Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astma ja flunssa, neuvoja kaipailen.

Vierailija
04.09.2014 |

Mulla on todettu astma pari vuotta sitten, ei säännöllistä lääkitystä. Aina kun sairastun flunssaan tarvitsen kuitenkin lääkkeet, koska hengitys ei muuten kulje.

Nyt olen ollut flunssassa noin viikon. Kuume loppui jo viikko sitten, edelleen on nuhaa. Hengenahdistusta on ollut kokoajan, avaava ja hoitava lääke käytössä. Nyt muutaman päivän on ollut kovempaa yskää ja rintaan ja selkään pistää, hengenahdistus on hiukan helpottanut.

Onko tämä ihan normaalia astmaa sairastavilla? Vai voiko ollla joku tulehdus? Mietin tässä ehtisinkö huomenna mitenkään lääkäriin, turhaan en haluaisi mennä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEF- arvoja mitattu viimeksi silloin kuin astma todettu. En tarvitse tavallisesti avaavaa lääkettä( joskus kuin joku allergia saa hengityksen ahtaalle niin otan). Olen saanut hoitavan lääkkeet lääkäriltä joka kehoitti käyttämään kuuriluontoisesti aina kuin flunssa alkaa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärillä, voi olla keuhkoputkentulehdus. Siihen tarvitset lääkekuurin.

Vierailija
4/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna soitto terveyskeskukseen tai työterveyteen. Anna ammattilaisten arvioida tilanne.

Vierailija
5/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on sellainen mielikuva ettei keuhkoputkentulehdus yleensä vaadi antibioottikuuria, koska yleensä sen aiheuttaa virus? Onko jotain muuta lääkettä jolla tätä voisi helpottaa?

Vierailija
6/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortisonikuuri.

tv. 5

Vierailija
7/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pef-mittari maksaa alle 30€. Sellainen kuuluu astmaatikon lääkekaapin peruskalustoon.

Vierailija
8/8 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurannut PEF-arvoja ? Etkä terveenä ollessa tarvitse laikaan avaavaa lääkettä ? Vaikuttaa siltä että keuhkosi ovat huonossa kunnossa , olisiko tarvetta hoitavalle lääkkeelle muulloinkin kuin flunssassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä