Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotain kivoja "talvikukkia" parvekkeelle?

Vierailija
05.09.2014 |

Olisiko kenelläkään ideoita talveksi parvekkeelle laitettavista kasveista? Saisivat mielellään olla suht edullisia, haluaisin vaan vähän vehreyttä lasitetulle partsille talveksikin. Kuitenkaan mitään kanervia en oikein jaksaisi. Ne kyllä olisivat edullisia ja talvea kestäviä, mutta pidän niitä vähän sellaisina hautakukkina kun omaisten haudoilla on aina sellaisia talvisin ollut. Olisi kiva laittaa jotain vähän spesiaalimpaa mutta ei kuitenkaan kallista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noosto

Vierailija
2/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa haluaisin tietää. Muuten tyydyn kanerviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellokanervalle modernimpi vaihtoehto on calluna, yhdistä vaikka ulkomurattiin. Edullisia ovat.

Vierailija
4/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:11"]

Mä kanssa haluaisin tietää. Muuten tyydyn kanerviin.

[/quote]

Sama pläni :)

ap

Vierailija
5/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:13"]

Kellokanervalle modernimpi vaihtoehto on calluna, yhdistä vaikka ulkomurattiin. Edullisia ovat.

[/quote]

Kestääkö se ulkomuratti talven ulkona? Nimestä päätellen tietysti voi jopa kestää...

ap

Vierailija
6/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se muratti kestääkin, itse ostin myös, mutta pihalle, kun sai 70% alennuksella. Keväällähän sen sit näkee.

Vierailija
7/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muratti kestää jos pakkasta ei ole pitkään eikä yli 5-7 astetta.

Talvivihreiden kasvien kohdalla on myös tärkeää, että ruukku ei ole jäässä , koska jäässä olevasta ruukusta juuret eivät saa nostettua vettä vaikka aurinkgon paistaessa kasvi haihduttaa. Jos tämän ongelman pystyy ratkaisemaan, monet käyttävät esim pieniä katajia parvekekasveina.

Sypressit ei kestä pakkasta, mutta ne voi kuivata näteiksi vihreiksi kuivakukiksi. Muitakin kuivakukkia voi käyttää, kransseja, oksia, marjoja...

Vierailija
8/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muratit voi selvitä talven yli, meillä on joskus jatkaneet kasvua seuraavana keväänä. Mutta vaikka ei selviäisikään seuraavaan vuoteen, niin on ne silti pysyneet talven yli parvekkeella hyvinä. Isoissa ruukussa voi pitää ympäri vuoden pieniä havukasveja, tuijat selviävät myös, mutta vaativat keväällä suojauksen auringolta ja varhaisen kastelun aloituksen.

Vierailija
9/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina kesäkukkiin murattia. Säilyy pitkään syksyyn. Ja jos kuolee, niin saattaa jäätyä ihan ok näköiseksi. Samoin jotkut hopealehtiset on hyvin kestäneet kylmempiä ilmoja. Niiden nimeä en muista.

Vierailija
10/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rappusten vieressä isossa (halkaisija 70 cm) mustassa peltisessä ruukussa timanttituija (ostin alennuksella, maksoi ehkä 4 e). Talveksi vaihdan sen juureen callunaa ja hopealangan (se kestää hyvännäköisenä läpi talven). Uuden muratin istutan joka kevät ja annan sen olla yli talven, ja seuraavaan kevääseen mennessä se ainakin meillä on kuollut.

Vierailija
11/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopealanka mainittiinkin jo. Koristekaalit ovat komeita , mutta eivät tietenkään kestä jos kylmä-lämmin ilma sahaa edestakaisin. Yhtenä talvena sellainen jäätyi parvekkeella muotoonsa ja kesti syyskuusta helmikuulle =)

Kanerva ja calluna ja tuijat sekä muut pienet havupuut.

Lisäksi voisit harkita oksia joita voisit maalata ,mielesi mukaan ? Oksien kaveriksi ruukkuun jäkälää ja sammalta, kiviä jne. Isoihin oksiin saat laitettua myös valosarjoja pimeisiin päiviin.

Vierailija
12/13 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

ap

Vierailija
13/13 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan talveksi lasitetulle parvekkeelle pieniä timanttituijia. Kestävät hyvin kevääseen, kun kastelee silloin tällöin. Kivan näköisiä ja antavat mukavasti vihreyttä talven keskelle. Laitoin viime jouluna pieniä valkoisia jouluvaloja niiden lomaan, olivat tosi mukavan näköisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme