40+ ja raskaana -Onko muita?
Itse olen 44-vuotias ja raskaana, ei ensimmäiseni. Olisi kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevia ajatuksia ja kuulumisia. Tai jos joku osaa vinkata jonkun ryhmän jossa voi kohdata samassa elämäntilanteessa olevia, niin otan mielelläni tiedon vastaan😊
Kommentit (8)
Miksi ihmeessä haluat lapsen noin vanhana? :O
Heippa! Onneksi olkoon! En osaa auttaa, mutta asia on ajankohtainen. Täytin vastikään 40 ja olen tehnyt surutyötä sen kanssa, etten saa enempää lapsia. Olen myös miettinyt, että olisiko se sittenkin vielä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Heippa! Onneksi olkoon! En osaa auttaa, mutta asia on ajankohtainen. Täytin vastikään 40 ja olen tehnyt surutyötä sen kanssa, etten saa enempää lapsia. Olen myös miettinyt, että olisiko se sittenkin vielä mahdollista.
Se on ihan normaalia sillä hedelmällisyys naisella alkaa laskea jo +35.. Down riskiluku kasvaa ja komplikaatiot raskaudessa ja synnytyksessä on hankalammat.
Sain molemmat lapseni päälle 40 iässä.
Sitä ennen 30 kieppellä kävin läpi rankkoja lapsettomuus hoitoja ( yritimme luomusti jo vuosia niitä ennen) hoidot lopetettiin tuloksettomina kun olin 35. Asennoiduimme niin ettemme tule saamaan Lapsia.
Sitten eräänä aamuna oli oudon huono olo olin tuolloin vähän yli 40. 43 vuotiaana tuli sitten pikkusisar pojaölemme. Hienoa ja upraa on ollut. Minulla taisi sittenkin olla 2 hyvää munasolua, jotka tulivat vuoroon vasta vanhemmalla iällä. ❤️
Paljon onnea sinulle!
Taas tämä sama aihe, näitä aloituksia on ollut täällä vähän väliä.
Kiva, jos olet tullut raskaaksi ja saat terveen lapsen. Ehdit kyllä vielä kasvattamaan hänet.
Et ole kuitenkaan mikään normi tapaus, sillä tosiaan naisen hedelmällisyys alkaa laskea 35-vuotiaana. Aina kyllä löytyy joitakin, jotka vielä yli 40-vuotiaana saavat lapsen.
Pitäis tehdä lasu kun noin vanha yrittää leikkiä nuorta vetreää äitiä. Olet yli 50v kun lapsesi on nelosella.. Hyi v i t ..