Lapsi kitisee kun ketsuppi on loppu, on tottunut käyttämään sitä usean ruoan kanssa. Miten saisin ymmärtämään että rahat piti käyttää ensisijaiseen ruokaan?
Yleensä meillä on ollut ketsuppia, ja lapsi on siihen tottunut. Viime aikoina on ollut kuitenkin tiukkaa, ja olemme joutuneet karsimaan tuollaisia "ylimääräisiä" juttuja ruoastakin...Kyllä lapsikin varmasti mieluummin valitsisi lihapullat kuin ketsupin, jos vain toisen saisi.
Tuntuu ettei 5-vuotialla riitä ymmärrys, vaikka kuinka yritän juurta jaksain ja perustellen selittää...Aina vain samaa kitinää aterioilla...Miten olette ratkaisseet tällaisen ongelman?
Kommentit (73)
No et viisivuotiaalle puhu tuollaisia! Keksi jotakin muuta.
Lidlissä ketsuppipullo maksaa 50 centtiä, ja on ihan hyvää vielä.
Kuinka köyhä pitää olla että ei muka voi ketsuppia ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko itse ketsuppipullon, jos sen takia jäisi esimerkiksi leipä tai kalapuikot ostamatta?
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Mielikuvitukseton, tyhmä, yhden sanan huutelija.
Katso kaapit läpi onko jäänyt ketsuppipaketteja Mäkistä tms.
Ketsuppi on kyllä niin halpaa, että ihme on, jos siihen ei ole varaa. Toisaalta, lapsen olisi ihan hyvä oppia eroon siitä, joten anna kitistä jos kitisyttää. Kyllä se ennen pitkää lopettaa, jos vain sanot ettei ketsuppia nyt ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kuin porvoolainen röllipeikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko itse ketsuppipullon, jos sen takia jäisi esimerkiksi leipä tai kalapuikot ostamatta?
Voisin kyllä leipoa sämpylöitä ja ostaa sen alle euron ketsuppipullon...
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän ketsuppipullo montaa euroa maksa??
Juuri sen verran liikaa, ikävä kyllä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla noin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi olla noin köyhä.
Ja kansanedustajien mielestä kukaan Suomessa ei tienaa alle 3000e/kk
Lakkaa selittämästä ja sano että ketsuppi on nyt toistaiseksi loppu ja asia loppuunkäsitelty.
Vie lapsesi hesburgeriin hampurilaiselle ja ottakaa molemmat parisataa ketsuppiannosta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen verran liikaa, ikävä kyllä...
ap
Käypä kuule kävelyllä, 4-7 tölkin palauttamisella, kaupasta riippuen, saat sen ketsuppipullon. Mutta ihan toinen juttu on, että ei kannattaisi opettaa lasta syömään ketsuppia niin ettei ilman tule toimeen. Se ei mitään terveellistä tavaraa ole.