdeksas luokka on mun kokemuksen mukaan (4 teiniä) se pahin, jos siitä selvitään selvitään koko peruskoulusta.