Haluaisin järjestää myöhästelijöille tilanteen, jossa bussi lähtee hotellilta 19.00, eikä odota
Siinäpähän jäisivät miettimään, onko kohteliasta aina odotuttaa muita.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan noita tilanteita varmasti niilläkin. Lennot lähtee aikataulun mukaan, junat samoin, konsertit alkaa ajallaan, samoin lääkärin vastaanotot. Kyllä ne osaa olla ajoissa kun on pakko. Se just kertoo kuinka tärkeänä ne joitain tapaamisia pitää. Jos myöhästyy, ei ole tärkeä.
Tämä ei pidä paikkaansa. Olen myöhästynyt ihan kaikkialta.
Et kuitenkaan ole pohtinut pitäiskö muuttaa toimintatapoja, jos jatkuvasti on myöhässä.
Mitäpä luulet?
Vierailija kirjoitti:
No onhan noita tilanteita varmasti niilläkin. Lennot lähtee aikataulun mukaan, junat samoin, konsertit alkaa ajallaan, samoin lääkärin vastaanotot. Kyllä ne osaa olla ajoissa kun on pakko. Se just kertoo kuinka tärkeänä ne joitain tapaamisia pitää. Jos myöhästyy, ei ole tärkeä.
Osa on aikaoptimisteja, he vaan sopivat paljon peräkkäisiä juttuja ja ajattelevat, että kyllä he ehtivät.
Saattaa myös olla niin, että ei kehtaa kieltäytyä mistään.
Yhtä kaikki, epäkohteliasta muita kohtaan. Etenkin tuo, että lupaa tulla jonnekin, minne ei aiokaan tulla.
Ei saisi muokata omaa elämää näiden mukaan, mutta joskus ovat muuten kivoja ihmisiä ja tahtoisi pitää heidät kavereina. Lopulta kaatuu omaan mahdottomuutensa tuollaiset suhteet ja niihin saattaa tulla muita ihmisiä mukaan, esim. eräs ex-mammakaveri teki oharit lapseni synttäreiltä. Lapsi muisti pitkään ne synttärit, joille Oona ja Eetu eivät tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan itse vieläkin sellaista, jonka piti tulla aamuyhdeksältä. Kello on 11.30.
Miksi odotat? Olisin lähtenyt jo 9:15.
No, vietän perhepäivää kotona. Mutta en pidä sellaisesta, että joutuu olemaan passissa ja odottamaan jotakuta, josta ei tiedä, milloin hän tulee.
Mitennii passissa? Sähän olet kotona ja voit tehdä, mitä haluat tehdä.
Vieras tulee sitten kun tulee.
En ymmärrä, miksi teet tuosta ongelman.No vierashan törppää kaikki liukuvalla aikataululla tapahtuvan toiminnan. Ei tuosta voi lähteä kauppaan tai lasten kanssa puistoon tms. jos vieras antaa odottaa itseään. Kotona olevalla ihmiselläkin voi olla suunnitelmia päivälle. Muutakin siis kuin odottaa myöhästelijää.
Kyllä voi lähteä. Jos ei vieras ole tullut puolen tunnin päästä sovitusta ajasta, teen mitä mua huvittaa tehdä. Jos olen kaupassa tai puistossa kun hän sattuu tulemaan, hän sitten vuorostaan odottaa että me tullaan kotiin. Ihan reilua ja tasapuolista kaikille.
Ketään ei odoteta! Tällaiset myöhästyjä-hyväksikäyttäjät alkavat heti pitää itsestäänselvyytenä sitä, että heitä odotetaan ja kaikkien muiden suunnitelmia voidaan muuttaa kun HE ovat myöhässä. Sillä, että jollain ajoissa olevalla on tiukka aikataulu esim. bussista seuraavaan, ei ole myöhästelijälle mitään väliä. Itsekkyyden huipentumia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se bussi lähtisi klo 19? Kyllä minä siellä bussissa jo istuvana asiakkaana odottaisin, että yritys, jolle palvelusta maksan (jäätävän paljon tänä päivänä) pitää kiinni sopimuksesta, ja jos lähtö on sovittu klo 19:00, silloin lähdetään.
Eikös ole aika tavallista, että hotellien edessä odotetaan mattimyöhäsiä?
On ja ei vähän riippuu miten asiat sovitaan. Jos sovitaan että lähtö on n. klo 19 niin on aika tavallista että odotellaan. Jos sovitaan että kaikkien on oltava paikalla viimeistään viittä vaille klo 19 koska auto lähtee tasan klo 19 ei yleensä ketään odotella.
