Vyötärönympärys riskirajoilla vaikka painoindeksi vaan 20!
Yli 80 cm näyttää olevan.
"Vyötärönympäryksen oikean mittauskohdan löydät, kun etsit alimman kylkiluun ja suoliluun harjanteen puolivälin. Yleensä tämä sijaitsee navan kohdalla tai hieman sen yläpuolella, vyötärön kapeimmassa kohdassa. Hengitä muutaman kerran, ota mitta uloshengityksellä ja kirjaa tulos ylös."
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot vatsalihakset? Onko sulla vyötäröllä makkaroita/löysää vai onko mahasi pinkeä? Mitä tapahtuu kun laihistat?
Kannattaa kokeilla treenata keskivartalon lihaksia niin pysyy maha kasassa.
No nimenomaan vahvat vatsalihakset, varsinkin sivuttaiset, kasvattavat vyötärönympärystä. Monet esim. bikini fitness-huiput eivät treenaa vatsalihaksia, koska vyötärön täytyy olla kapea.
Valtaosalla syyt on kyllä ihan muualla kuin liian vahvoissa vatsalihaksissa :D
Vierailija kirjoitti:
Omenavartalo. Geeneissä?
Mistä tietää onko omenavartalo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenavartalo. Geeneissä?
Ap
Omenavartalo on silloin, jos läski kertyy ensimmäisenä mahaan eikä esim. takapuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka on itse keksineet jonkin sanan, ja sitten käyttävät sitä kuin muiden pitäisi tietää mitä se tarkoittaa. Kuten tuo "laihistaminen"... Onko se huonoa yleistietoa vai lukemisen vähyytta, jos ei tunnisteta mikä on yleiskielta ja mikä jotain omaa keksintöä / pienten piirien murretta?
Olen asunut koko lapsuuteni Tampereella ja sen ympäristökunnissa. Täälläpäin ainakin kaikki on aina tiennyt mitä laihistaminen meinaa. Ihan tavallinen sana. Slangia.
Miksi provosoidut siitä, että et tiedä jotain sanaa? Kysymällähän se selviää? Tai googlaamalla. (Löytyy paljon keskusteluita joissa sanaa käytetään.)
t. laihistus-kommentin jättänyt
No olen Tampereelta enkä ole ikinä kuullutkaan sanaa laihistaa... Mutta henkkoht ei se minua ärsytäkään, tajusin kyllä kontekstista. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenavartalo. Geeneissä?
Ap
Omenavartalo on silloin, jos läski kertyy ensimmäisenä mahaan eikä esim. takapuoleen.
Ei mulla kerry erityisesti oikein mihinkään, tasaisesti varmaan sit kaikkialle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella pitkä ja painoindeksi noin 18-19 ja yli riskirajan mennään reippaasti. Rasvaa kun ei paikallisesti oikein sulattaa voi, niin laihdutus kai olisi ainut tapa sitä pienentää, mutten enää laihtuakaan tahtoisi. Minulla vaan rasva kertyy helpoiten vatsan alueelle mutten kyllä lähes 180-sentin pituudella miltään vatsakkaalta näytä, vaikka ei kai ne terveysriskit sitä katso.
Mulla painoindeksi 22, pituus 180 cm, vyötärö 67 cm.
Minun BMI on normaalipainon puolella, mutta vyötärö on 95cm. Kapein kohta on heti rintojen alla, noin 10cm navasta ylöspäin. Tosin olen hyvin tasapaksu, joten ei ole suurta merkitystä, mistä kohtaa mittaa. Jalat ja pylly on kapeat, kaikki ylimääräinen on vatsassa,eikä ympärys tunnu pienenevän millään vaikka paino putoaisikin.
No nimenomaan vahvat vatsalihakset, varsinkin sivuttaiset, kasvattavat vyötärönympärystä. Monet esim. bikini fitness-huiput eivät treenaa vatsalihaksia, koska vyötärön täytyy olla kapea.