Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä, miten välttää syömistä! Kotona tyttömänä ja yritän laihduttaa tuhannetta kertaa, bmi 39

Vierailija
15.08.2021 |

Hyviä vinkkejä kiitos!
(Ruokaa pitää kaapissa olla koska perhe)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sellaista ruokaa joka ei lihota kuten porkkana, kukkakaali, kurkku, vesimeloni ja tuoreet marjat.

Vierailija
2/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavaliolla saat ylensyönnin hallintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, siis työttömänä :D

Vierailija
4/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö sellaista ruokaa joka ei lihota kuten porkkana, kukkakaali, kurkku, vesimeloni ja tuoreet marjat.

Ja nälkä vain yltyy kun noita pelkästään syö.  Typerä ohje.

Vierailija
5/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sisältöä elämään niin et syö tylsyyteen.

Vierailija
6/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhön se veisi pois jääkaapilta, mutta työt kiven alla. Ap

Vierailija
7/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon itse ruoka-addiktina tylsän vinkin, mutta tekemistä päiviin, aluksi ihan oikeasti aikataulutettuna, koska et tule noudattamaan mitään "no vois käydä lenkillä ja sit pestä jossain vaihees pyykkiä ja.."

Kerro perheelle/lähipiirille että yrität pudottaa painoa. Karsi pois ne ihmiset jotka yrittävät sabotoida edistymistäsi (tarjoavat epäterveellistä ruokaa, ehdottavat ulkona syömistä, tuovat herkkuja..)

Jos perheessä sinua ei auteta niin se on vakavan keskustelun paikka. Jos on paljon herkkuja tai muuta niin koko perheen terveys voi hyötyä ruokaremontista vaikka vain sinulla olisi ylipainoa.

Tee välillä tylsää ruokaa ja syö riittävästi. Jos sinulla on ahmimistaipumusta niin lääkäriin yhteys ja ensimmäinen tavoite on ihan vaan että paino ei nousisi enempää.

Vierailija
8/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä mun vinkit miten uskon että pystyn helposti elämään ja paino laskee hitaasti, olen jo muutaman kilon saanutkin pois.

Aloita sillä että syöt kolme kertaa päivässä. Viimeinen kerta viiden ja kuuden välillä.

Kun ruoka on laskenut mielellään harrasta jotain liikuntaa, niin että nukkumaan mennessä on aavistuksen nälkä, ei kuitenkaan kiljuva.

Rupea syömään mahdollisimman terveellisesti, itse olen kasvipainotteisella ruokavaliolla.

Syö kolme kertaa päivässä. Ruoan päälle jälkiruoaksi hedelmä jos tarpeen.

Kun tätä on jatkanut jonkun aikaa, on melko helppoa ottaa parin päivän rykäisy ja hankkiutua eroon sokerikoukusta.

Sitten on helppoa olla syömättä mitään missä on lisätttyä sokeria ja satunnaiset sosiaaliset tilanteet ei kaada sokerilakkoa. Ei edes tee mieli mitään.

Nimimerkillä tiedän mitä on hillitön makeanhimo.

Vierailija
9/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rutkasti proteiinia, että nälkä pysyy kaukana. Jätä sokeri pois. Käy kävelyllä.

Nuo ensi alkuun.

Vierailija
10/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää rutkasti proteiinia, että nälkä pysyy kaukana. Jätä sokeri pois. Käy kävelyllä.

Nuo ensi alkuun.

Ehkä kuitenkin rasvan lisäys on järkevämpää, liika proteiini on munuaisille vahingollista. Rasvalla tarkoitan oikeita rasvoja. Sokeri tietty pois.

Vierailija
11/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkkinen: Vesimeloni-kesäkurpitsasalaattia jääkaappiin. Hyvää ja vähäkalorista.

Vierailija
12/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä mun vinkit miten uskon että pystyn helposti elämään ja paino laskee hitaasti, olen jo muutaman kilon saanutkin pois.

Aloita sillä että syöt kolme kertaa päivässä. Viimeinen kerta viiden ja kuuden välillä.

Kun ruoka on laskenut mielellään harrasta jotain liikuntaa, niin että nukkumaan mennessä on aavistuksen nälkä, ei kuitenkaan kiljuva.

Rupea syömään mahdollisimman terveellisesti, itse olen kasvipainotteisella ruokavaliolla.