Se taas miten asiat sovitaan riippuu useinkin onko matka muuten aikataulutettu minuutilleen. Jos vaikka laiva/lentokone lähtee tiettyyn aikaan ei siinä kyllä yleensä edes juuri ole aikaa ketään odotella. Tapaamusissakin tätä tarkkaa sopimista voi käyttää ihan hyvin tulet ennen klo puolta kahtatoista, iltapäivällä mulla on menoa heti kahden jälkeen.[/quote]Olin nuorena todella kiireinen ja toimin aina näin. Vain kerran ei tapaaminen vastapuolelle sopinut, kun ehdotin 20 min tapaamista. Enempään ei ollut aikaa.
Ei toi mikään 20 minuutin tapaaminen ole. Parissa tunnissa ehtii kyllä jo rupatella ihan rauhassa.
Yllä oli quote-väri jäänyt pois. Katso, missä lukee quote päättymisen merkiksi. Varsinainen kommentti oli vain kaksi viimeistä riviä.
Youtubessa vekkuleita videoita ristelyltä jääneistä.
Aikoinaan töissä yks kollega oli tällainen myöhästelijä. Häntä jouduttiin odottamaan palavereissa kunnes toiselta kollegalta meni hermo tähän ja hän totesi että miksi me odotetaan aina tuota myöhästelijää, eiköhän aloiteta? Sitten tämä myöhästelijä tuli ja alkoi kyselemään että mistä te olette keskustelleet niin käskettiin sitten lukea jälkikäteen pöytäkirjasta. Oppi vihdoin tulemaan ajoissa paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan töissä yks kollega oli tällainen myöhästelijä. Häntä jouduttiin odottamaan palavereissa kunnes toiselta kollegalta meni hermo tähän ja hän totesi että miksi me odotetaan aina tuota myöhästelijää, eiköhän aloiteta? Sitten tämä myöhästelijä tuli ja alkoi kyselemään että mistä te olette keskustelleet niin käskettiin sitten lukea jälkikäteen pöytäkirjasta. Oppi vihdoin tulemaan ajoissa paikalle.
Hyvä - ja noinhan pitäisi automaattisesti toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan itse vieläkin sellaista, jonka piti tulla aamuyhdeksältä. Kello on 11.30.
Miksi odotat? Olisin lähtenyt jo 9:15.
No, vietän perhepäivää kotona. Mutta en pidä sellaisesta, että joutuu olemaan passissa ja odottamaan jotakuta, josta ei tiedä, milloin hän tulee.
Mitennii passissa? Sähän olet kotona ja voit tehdä, mitä haluat tehdä.
Vieras tulee sitten kun tulee.
En ymmärrä, miksi teet tuosta ongelman.No vierashan törppää kaikki liukuvalla aikataululla tapahtuvan toiminnan. Ei tuosta voi lähteä kauppaan tai lasten kanssa puistoon tms. jos vieras antaa odottaa itseään. Kotona olevalla ihmiselläkin voi olla suunnitelmia päivälle. Muutakin siis kuin odottaa myöhästelijää.
NO, VIETÄN PERHEPÄIVÄÄ K-O-T-O-N-A...kirjoitti hän...
No sitten ne tilaa taksin, jos myöhästyy. Tarvittaessa ottaa seuraavan lennonkin. Se siitä.
Ovatkohan ne bussien ja raitiovaunujen perässä kieli vyön alla juoksijat juuri näitä myöhästelijöitä? Aina naurattaa katsoa kuinka kirmaavat.
Eniten silti vit uttaa näiden kaverit, jotka pitävät esimerkiksi lähijunan ovia auki, että se Pyry-Sinappi ehtisi junaan ja saavat koko junan aikataulun sekaisin. Itsekästä toimintaa.
Miten kummassa itse olen aina etuajassa paikalla ja osaan katsoa aikatauluista oikean ajan? Ja seuraava kulkuväline tulee yleensä ihan hetken kuluttua, jos myöhästyy edellisestä.
No vierashan törppää kaikki liukuvalla aikataululla tapahtuvan toiminnan. Ei tuosta voi lähteä kauppaan tai lasten kanssa puistoon tms. jos vieras antaa odottaa itseään. Kotona olevalla ihmiselläkin voi olla suunnitelmia päivälle. Muutakin siis kuin odottaa myöhästelijää.