Paljonko voi laittaa rahaa tilille ennenkuin pankki alkaa ihmettelemään suuria summia?
Jos vaikka kryptoista saa 10 000 voittoa ja siirtää ne tilille, niin soittavatko pankista ja epäilevät jotain rahanpesua yms ja ovatko heti verottajaan yhteydessä että selviää onko verot maksettu?
Kommentit (41)
Smarket kysyi henkkarit, ajokortti ei käy. Jos laitat pullopalautus rahat kassalla omalle tilille. Oli vajaa 5€ kysymyksessä. Ei ollut passi mukana niin otin hilut käteen. Periaatteessa en maksa pullokuitilla kun ei kerrytä plussia eikä bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos ei yksinkertaisesti muista mistä rahat ovat peräisin? Jos ovat olleet vaikka piironginlaatikossa jo vuosia.
Tuolloin sä voit sanoa, että on kertyneet vähitellen piironginlaatikkoon ja maanneet siellä jo kauan.
Ts. Sä voit vastata kysymykseen ihan mitä tahansa laillista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Myin sohvan ja sain 300 euroa.
Pankissa kysyttiin mistä olen saanut rahat? Kolme sataa euroa!!
Naurahdin, jolloin pankkihenkilö sanoi, että heidän pitää kysyä.
Tapahtui Nordeassa Helsingissä.
Tämän jälkeen pidän rahat kotona patjan alla.
Sama juttu minulla, Nordea, Hki. Olin myynyt kirpputorilla tavaroita, 300 €. Kuulusteluun jouduin.
Ei kyselty tommosia ainakaan ysäriluvulla. Sai silloin olla aika iso summa käteistä, ennen kuin alettiin mitään utelemaan.
Mulla oli markka-aikaan 200 tonnia säästöjä tilillä. Nostin kaikki seteleinä ja lainasin ystäväni Venäjä-bisneksiin. Puolen vuoden kuluttua kiikutin saman verran takaisin, edelleen käteisenä. Ei siellä kyselty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laitan käteispanot S-ryhmän kassoilla, siellä ei kysellä mitään.
Tämähän ei ole mikään pankkien oma keksintö, vaan lakisääteinen tehtävä.
Eli S-Pankki ei noudata lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Tämän jälkeen pidän rahat kotona patjan alla.Sama juttu minulla, Nordea, Hki. Olin myynyt kirpputorilla tavaroita, 300 €. Kuulusteluun jouduin.
Kysymys = kuulustelu.
Jos siirtää ulkomaalaiselta tililtään rahaa suomalaiselle tilille niin joutuuko selvittämään pankille/verovirastolle jotain? Kyseessä suurempi summa.
Tietääkö kukaan?
Mulle tuli 170tuhatta euroa tilille, ei pitkää aikaa mennyt kun pankista oltiin yhteydessä ja pyydettiin käymään sijoitusasiantuntija puheilla, hyvä diili oli nyt rahat tuottaa mukavasti, paremmin kuin millään pankkitilillä.
Mitä joku 300€ on jonkun veroparatiisi miljoonien ja miljardien rinnalla jne. Ihan hullun hommaa ja minusta yksityisyyteen kajoamista että jonkun "vitosen" perään pankissa käytetään aikaa ja resursseja! Ihan kuin ihmiset ei enää omistaisi omia rahojaan vaan nekin on jonkun hallinnan alla.
Parempi vaan käyttää ne käteiset suoraan ostoksiin ja jättää pankki pois välistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Tämän jälkeen pidän rahat kotona patjan alla.
Jatkossa sanot siis että patjan alta
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku 300€ on jonkun veroparatiisi miljoonien ja miljardien rinnalla jne. Ihan hullun hommaa ja minusta yksityisyyteen kajoamista että jonkun "vitosen" perään pankissa käytetään aikaa ja resursseja! Ihan kuin ihmiset ei enää omistaisi omia rahojaan vaan nekin on jonkun hallinnan alla.
Ei saa syrjiä rikkaita. Kaikilta kysyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kyselivät rahojen lähdettä, vastasin, että huorasin!
Ei kyselty enempää!
Eikös juuri tuosta pitäisikin tehdä jatkokysymyksiä, tai ilmoittaa verottajalle, jotta voitaisiin tutkia, onko tulosta maksettu verot?
Itsellä miljoona eikä kukaan kysynyt mitään
"Taviksen" tallenteista saattaa pankki ihmetellä jo suhteellisen pienen summan vuoksi, MUTTA, samaan aikaan menee toista kanavaa pitkin miljardeja pestyjä seteleitä ulos Cayman saarille, joten haastava tietää.
Nuo kyselyt joutuivat muistaakseni ottamaan menettelyyn rahanpesujen vuoksi, kun rikolliset pesivät erikoisilla saatuja rahoja. Eli rikollisten epärehellisyydestä kärsitään nyt me kaikki.
Hei, miten sitä rahaa pestään? Voiko joku selittää ei-Einsteinille, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Parin satasen talletuksista on kysytty mistäs rahat ovat? Älä turhaan kiikuta pankkiin vaan anne ne mulle talteen. Huolehdin rahoistasi kuin omistani.
😅😄😂
Aktiaan kun talletin kerran 3 tonnia käteistä niin joutui lomakkeitakin täyttämään rahojen alkuperästä. Kyseessä oli järjestämäni opiskelija-reissu siihen aikaan kun mobilepayt jne eivät vielä yleisiä.