Syö kolme kertaa päivässä. Ruoan päälle jälkiruoaksi hedelmä jos tarpeen.

Kun tätä on jatkanut jonkun aikaa, on melko helppoa ottaa parin päivän rykäisy ja hankkiutua eroon sokerikoukusta.

Sitten on helppoa olla syömättä mitään missä on lisätttyä sokeria ja satunnaiset sosiaaliset tilanteet ei kaada sokerilakkoa. Ei edes tee mieli mitään.

Nimimerkillä tiedän mitä on hillitön makeanhimo.

Ohis tuo 13-14 h syömättömyys on vaikea toteuttaa. Itsekin tulen töistä kotiin 17.00. Syön leipää ja kahvia ennen harrastusta ja harrastuksen jälkeen ruuan. Harrastuksen ajankohtaan en voi vaikuttaa.

Onko 13-14 h paastosta hyötyä painonhallinnassa kysyn asian kokeneilta?

Itselläni karisi 8 kilos sillä, että kävelin aamulla, keskipäivällä ja illalla eli kolme kertaa päivässä reippaasti yhden kävelylenkin sijaan. Työttömänä se on helppo toteuttaa.

Vierailija
13/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään tarkoittanut että syö pelkästään noita vaan jos normaaleiden aterioiden välissä tulee vastustamaton tarve saada napostella jotain niin napostelee sitten jotain kevyttä sen sijaan että vetäisi suklaata tai sipsejä. Toki noistakin tulee hieman kaloreita, joten jos noita haluaa napostella paljon niin se pitää huomioida normiaterioiden kaloreissa, mutta aika monta porkkanaa saa silti napostella että täyttyisi sama kalorimäärä kuin vaikka muutamasta rivistä suklaata.

Vierailija
14/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vinkkinen: Vesimeloni-kesäkurpitsasalaattia jääkaappiin. Hyvää ja vähäkalorista.

Kiitos.

Onkin jo jääkaapissa ratatoille, laitan sitä puolet lautaselle lounaalla ja päivällisellä. Jotenkin ruokaisampaa kuin vihersalaatti esim

Ap

Vierailija
15/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet saanut hyviä neuvoja jo yllä.

Työ ei ole ainoa tekeminen joka saa pois jääkaapilta. Itse rupesin taluttamaan naapurin koiraa päivittäin niin tulee lisää liikuntaa ja muuta ajateltavaa kuin ruoka. Lisäksi kun olen luvannut sekä koiralle että (sairaalle) naapurille että käyn päivittäin lenkin niin tulee lähdettyä sateellakin jne. Eli etsi liikuttavaa tekemistä. Käy ulkoiluttamassa vanhainkodin mummoja, kysy tarviiko joku naapurustossa koirien/lapsien lenkittäjää. Aloita sienestys ja käy keräämässä ilmaista ja vähäkalorista ruokaa samalla liikkuen paljon. Etsi asia joka saa sinut liikkumaan.

Syö paljon kasviksia. Ei kuitenkaan pelkästään niitä. Itse pyrin syömään ison kasvissalaatin ja siihen esim kanafile/maksapihvi tai mitä proteiinia nyt onkaan kerran tai kahdesti päivässä.

Nauti siitä tunteesta kun on keveämpi olo. Mieti positiivisia asioita. Hei porkkanaraaste on aika hyvää varsinkin kun laittaa pikkasen sitruunamehua siihen. Teenpä tätä koko perheelle ja syön itse iltapalalla loput. Vähän aikaa kun sinnittelee ilman sokeria niin esim normisuklaa maistuu jo ällömakealle eikä sitä voi syödä niin paljoa kuin ennen. Tai tietysti siihen makumaailmaan voi äkkiä palata ja tottua siihen takaisin. Eli kannattaa huolehtia että söisi herkkuja vain harvoin.

Sitten se armollisuus itseään kohtaan. Hei nyt söin taas väärin ei tarkoita että olisin huono tai laihis pilalla. Vaan nyt on välillä tankattu mutta palataan uuteen normaaliin mikä on kevennetty syöminen. Eli kerta ratkeaminen ei lopeta laihista koska et ole laihiksella vaan olet vaihtanut syömisen keveämmäksi loppuelämän ajaksi. Tietty joskus on juhlia ym mutta ei se haittaa jos syö keveästi vaikka 6 päivää viikosta eikä sinä yhtenä päivänä ahmi sitten koko viikon edestä.

Vierailija
16/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä elämässä ei voi olla muuta sisältöä kuin työ tai syöminen. No, anna mennä sitten!

Vierailija
17/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään tarkoittanut että syö pelkästään noita vaan jos normaaleiden aterioiden välissä tulee vastustamaton tarve saada napostella jotain niin napostelee sitten jotain kevyttä sen sijaan että vetäisi suklaata tai sipsejä. Toki noistakin tulee hieman kaloreita, joten jos noita haluaa napostella paljon niin se pitää huomioida normiaterioiden kaloreissa, mutta aika monta porkkanaa saa silti napostella että täyttyisi sama kalorimäärä kuin vaikka muutamasta rivistä suklaata.

Jos aterioiden välissä tulee nälkä, ratkaisu ei suinkaan ole tyhjän napostelu, vaan korjaus varsinaisen aterian sisältöön.

Vierailija
18/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet saanut hyviä neuvoja jo yllä.

Työ ei ole ainoa tekeminen joka saa pois jääkaapilta. Itse rupesin taluttamaan naapurin koiraa päivittäin niin tulee lisää liikuntaa ja muuta ajateltavaa kuin ruoka. Lisäksi kun olen luvannut sekä koiralle että (sairaalle) naapurille että käyn päivittäin lenkin niin tulee lähdettyä sateellakin jne. Eli etsi liikuttavaa tekemistä. Käy ulkoiluttamassa vanhainkodin mummoja, kysy tarviiko joku naapurustossa koirien/lapsien lenkittäjää. Aloita sienestys ja käy keräämässä ilmaista ja vähäkalorista ruokaa samalla liikkuen paljon. Etsi asia joka saa sinut liikkumaan.

Syö paljon kasviksia. Ei kuitenkaan pelkästään niitä. Itse pyrin syömään ison kasvissalaatin ja siihen esim kanafile/maksapihvi tai mitä proteiinia nyt onkaan kerran tai kahdesti päivässä.

Nauti siitä tunteesta kun on keveämpi olo. Mieti positiivisia asioita. Hei porkkanaraaste on aika hyvää varsinkin kun laittaa pikkasen sitruunamehua siihen. Teenpä tätä koko perheelle ja syön itse iltapalalla loput. Vähän aikaa kun sinnittelee ilman sokeria niin esim normisuklaa maistuu jo ällömakealle eikä sitä voi syödä niin paljoa kuin ennen. Tai tietysti siihen makumaailmaan voi äkkiä palata ja tottua siihen takaisin. Eli kannattaa huolehtia että söisi herkkuja vain harvoin.

Sitten se armollisuus itseään kohtaan. Hei nyt söin taas väärin ei tarkoita että olisin huono tai laihis pilalla. Vaan nyt on välillä tankattu mutta palataan uuteen normaaliin mikä on kevennetty syöminen. Eli kerta ratkeaminen ei lopeta laihista koska et ole laihiksella vaan olet vaihtanut syömisen keveämmäksi loppuelämän ajaksi. Tietty joskus on juhlia ym mutta ei se haittaa jos syö keveästi vaikka 6 päivää viikosta eikä sinä yhtenä päivänä ahmi sitten koko viikon edestä.

Repsahdus on mun ongelma. Jos vaikka repsahdan 3. Päivänä illalla, niin kaikki pilalla, ylensyön itsesäälissä seuraavat 3 viikkoa. Ja taas alkaa laihdutus, seuraavaan repsahdukseen. Ap

Vierailija
19/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä elämässä ei voi olla muuta sisältöä kuin työ tai syöminen. No, anna mennä sitten!

Kokemus? Aloin lihomaan, kun jäin äitiyslomalle, kotihoidontuelle ja työttömäksi. Olin ennen bmi 23-27, teinistä ikävuoteen 28v. Silloin oli elämää, ei ehtinyt olla kotona.

Ap

Vierailija
20/29 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pysyvä ruokavaliomuutos mutta tee se pienin askelin. Lähde liikkeelle vaikka aamupalasta ja kun terveellinen aamupala sujuu niin lähde laajentamaan terveellisyyttä hiljalleen muuhun syömiseen. Pienet askeleet siksi, että muutos ei tunnu niin isolta ja jos tulee pieni takapakki niin ei luovuta sitten niin herkästi! Muista että ihminen voi syödä 80% oikein ja loput 20% miten sattuu lihomatta, eli kaikesta ei tarvitse luopua.