Raiskauksesta varoittaminen
Tuli mieleen noista raiskausketjuista, että saako lasta varoittaa "namusedistä"?
Kommentit (3)
Kyllä minulle äiti on ihan pikkulapsesta saakka varoittanut pahoista ihmisistä, neuvonut ettei koskaan saa ottaa vieraalta mitään eikä lähteä vieraan mukaan. Jo koulu-ikäisenä äiti neuvoi miten toimia jos joku hyökkää kimppuun. Olen aina tiennyt että on ihmisiä jotka etsivät uhria jolle tehdä pahaa, enkä koe minään syyllistämisenä sitä, että minulle neuvotaan iltasella/yöllä kulkiessa mm. suunnittelemaan reittini etukäteen, kulkemaan mahdollisimman valaistuja ja vilkaasti liikennöityjä teitä pitkin, puhumaan puhelimeen joko oikeasti tai leikisti, pitämään laukussa pientä hiuslakkapulloa valmiiksi korkki pois otettuna jne.
Ei siltä raiskaukselta voi aina välttyä vaikka kuinka tekisi kaikkensa, eikä välttämättä tule raiskatuksi vaikka kuinka helpon kohteen itsestään tekisi, mutta minun valintani on olla parhaani mukaan varovainen.
Olis aika jees jos niille pojillekin opetettaisi kotona mikä se raiskaus on.
Toki saa varoittaa, ja pitääkin! Mielestäni ei kuitenkaan kannata käyttää sanaa "namusetä" vaan puhua asioista niin kuin ne ovat, lapsen ikä ja kehitystaso tietysti huomioiden.