Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ovatko opiskelijat laihoja? eihän monilla heistä ole varaa syödä juuri mitään?

Vierailija
06.09.2014 |

^

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halpa ruoka on sitä lihapiirakkaa ja sipsiä.

Vierailija
2/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat, toiset ei. Itselläni ei koskaan ole opiskelijana ollut mitenkään erikoisen tiukkaa taloudellisesti, kun välivuosina ja kesinä oon kerryttäny säästöjä. Ja miehen kanssa kaikki kulut maksetaan puoliksi. Itse oon 169cm ja 58kg ja mies (opiskelija hänkin) 178cm ja 70kg. Syödään paljon ja hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan yksilöllistä. Riippunee siitä, miten ihminen pitää itsestään huolta jne.

Itse olin nuorena opiskelijana melko hoikka, ja varmaan muutenkin paremmassa kunnossa kuin nykyään. Arkisin söin yliopistolla edullisen ja monipuolisen lounaan (sis. myös salaatit). Pyöräilin yliopistolle, koska halusin säästää bussikuluissa.

Vierailija
4/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaveri sai 26,60e/viikko ruokarahaa, ennenkuin koulu puuttui laihtumisen jälkeen asiaan. Tämä mun kaveri on huostaanotettuna, ja paikka vähän kusetti rahojen suhteen. Mulla on kuukaudessa käytettävänä 40e/kk kaikkeen (sis. ruuat, meikit, vaatteet, kaiken), ja mun paikka tarjoo aamupalan, ei muuta. Mun pitäisi nyt joskus muuttaa sellaseen samantapaiseen paikkaan missä mun kaveri on, ja mietin yrittääkö mun paikka sitä, että saisin kympin viikkobudjetilla kaiken tarvittavan ruuan. t. teini

Vierailija
5/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin kyllä noin seitsemän kiloa parissa kuukaudessa kun yritin tulla toimeen pelkällä opintotuella. Nyt teen töitäkin ja rahaa on taas ainakin unicafen lounaaseen joka päivä eikä kotonakaan tarvitse olla koskaan syömättä.

Vierailija
6/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana normaalipainoinen. Ruokaan ei riittänyt aina rahaa, mutta join illat pitkät teetä, jossa oli paljon sokeria.

Vierailija
7/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. lisää että tuo 7 kiloa lähti normaalipainosta, joten olin tosi laiha kyllä. Nyt normaalipainon alarajoilla.

Vierailija
8/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suomalaiset opiskelijat saa syödä kun kaikki raha menee somalien uusin huonekaluihin.

Vierailija
9/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lihoin 10 kiloa. Rahaa oli niukasti, ja söin eineksiä ja sipsiä ja karkkia, koska silloin karkit yms olivat paljon halvempia. Enkä syönyt mitään ruisleipää tai salaattia, väkisinhän siinä lihoo. Painoindeksi oli jotain 28 joten aika iso olin. Nyt bmi 21.

Vierailija
10/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siiderivalaathan on tosi laihoja...

Vierailija
11/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti opiskelijoilla on rahaa jatkuvaan ryyppäämiseen ja tupakointiin...

Vierailija
12/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun havaintojen perusteella todella monet tytöt paisuivat opiskeluaikoina lukion jälkeen.

Vierailija
13/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla opiskelijana ei kanssa ihan kamalasti jää käteen rahaa kuukaudessa ruokaan. Mutta oon päättäny, että terveydestäni mä en karsi ja terveyden pohjana on terveellinen ruoka ja liikunta. Koitan tietty päästä mahdollisimman halvalla, mutta mihinkään eineksiin ja sipseihin en koske. Kaikki pikaruoka myös pannassa. En ole laiha, normaalipainon ylärajoilla ja lihaksikas.

Vierailija
14/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käys katsomassa yliopistojen pihoille, aika vähän siellä poltetaan. Alkoholia tietty kuluu, mut se femman viinipullo +2e narikka on oikeastaan aika vähän kerta viikkoon. 

Hoikkuus liittyy varmaan eniten terveellisiin elämäntapoihin. Suurimmalla osalla yliopistolla on aika liikunnallinen tausta. 

Vierailija
15/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 13:42"]

Käys katsomassa yliopistojen pihoille, aika vähän siellä poltetaan. Alkoholia tietty kuluu, mut se femman viinipullo +2e narikka on oikeastaan aika vähän kerta viikkoon. 

[/quote]

Femman viinipullo ja 2e narikka? Mites vaikka pääsylippu (yleensä sen 3-5e), juomat baarissa yms? Ja jos ei ihan keskustassa asu niin matkoihin menee kanssa rahaa :)

T. toinen opiskelija

Vierailija
16/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 13:42"]

[/quote]

Femman viinipullo ja 2e narikka? Mites vaikka pääsylippu (yleensä sen 3-5e), juomat baarissa yms? Ja jos ei ihan keskustassa asu niin matkoihin menee kanssa rahaa :)

T. toinen opiskelija

[/quote]

Joo, mulla meni viimeksi toi kun oltiin yo:n omilla tiloilla. Ja pyörällä kaikki kulkee täällä päin. Useimminten se tosian on se 5+2+3+4 euroa mikä siihen menee. :) Baarissa useimmat oikeasti juo vain sen yhden etenkin keskellä viikkoa. Köyhimmät ja piheimmät hipsii kotiin ennen baaria.

Vierailija
17/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan näytä olevan laihoja. Opiskelen terveydenhoitoalaa amk:ssa aikuispuolella ja pisti ihan silmään kuinka valtava määrä koulussa on lihavia nuoria tyttöjä. Ihan tosissaan laihat ovat selvä vähemmistö ja suurin osa on ylipainoisia. Meidänkin luokalla on vain 7 hoikkaa tai normaalipainoista ja 15 ylipainoista, osa oikein todella reilusti. Ja lihavien joukossa on myös paljon ihan 21-28 vuotiaita eli nuoria, vaikka aikuispuolella opiskellaankin. Ja aika sama suhde taitaa olla koko koulussa ihan nuorisopuolellakin, koska sen verran paljon niitä lihavia on. Jotenkin aika huolestuttavaa.

Vierailija
18/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön halvan lounaan yliopistolla tai laitan kotona salaattia, makaronilaatikkoa tai muuta halpaa, mutta kuitenkin terveellistä. Helpompi olisi lihoa kuin laihtua, terveellinen ruoka yleensä maksaa. Varsinkin jos ei ehdi urheilla opiskelun ohella ja istuu vaan. Itse käyn salilla.

Vierailija
19/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä yliopistossa opiskelevan tyttären ystäväpiirissä ei tosiaan olekaan yhtään ylipainoista! Enpä ole ajatellutkaan mutta en tunne yhtään lihavaa itsekään.

Vierailija
20/24 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseeni tuo pätee. Kun ei ole varaa ruokaan niin minkäs teet.. Töitä todella hankala saada, vanhempien rahoilla en halua elää kun olen niin monta vuotta itseni elättänyt. Pelottaa ajatellakin mitä puutostiloja löytyy! Koulussa kyllä syön mahani täyteen, mutta yksi ateria per päivä ei nälkää pidä poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän