Miksi minun pitäisi tietää mitä kaukomailla tapahtuu, en tee sillä tiedolla mitään
Ilmeisesti nyt pitäisi tietää ja kiinnostua Afganista. Vaikka en ole katsonut enkä kuunnellut uutisia viikkoihin, silti päällä olevasta radiosta tai tekevisiosta tai täältä ei ole voinut välttyä kuulemasta sanaa Afganistan.
Siis oikeasti, mikä järki on jankuttaa maista jotka eivät liity tavallisten ihmisten elämään milläänlailla???
Jos ihmistä kiinnostaa jonkun vinkuintian tapahtumat, sitä varten on netti.
En ihmettele että ihmiset ovat niin uupuneita ja sekaisin, ei ole luonnollista tietää koko naailman asioista joka pv, riittää että tietää niistä jotka koskevat tätä maata tai vaikuttavat omaan elämään.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Saksa ja 40-luku. Siinä nyt yksi syy miksi pitäisi yhtään kiinnostaa mitä muualla tapahtuu. Onko unohtunut mitä tarvittiin tämän erään herran pysäyttämiseksi?
40-luvusta luin historiantunneilla, ei siihen uutisia tarvita. Chamberlain olisi toistanut virheensä vaikka jokainen ihminen olisi lukenut lehtiä.
Anna kun arvaan: ap on äänestänyt kerran elämässään, persuja. Sitten pettyi ja palasi nukkuvien puolueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saksa ja 40-luku. Siinä nyt yksi syy miksi pitäisi yhtään kiinnostaa mitä muualla tapahtuu. Onko unohtunut mitä tarvittiin tämän erään herran pysäyttämiseksi?
Niin no maailmansotahan koski suomalaisiakin, niin tietenkin siitä on uutisoitu.
Luitko aloitusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö me yritetty auttaa eikä pysäyttää?
En sanonut sanaakaan "meistä". Tutustu aiheeseen, kirjallisuutta on paljon.
Mitä ihmettä? Onko joku kirjoittanut kirjan sinusta ja minusta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alkaa kiinnostaa siinä vaiheessam kun uudet läpsyttelijät majoittuvat kotikulmillesi..
2015 saimme oikeaa tietoa vain puskaradiosta ja MV-lehdestä.
Ei kannata mennä sellaisia pistämään, 99% ihmiskunnasta ei tiedä mitä se tarkoittaa:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4269592/99-ihmisista-ei-tieda-mika-cis-e…
Afganista ei hyvin kaukana Suomesta ole, ap.
Ja sisällisodat ja hallituksen kaatumiset vaikuttavat Euroonpan maihinkin ja miuihinkin maihin.
Näkee että olet ap täys tollo, ei mitään laajaa perspektiiviä elämänmenosta.
Pohdipa ap mikä merkitys tuolla on, mm. jollekin t e r r o r i m i j ä r j e s t ö l l e.
Ja muistele sitäkin, mistä maista Obama bin Laaden sai turva-ja piillopaikan.
Tuolla Afganistan sisällissodalla voi olla arvaamattomat vaikutukset Eurooppalle.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: ap on äänestänyt kerran elämässään, persuja. Sitten pettyi ja palasi nukkuvien puolueeseen.
Väärin meni, olen äänestänyt kaikissa vaaleissa koko aikuisikäni, enkä kertaakaan persuja.
Tottakai minua kiinnostaa miten Suomessa yhteiskunta toimii.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita hyvä ihminen radio ja TV kiinni tai poistu niiden läheisyydestä. Eihän ne voisi lähettää mitään ohjelmaa, jos niiden pitäisi ajatella että joku ei halua katsella tai kuunnella milloin mitäkin aihetta.
Enkä laita, tykkään kuunnella radiota ja katsoa tv:tä.
En ala tasatunnein sammuttaa radiota uutisten vuoksi.
Radio on taustalla keittiössä, välillä tulee kuultua tarkkaan, välillä ei kun en ole keittiössä.
Minä olen varmaan 8 tuntia tänään katsonut tuota tilannetta livenä eri kanavilta. Sky on lähettänyt pelkästään sitä, muissa välillä muitakin uutisia.
Kokeilin avata YLE:n tuoreimmat kotimaan uutiset. Kalajoen maastopalot, urheilua, parisuhdeväkivaltasta, koronakuolemista, säästä, kiusaamisesta, persujen "vallanvaihto", tähdet. Näistä nyt tuli uutisia eteen.
Mikään näistä ei kosketa minun pienen ihmisen elämää juuri nyt. Miksi minua pitäisi kiinnostaa?
Kiinnostaa silti. Haluan tietää mitä tapahtuu koska isomman kuvan ymmärtämällä selviän itse elämältä. Lisäksi monet ilmiöt tulee lopulta vaikuttamaan sinuun ja siihen miten muut käyttäytyy ympärilläsi.
Ei niin ei kuulu meille eletään omaa elämää täällä. Pitää elää ja hoitaa arki asioita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Tällä hetkellä monta pahempaa diktaattoria maailmalla. Kannattais keskittyä nykyaikaan eikä muistella menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin suuriosa ulkomaan uutisoinnista on turhaa. Tavallinen suomalainen ei tee mitään sillä tiedolla että jossain kaukana on tapahtunut jotain.
Vain sellaisesta pitäisi uutisoida jolla olisi jotain merkitystä tai mikä on jotenkin historiallista, esim uudet presidentit tai jos luonnonkatastrofit.
Ja mieluummin otsikolla: A on B:n uusi presidentti, piste. Ei näin: tämän herkun lähtömaan uusi johtaja on ratkennut. Klikkaa tästä!
mulla ensiviikko lomaa. menen koko viikon täydellisessä uutispimennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni, olen äänestänyt kaikissa vaaleissa koko aikuisikäni, enkä kertaakaan persuja.
Tottakai minua kiinnostaa miten Suomessa yhteiskunta toimii.Ap
Mutta et ole tähän päivään mennessä hoksannut, että Suomi ei ole muusta maailmasta erillään oleva saari?
0/5
Yleissivistykseen kuuluu että on kartalla mitä maailmassa tapahtuu.
Ja yksi brittivirkamies (ollut Afganistanissa jo venäjän kokeillessa siellä onneaan) ilmoitti, että tämä ei ole vielä tässä. Ja nyt vasta Afganistan tarvitsee lisää rahoitusapua, että saavutettu sivistys kaupungeissa saadaan ylläpidettyä. Kuulemma maalaiset ovat nyt syyllisiä.
Kauhuissani mietin noiden ihmisten pulan lisäksi, paljonko Suomikin ottaa lisävelkaa avustuksiin. Kun esim. poliiseille ei ollut muutamaa miljoonaa antaa lisärahoitusta.
Ap on varmaan tosi hyvä ja henkevä keskustelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Tällä hetkellä monta pahempaa diktaattoria maailmalla. Kannattais keskittyä nykyaikaan eikä muistella menneitä.
No keitä me nyt yritetään pysäyttää?
Kyllä se alkaa kiinnostaa siinä vaiheessam kun uudet läpsyttelijät majoittuvat kotikulmillesi..