Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavan ja onnettoman parisuhteen lopettaminen Pliis antakaa vinkkejä

Kuparilamppu
15.08.2021 |

Olen tosiaan jo vuoden verran pähkäillyt eroa huonosta parisuhteesta, mutta en saa vain tarpeeksi rohkeutta sen päättämiselle. Asutaan yhdessä jo siis mies on hyvin mustasukkaista persoonaa joka saattaa myös käyttäytyä aggressiivisesti jos sanon että haluan erota. Aina se ei välttämättä edes ota asiaa vakavasti vaan ajattelee että oon ite vain sekasin päästäni. Auttakaa ja kertokaa miten itse olette lopulta lähteneet huonosta parisuhteesta ja mitä toimia täytyy ottaa avuksi jotta asia sujuu mahdollisimman kivuttomasti. Kiitos jos laittelette tänne neuvoja koska oon todella hädässä tän asian kans. En vain rakasta miestäni enää eikä tämä voi jatkua kauaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestät ihan kaiken valmiiksi, hommaat asunnon, muuton, uuden salaisen puhelinliittymän jne. Sitten vaan muutat.

Älä ole muuttohetkellä yksin, tarvitset (naispuolisia) kavereita sinne tueksi (miespuoliset ruokkivat mustasukkaisuutta).

Tarvitset varmaan apua muualta kuin palstaltakin, koska noissa tilanteissa on iso riski väkivaltaan ja vainoamiseen.

Vierailija
2/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selitä eron hetkellä mitään. Myöhemmin parilla sanalla, jos on ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeasti ole vaikeaa.

1. pakkaa kamat

2. sano, että "Moikka, tää oli nyt tässä. Mä lähen".

3. poistu

So easy, kun ei itse tee siitä sen vaikeampaa.

Vierailija
4/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti ole vaikeaa.

1. pakkaa kamat

2. sano, että "Moikka, tää oli nyt tässä. Mä lähen".

3. poistu

So easy, kun ei itse tee siitä sen vaikeampaa.

Normaalissa erossa ehkä, mutta ei sellaisessa, jossa saa pelätä. Silloin ei kerrota moikka mä lähen, vaan lähdetään salassa, mitään etukäteen, lähdön hetkellä tai sen jälkeen kertomatta. Kaiken on oltava valmiina, eli paikan minne mennä, on valittava hetki jolloin toinen ei ole paikalla ja salattava kaikki tiedot jo etukäteen. 

Vierailija
5/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä varoita erosta.

1. vaihda suomi.fissä osoitteesi luovutuskieltoon kaikkiin mahdollisiin kohtiin jo tänään.

2. Jos sulla on auto, Traficomin sivuilla kiellä tietojesi luovuttaminen

3. kirjaudu operaattorisi sivuille ja muuta numerosi salaiseksi ja kiellä tietojesi luovuttaminen

4.Omapostista kiellä osoitteen päivittäminen osoitepalveluun.

5. Hommaa kämppä

6. sovi muuttopäivä, hommaa muuttoauto. Jos mies on kovin mustasukkainen, vuokraa 1 kk:n ajaksi välivarasto tavaroillesi jotta uusi osoitteesi ei selviä jo muuttopäivänä. Tavarasi voit hakea varastosta pikkuhiljaa. Maksaa satkun mutta voi pelastaa henkesi.

7 Muuttoapu muuttopäiväksi.

8. lähde ja estä mies sovelluksissa.

Vierailija
6/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä varoita erosta.

1. vaihda suomi.fissä osoitteesi luovutuskieltoon kaikkiin mahdollisiin kohtiin jo tänään.

2. Jos sulla on auto, Traficomin sivuilla kiellä tietojesi luovuttaminen

3. kirjaudu operaattorisi sivuille ja muuta numerosi salaiseksi ja kiellä tietojesi luovuttaminen

4.Omapostista kiellä osoitteen päivittäminen osoitepalveluun.

5. Hommaa kämppä

6. sovi muuttopäivä, hommaa muuttoauto. Jos mies on kovin mustasukkainen, vuokraa 1 kk:n ajaksi välivarasto tavaroillesi jotta uusi osoitteesi ei selviä jo muuttopäivänä. Tavarasi voit hakea varastosta pikkuhiljaa. Maksaa satkun mutta voi pelastaa henkesi.

7 Muuttoapu muuttopäiväksi.

8. lähde ja estä mies sovelluksissa.

Tietojen luovutuskiellon päivittymiseen menee tovi. Siksi se pitää tehdä ennen muuttoa jo nykyisessä osoitteessa. Näinuudet tiedot eivät enää välity eteenpäin.

Vierailija
7/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu taas vauhdissa

Vierailija
8/10 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muuttaa asunnosta, kun hän ei ole paikalla. Kerralla kaikki tavarat pois. Blokkaa hänen numeronsa, blokkaa sosiaalisessa mediassa. Voit jättää hänelle lapun, jossa selität, että otat eron, niin ei tee turhaan katoamisilmoitusta. Infoa kaikkia yhteisiä tuttujanne, vanhempiasi yms., että olet jättänyt tyypin ja että sinun liikkeistäsi ei saa kertoa exälle mitään. Jos epäilet, että joku voisi heltyä exällesi ja kuitenkin kertoa sinun uuden olinpaikkasi jne., niin blokkaa heidätkin väliaikaisesti. Älä koskaan tapaa häntä kasvotusten palauttaaksenne toisillenne jotain tavaroita. Voi olla, että joku tulee kuitenkin hätääntyneenä kertomaan, että exä uhkaa itsemurhalla. Älä mene lankaan.

9/10 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista kaikille, tiiän et voin vaan lähteä kun oon päättänyt sen eron tapahtuvan mut luottotiedoton ei saa uutta asuntoa ihan niin näppärästi. Vanhempien luokse voisin väliaikaisesti majoittua mutta en periaatteessa haluaisi... Tiiän et tänki eron sais hoidettua kyllä ku pyydän vaan apua muilta ja näin.. Täytyy vaan ensin hommata rahat jostain kaiken varalta jos vaikka käykin pahin mahollinen tulevan exän osalta. Hän saattaa loukatuksi tullessaan tehdä jotain vaarallista ja sitä myös pelkään..

Ap

Vierailija
10/10 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40418 kirjoitti:

Kiitti vastauksista kaikille, tiiän et voin vaan lähteä kun oon päättänyt sen eron tapahtuvan mut luottotiedoton ei saa uutta asuntoa ihan niin näppärästi. Vanhempien luokse voisin väliaikaisesti majoittua mutta en periaatteessa haluaisi... Tiiän et tänki eron sais hoidettua kyllä ku pyydän vaan apua muilta ja näin.. Täytyy vaan ensin hommata rahat jostain kaiken varalta jos vaikka käykin pahin mahollinen tulevan exän osalta. Hän saattaa loukatuksi tullessaan tehdä jotain vaarallista ja sitä myös pelkään..

Ap

Sullehan juuri yllä moni kertoi miten menetellä. Luottotiedoton, etkö saa kuitenkin kelan takauksen uuteen asuntoon? Kalusteet vaikka kirpparilta jne. Lopeta tekosyiden keksiminen ja toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän