Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kykeneekö normaali 20-vuotias asumaan itsenäisesti?

Vierailija
04.09.2014 |

Entä hoitamaan taloutensa itse?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Itse muutin 19-v kotoa ja huolehtinut siitä asti kaikesta itse. Kotoa en ole koskaan saanut mitään tukea. Se

Vierailija
2/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pystyy, muutin itse 19-vuotiaana ulkomaille. Toiset ei pysty vielä 40-vuotiaanakaan. Ihmiset on luotu erilaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimenomaan normaali pystyy. Ja haluaa olla omillaan. Kokisin olevani epäonnistunut äiti, jos irtaantumista kotoa ei tapahdu viimeistään 20v.

Vierailija
4/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kykenee. Kuuluisi ainakin. Jos on ihan "normaali" nuori jolla ei ole päihde- tai pahoja mielenterveysongelmua.

Vierailija
5/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama... Älä aloita taas uutta ketjua. Mene vaiks tullalillailemaan.

Vierailija
6/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun esikoiseni. Tyttö oli asunut viikon omillaan kun päätin mennä käymään hänen luomaan ja viedä hänen tavaroitaan. Tyttö ei vastannut puhelimeen koko aamuna, mutta avasi oven kun soitin ovikelloa. Keittiössä oli epämääräinen poika polttamassa tupakkaa, kaikki paikat olivat täynnä tyhjiä olut ja siidetölkkejä ja jääkaapissa oli jotain, joka paljastui huumeeksi. Selvisi myös, että ensimmäinen opintotuki oli tuhlattu sen viikon aikana. Ja kyllä, tyttäreni oli ollut aivan normaali siihen asti.

Vierailija
7/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, tottakai pystyy! :D Itse muutin omilleni 15-vuotiaana (maalta kaupunkiin opiskelemaan), eikä arkitoimissa ole ikinä tarvinnut apua keneltäkään pyytää. 

Vierailija
8/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla tuonikäisistä on jo lapsi... Miten he muka pystyisivät lapsen hoitamaan jos tavalliset kotityötkään eivät onnistu?

Vierailija
9/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:18"]Herranjestas, tottakai pystyy! :D Itse muutin omilleni 15-vuotiaana (maalta kaupunkiin opiskelemaan), eikä arkitoimissa ole ikinä tarvinnut apua keneltäkään pyytää. 
[/quote]

Minä myös!

Vierailija
10/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mene nyt helvetti muualle!!!!!

Vierailija
11/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole normaali 20-vuotias nuori, mutta olen syvästä ahdistuksesta kärsivä 20-vuotias nuori ja pystyn ihan hyvin asumaan. Ei se ole erityisen vaikeaa :D Lopeta jo idiootti!

Vierailija
12/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:18"]

Ei ainakaan minun esikoiseni. Tyttö oli asunut viikon omillaan kun päätin mennä käymään hänen luomaan ja viedä hänen tavaroitaan. Tyttö ei vastannut puhelimeen koko aamuna, mutta avasi oven kun soitin ovikelloa. Keittiössä oli epämääräinen poika polttamassa tupakkaa, kaikki paikat olivat täynnä tyhjiä olut ja siidetölkkejä ja jääkaapissa oli jotain, joka paljastui huumeeksi. Selvisi myös, että ensimmäinen opintotuki oli tuhlattu sen viikon aikana. Ja kyllä, tyttäreni oli ollut aivan normaali siihen asti.

[/quote]

Vai olisko vaan ollut aiemmin normaali äidin kultamussukka äidin silmien alla, mutta kun sun silmä on välttänyt niin meno ollut ihan samanlaista. Tuskin kukaan täysin normaali nuori viikossa tai parissa tuollaiseen ajautuu... Tai siis ei edes tuskin, vaan ei ajaudu. Kyllä siinä on ollut samanlaista käytöstä taustalla jo aiemmin, mutta joko sinä et ole halunnut sitä huomata tai sitten se on sinulta salattu.

Vierailija
13/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis nukkumaan jo!

Vierailija
14/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin todella vastuuttomasti 20 vuotiaana, raha meni heti, ruokaa ei ollut koskaan, kävin äitini luona viikonloppuisin syömässä koko viikon edestä, loppu viikosta meinasi taju lähteä, olin todella laiha, yksinäinen, masentunut, join olutta joka pvä. Selviydyin elossa, mutta en ollut valmis siihen, lintsasin koulusta ja menin äidille yöksi, siellä koin olevani turvassa, minusta välitettiin. Yksin kotona mietin kuolemaa, pelkäsin ja itkin. Nyt olen normaali perheellinen, yksin en osaa vielläkään olla.

Vierailija
15/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nimenomaan normaali pystyy. Aika huono provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän