Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitäisi tietää mitä kaukomailla tapahtuu, en tee sillä tiedolla mitään

Vierailija
15.08.2021 |

Ilmeisesti nyt pitäisi tietää ja kiinnostua Afganista. Vaikka en ole katsonut enkä kuunnellut uutisia viikkoihin, silti päällä olevasta radiosta tai tekevisiosta tai täältä ei ole voinut välttyä kuulemasta sanaa Afganistan.
Siis oikeasti, mikä järki on jankuttaa maista jotka eivät liity tavallisten ihmisten elämään milläänlailla???
Jos ihmistä kiinnostaa jonkun vinkuintian tapahtumat, sitä varten on netti.

En ihmettele että ihmiset ovat niin uupuneita ja sekaisin, ei ole luonnollista tietää koko naailman asioista joka pv, riittää että tietää niistä jotka koskevat tätä maata tai vaikuttavat omaan elämään.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmakin olisi parempi paikka kun ihmiset huolehtisivat siitä missä elävät, eivätkä murehtisi jotain mille eivät voi mitään ja mikä tapahtuu maailman toisella puolella.

Usein raportoidaan jostain bussiturmasta maailman toisella puolella, mennyt ihan oudoksi touhu.

Onko Konginkankaan tai Kuopion bussiturmat vaikuttaneet sinuun jotenkin? Miksi ne ei ole turhia?

Totta kai suomalaisista bussiturmasta pitää uutisoida, koska se koskee isoa määrää suomalaisia, vaikkei juuri minua koskenut.

Tietenkin uutisissa kerrotaan mitä tässä maassa tapahtuu, koska ne joita ne asiat koskettavat, ovat täällä.

Ap

Huono perustelu. Ne joita nuo onnettomuudet koskettaa saavat tiedon ihan muualta kuin uutisista.

No se koskettaa muitakin kuin omaisia. Lisäksi se on osa suomalaista historiaa.

Tietenkin suomalaisissa uutisissa pitää kertoa maan asioista, suuret onnettomuudet mukaanlukien.

Ap

Vierailija
62/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaisia onkin yllättävän paljon. Lähes päivittäin sen huomaa ihmisten kanssa keskustellessa, kuinka moni elää seuraamatta uutisia, omassa kuplassaan. Tyhmiä kuin saappaat, omassa pienessä päässä ei ymmärretä ajatella asioita yhtään laajemmin, kaikki lähtee aina itsestä.

Näkyy myös tällä palstalla. Enemmän ja enemmän koko ajan. Tosi pelottavaa.

Sinäkin opit kun ikää tulee, millä on merkitystä ja millä ei. Jää se turha pois. Elämä on tässä ja nyt, ei maailman toisella puolella.

Ap

Mulla on ikää melko varmasti enemmän kuin sulla 🤣 Kun ne toisella puolella maailmaa tapahtuvat asiat vaikuttavat myös meihin loppujen lopuksi. Ymmärtäisit tämän jos seuraisit niitä uutisia. Tai sitten et.

Enpä usko, kuulostat hyvin naiivilta.

Totta kai kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kuuntelenko minä uutisia siitä mitä jossain Afganistanissa tapahtuu vai en. Eivät siellä meneillään olevat asiat siitä muutu suuntaan tai toiseen vaikka minulla olisi niistä tietoa.

Ymmärrätkö.

Aivan turhaa tietoa olisi.

Ap

Nyt alkaa selvita miksi niin monen suomalaisen yleistietous on niin vahaista. Mistaan oman reviirin ulkopuolella tapahtuvasta ei edes haluta tietaa mitaan mutta jos tilaisuus tulee eteen niin karkkaasti kylla arvostellaan muiden tekemisia ja olemisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmakin olisi parempi paikka kun ihmiset huolehtisivat siitä missä elävät, eivätkä murehtisi jotain mille eivät voi mitään ja mikä tapahtuu maailman toisella puolella.

Usein raportoidaan jostain bussiturmasta maailman toisella puolella, mennyt ihan oudoksi touhu.

Onko Konginkankaan tai Kuopion bussiturmat vaikuttaneet sinuun jotenkin? Miksi ne ei ole turhia?

Totta kai suomalaisista bussiturmasta pitää uutisoida, koska se koskee isoa määrää suomalaisia, vaikkei juuri minua koskenut.

Tietenkin uutisissa kerrotaan mitä tässä maassa tapahtuu, koska ne joita ne asiat koskettavat, ovat täällä.

Ap

Huono perustelu. Ne joita nuo onnettomuudet koskettaa saavat tiedon ihan muualta kuin uutisista.

No se koskettaa muitakin kuin omaisia. Lisäksi se on osa suomalaista historiaa.

Tietenkin suomalaisissa uutisissa pitää kertoa maan asioista, suuret onnettomuudet mukaanlukien.

Ap

Koitatko sanoa että asiat jotka eivät koske suoraan sinua kuitenkin koskettavat sinua? Keksitkö ihan itse vastauksen omaan aloitukseesi!

Vierailija
64/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikään suomalainen bussiturma EI koske isoa määrää suomalaisia! Paikallisuutisointi tai facebookin puskaradio riittää sellaisesta kertomiseen.

Vierailija
65/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaisia onkin yllättävän paljon. Lähes päivittäin sen huomaa ihmisten kanssa keskustellessa, kuinka moni elää seuraamatta uutisia, omassa kuplassaan. Tyhmiä kuin saappaat, omassa pienessä päässä ei ymmärretä ajatella asioita yhtään laajemmin, kaikki lähtee aina itsestä.

Sinäkin opit kun ikää tulee, millä on merkitystä ja millä ei. Jää se turha pois. Elämä on tässä ja nyt, ei maailman toisella puolella.

Ap

Mulla on ikää melko varmasti enemmän kuin sulla 🤣 Kun ne toisella puolella maailmaa tapahtuvat asiat vaikuttavat myös meihin loppujen lopuksi. Ymmärtäisit tämän jos seuraisit niitä uutisia. Tai sitten et.

Totta kai kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kuuntelenko minä uutisia siitä mitä jossain Afganistanissa tapahtuu vai en. Eivät siellä meneillään olevat asiat siitä muutu suuntaan tai toiseen vaikka minulla olisi niistä tietoa.

Ymmärrätkö.

Ap

Kotimaan uutiset ovat vielä turhempaa tietoa. En minä tee mitään sillä tiedolla, että on tapahtunut joku liikenneonnettomuus Jyväskylässä, tai kersa hukkunut Helsingissä. Suomessa ei tapahdu mitään uutisoinnin arvoista.

Vierailija
66/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti voi vaikka intialaisen tehtaan palo vaikuttaa, ettet saa lääkkeitä Suomesta, tai muualtakaan. Nykyään asiat kantaa aika pitkälle. Harva maa on niin eristäytynyt, eittei mikään muualla tapahtuva vaikuta jollain tavoin.

Eikö se ole uutistoimituksen tehtävä muka, että vähän siilataan niitä uutisia sen mukaan, vaikuttaako tietty uutisointi piskuiseen Suomeen mitenkään?

Tuollainen jatkuva Afganistan-jauhanta ei ole mistään kotoisin, pelkkää sivun- ja tuutintäytettä. Lisäksi monet "uutiset" on kopsattu muilta toimistoilta, vähän sinne päin sitten suomennettu.

Kyllästyttää niin maan p*rkeleesti.

Vierailija
67/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ALOITTAJA: Miksi minun pitäisi tietää mitä kaukomailla tapahtuu, en tee sillä tiedolla mitään

Tässä syy:

https://areena.yle.fi/1-50627914?seek=526

(alkaa oikeasta kohtaa)

Vierailija
68/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALOITTAJA: Miksi minun pitäisi tietää mitä kaukomailla tapahtuu, en tee sillä tiedolla mitään

Tässä syy:

https://areena.yle.fi/1-50627914?seek=526

(alkaa oikeasta kohtaa)

SYY:

1.  p a k o l a i s a a l t o

2.  t e r r o r i s m i

Vierailija
69/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrätkö.

Ap

Kotimaan uutiset ovat vielä turhempaa tietoa. En minä tee mitään sillä tiedolla, että on tapahtunut joku liikenneonnettomuus Jyväskylässä, tai kersa hukkunut Helsingissä. Suomessa ei tapahdu mitään uutisoinnin arvoista.

Tai jotkut Käpylän murhaajateinit. Kauhea määrä otsikoita ja liveseurantaa vaikka ei se kosketa kuin neljää perhettä.

Afganistanin tämän hetken tapahtumat vaikuttaa maailman politiikkaan ja ehkä jopa lopulta apn elämään. Joku bussin ojaan ajaminen ei.

Vierailija
70/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei muakaan kiinnosta mikään mikä tapahtuu kehä kolmosen ulkopuolella ja tarkemmin sanottuna kantakaupungin ulkopuolella. Miks mun elämää koskettais jonkun landelaisen murheet tai lähiömamman huolenaiheet?? Miks niistä edes uutisoidaan??

Vierailija
71/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun miljoona pagolaisda tulee Suomen rajojen yli, etsimään turvaa, alkaa kiinnostaa. Mut silloin on jo myöhäistä kiinnostua.

Ei tavan katsoja ole siihen tähänkään asti pystynyt vaikuttamaan niiden m44han tuloon oli kiinnostunut tai ei.

Vierailija
72/74 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on sellainen ikävä puoli, että kaikenlaiset idiootit voivat vapaasti julistaa typeryyttään julkisesti. Olisin mielelläni tietämättä ap:n kaltaisten tyyppien olemassaolosta, mutta valitettavasti siltä on nykyään vaikea välttyä.

Vierailija
73/74 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Too musch information.

Vierailija
74/74 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni maailmalla tapahtuva asia vaikuttaa Suomeen ja suomalaisten elämään. Haluatko elää turvallisesti pienen pienessä kuplassasi etkä opi elämästä mitään uudenlaisia näkökulmia? Outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi