Apua sain mini sähköiskun töpselistä
Otin lampun töpselin seinästä ja osui käsi siihen töpselin rautaisiin kohtiin ja tunsin sähköiskun. Onko vaarallista? Sydän tuntuu lyövän toistaiseksi normaalisti, mutta säikähdin kyllä!
Kommentit (22)
Usein naiset saavat myös orgasmin. Saitko?
X-konkasta purkautui varaus, jonka sai aikaan verkkojännite joka oli ollut puoliaallon huippukohdassa kun pistoke irtosi rasian koskettimista. Epämiellyttävää, muttei vaarallista.
Siinä laitteessa on ollut jokin kondensaattori, jonka varaus siinä purkautui.
Töpselihän on se pistotulppa, joka työnnetään pistorasiaan, joka siis on usein seinään upotettu.
rinnakkaiseen maailmankaikkeuteen siinä ilmeisesti oli tulla jokin kontakti... taitaapa taas olla jotain ulkoavaruuden olentojen outoja touhuiluja. viisainta kutsua fox mulder selvittämään asiaa.
👽
Sähköiskun jälkeen kuuluu mennä aina lääkäriin. Sydämesi voi pysähtyä vasta muutaman tunnin kuluttua.
Mäkin sain kerran tollasen räpsyn. Pelkäsin pari viikkoa sen jälkeen, että saan jonkun sydärin. Olen kuitenkin toistaiseksi hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköiskun jälkeen kuuluu mennä aina lääkäriin. Sydämesi voi pysähtyä vasta muutaman tunnin kuluttua.
Oikeestiko töpselistä (!) ei pistorasiasta, voi saada sähärin??
Vierailija kirjoitti:
Siinä laitteessa on ollut jokin kondensaattori, jonka varaus siinä purkautui.
Töpselihän on se pistotulppa, joka työnnetään pistorasiaan, joka siis on usein seinään upotettu.
Kondensaattori?
Olin nuorempana niin idiootti että aloin imuroimaan rikkinäisellä johdolla varustetulla imurilla. Kun vedin töpselin seinästä niin korvat meni melkein lukkoon terävästä sähköiskusta ja sininen valo loisti. On siinä kauheat powerit!
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana niin idiootti että aloin imuroimaan rikkinäisellä johdolla varustetulla imurilla. Kun vedin töpselin seinästä niin korvat meni melkein lukkoon terävästä sähköiskusta ja sininen valo loisti. On siinä kauheat powerit!
Siis oliko johto vain siitä muovista rikki vai ne muovin sisällä olevat johdot? Mulla on imurin johto haljennut siitä muovista, että ne sisälmykset on näkyvillä. Teippasin jesarilla ja oon käyttänyt. Voiko olla vaarallista?
Vierailija kirjoitti:
Hui! Miten oot hengissä? Menitkö sairaalaan?
Kutsukaa sähkömies tsekkaamaan ne räpsyvät pistorasiat - jos siis olette vielä elossa.
Jossakin pistorasioissa toinen johdin on yhdistetty siihen maadoituskieleen ja silloin on mahdolista saada tällit joistakin laitteissa tietyissä tilateissa.
Itse olen joutunut muutamasta pistorasiasta poistamaan tämän johdon niin sähköiskut loppui.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko johto vain siitä muovista rikki vai ne muovin sisällä olevat johdot? Mulla on imurin johto haljennut siitä muovista, että ne sisälmykset on näkyvillä. Teippasin jesarilla ja oon käyttänyt. Voiko olla vaarallista?
Ei luulisi olevan vaarallista. Sähköteippiäkin on tosin olemassa, enole kokeillut, mutta eipä niitä rikkinäisiä johtojakaan enää ole.
Se on staattista sähköä joka purkautui, ei vaaraa.