Haluaisin järjestää myöhästelijöille tilanteen, jossa bussi lähtee hotellilta 19.00, eikä odota
Siinäpähän jäisivät miettimään, onko kohteliasta aina odotuttaa muita.
Kommentit (32)
No onhan noita tilanteita varmasti niilläkin. Lennot lähtee aikataulun mukaan, junat samoin, konsertit alkaa ajallaan, samoin lääkärin vastaanotot. Kyllä ne osaa olla ajoissa kun on pakko. Se just kertoo kuinka tärkeänä ne joitain tapaamisia pitää. Jos myöhästyy, ei ole tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Odotan itse vieläkin sellaista, jonka piti tulla aamuyhdeksältä. Kello on 11.30.
Miksi odotat? Olisin lähtenyt jo 9:15.
Jollain voi olla jokin aivan todelinen syy.
Moni tosin on aina myöhässä. Esim Mun ex poikaystävä, jonka kanssa seukkasin kauan. Hän oli monta tuntia myöhässä yleensä, kun oli tulossa luokseni. Asuinme 170 km päässä toisistamme. Mun vanhempien luona jo tarjoilut odottivat pöydässä. (asuin vielä korona)
Myöhemmin hän on toiminut ammatissa, jossa on pakko olla nopea. En viitsi snoa mikä, ettei tunnista (harvinainen ammatti), mutta tyyliin palomies. Kiirelähtöjä.
Miksei se bussi lähtisi klo 19? Kyllä minä siellä bussissa jo istuvana asiakkaana odottaisin, että yritys, jolle palvelusta maksan (jäätävän paljon tänä päivänä) pitää kiinni sopimuksesta, ja jos lähtö on sovittu klo 19:00, silloin lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan itse vieläkin sellaista, jonka piti tulla aamuyhdeksältä. Kello on 11.30.
No, vietän perhepäivää kotona. Mutta en pidä sellaisesta, että joutuu olemaan passissa ja odottamaan jotakuta, josta ei tiedä, milloin hän tulee.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se bussi lähtisi klo 19? Kyllä minä siellä bussissa jo istuvana asiakkaana odottaisin, että yritys, jolle palvelusta maksan (jäätävän paljon tänä päivänä) pitää kiinni sopimuksesta, ja jos lähtö on sovittu klo 19:00, silloin lähdetään.
Eikös ole aika tavallista, että hotellien edessä odotetaan mattimyöhäsiä?
Kannattaa vaan lopettaa niiden myöhästelijöiden odottaminen. Mä teen myöhästelevän ystävän kanssa niin että odotan max. 10 minuuttia ja sitten lähden ilman häntä. Pikkuhiljaa alkaa oppia lukemaan kelloa ja tulemaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan lopettaa niiden myöhästelijöiden odottaminen. Mä teen myöhästelevän ystävän kanssa niin että odotan max. 10 minuuttia ja sitten lähden ilman häntä. Pikkuhiljaa alkaa oppia lukemaan kelloa ja tulemaan ajoissa.
Jos henkilö tulee esim. junalla ja juna on myöhässä, ja henkilö ilmoittaa tästä myöhästymisestään ajoissa, minua ei harmita niin paljon. Mutta jos juna on myöhässä, eikä hän ilmoita mitään, minua harmittaa. Puhumattakaan siitä, että tulee kävellen tai autolla ja on myöhässä.
Harrastuksissa ym. on usein tällaisia bussikuljetuksia. Joukossa on aina yksi, josta tietää etukäteen, että hän on myöhässä. Hänen mukaansa sitten aikataulu pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja ei vähän riippuu miten asiat sovitaan. Jos sovitaan että lähtö on n. klo 19 niin on aika tavallista että odotellaan. Jos sovitaan että kaikkien on oltava paikalla viimeistään viittä vaille klo 19 koska auto lähtee tasan klo 19 ei yleensä ketään odotella.
Se taas miten asiat sovitaan riippuu useinkin onko matka muuten aikataulutettu minuutilleen. Jos vaikka laiva/lentokone lähtee tiettyyn aikaan ei siinä kyllä yleensä edes juuri ole aikaa ketään odotella. Tapaamusissakin tätä tarkkaa sopimista voi käyttää ihan hyvin tulet ennen klo puolta kahtatoista, iltapäivällä mulla on menoa heti kahden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja ei vähän riippuu miten asiat sovitaan. Jos sovitaan että lähtö on n. klo 19 niin on aika tavallista että odotellaan. Jos sovitaan että kaikkien on oltava paikalla viimeistään viittä vaille klo 19 koska auto lähtee tasan klo 19 ei yleensä ketään odotella.
Se taas miten asiat sovitaan riippuu useinkin onko matka muuten aikataulutettu minuutilleen. Jos vaikka laiva/lentokone lähtee tiettyyn aikaan ei siinä kyllä yleensä edes juuri ole aikaa ketään odotella. Tapaamusissakin tätä tarkkaa sopimista voi käyttää ihan hyvin tulet ennen klo puolta kahtatoista, iltapäivällä mulla on menoa heti kahden jälkeen.[/quote]Olin nuorena todella kiireinen ja toimin aina näin. Vain kerran ei tapaaminen vastapuolelle sopinut, kun ehdotin 20 min tapaamista. Enempään ei ollut aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vietän perhepäivää kotona. Mutta en pidä sellaisesta, että joutuu olemaan passissa ja odottamaan jotakuta, josta ei tiedä, milloin hän tulee.
Mitennii passissa? Sähän olet kotona ja voit tehdä, mitä haluat tehdä.
Vieras tulee sitten kun tulee.
En ymmärrä, miksi teet tuosta ongelman.
Haistakaa nyt huilu. Jos tapaaminen tai bussin lähtö on klo 19, niin se on silloin. Ääliöitä ei odotella.
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksissa ym. on usein tällaisia bussikuljetuksia. Joukossa on aina yksi, josta tietää etukäteen, että hän on myöhässä. Hänen mukaansa sitten aikataulu pyörii.
Meillä tällaiselle ilmoitetaan, että lähtö on noin puolituntia aikaisemmin kuin muulle porukalle. Yleensä silti pitää odotella, mutta vain 5-10min normaalin yli puolentunnin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
No onhan noita tilanteita varmasti niilläkin. Lennot lähtee aikataulun mukaan, junat samoin, konsertit alkaa ajallaan, samoin lääkärin vastaanotot. Kyllä ne osaa olla ajoissa kun on pakko. Se just kertoo kuinka tärkeänä ne joitain tapaamisia pitää. Jos myöhästyy, ei ole tärkeä.
Tämä ei pidä paikkaansa. Olen myöhästynyt ihan kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt soitti, että on lähellä. Kuulosti kiireiseltä. Kello on kaksitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa. Olen myöhästynyt ihan kaikkialta.
Et kuitenkaan ole pohtinut pitäiskö muuttaa toimintatapoja, jos jatkuvasti on myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taas miten asiat sovitaan riippuu useinkin onko matka muuten aikataulutettu minuutilleen. Jos vaikka laiva/lentokone lähtee tiettyyn aikaan ei siinä kyllä yleensä edes juuri ole aikaa ketään odotella. Tapaamusissakin tätä tarkkaa sopimista voi käyttää ihan hyvin tulet ennen klo puolta kahtatoista, iltapäivällä mulla on menoa heti kahden jälkeen.[/quote]Olin nuorena todella kiireinen ja toimin aina näin. Vain kerran ei tapaaminen vastapuolelle sopinut, kun ehdotin 20 min tapaamista. Enempään ei ollut aikaa.
Ei toi mikään 20 minuutin tapaaminen ole. Parissa tunnissa ehtii kyllä jo rupatella ihan rauhassa.