Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, pidätkö naisia heikkoina "kukkasina"?

Vierailija
04.09.2014 |

Ajatteletko, että naiset ovat fyysisesti ihan heikkoja sinuun verrattuna? Kuinka usein ajattelet asiaa? Millaisissa tilanteissa ajattelet eroa sinun ja naisten fyysisessä voimassa? Tai millaisia ajatuksia naisen fyysiset voimat herättävät?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:27"]Pienenä ja hentona naisena (161 cm, 50 kg) olen ärsyttävän usein törmännyt tuohon että miehet pitää minua täysin avuttoman heikkona. Sitten ne yllättyy kun ihan oikeasti pystyn kantamaan täyttä ostoskassia tai nostan itse autoni takaluukkuun puutarhaliikkeestä ostamani multasäkit... Ärsyttää siksikin kun luonteeltani olen kaikkea muuta kuin hento ja herkkä mimosa, mutta pienen kokoni takia minua sellaiseksi luullaan. 
[/quote]

Olen samankokoinen, harrastan liikuntaa , vartaloni on jäntevä ja lihaksikas, mutta olen oikeasti "heikko". Inhoan painavien esineiden ja kassien kantamista ja lähes päivittäin joudun tilanteisiin, että joudun ponnistelemaan: painavat ovet, tuolit, useat kassit, jopa kolmevuotiaan kantaminen ärsyynnyttää.

Pituus on toinen juttu, kaupassa kurkotteleminen harmittaa. Omaan kotiini en rakennuttanut ollenkaan yläkaappeja.

Vierailija
42/44 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, 31v, ja jostain syystä viime aikoina ajatellut tuota naisten ja miesten ruumiillista "epäsuhtaa" aika paljon. Itse olen nykymittapuulla selvästi lyhyt (161cm) ja hiukan plösö (61kg).

Naisten fyysinen heikkous on aika oletettavasti syy siihen, miksi ylivoimaisessa enemmistössä maailman kulttuureja naiset ovat ja ovat aina olleet alistetussa asemassa. Eivät siis miesten "johtajaominaisuudet ja ylivertainen äly" tms shitti ole olleet syynä kulttuurien muotoutumiseen patriarkaalisiksi, vaan kyllä kyse on aina ollut ihan raa'asta voimasta. Miehelle nainen on ollut hyvä palvelija. Himon ja halun kohde, joka on täysin otettavissa ja nujerrettavissa. Alamainen, joka ei voi sanoa miehelle "ei" mihinkään asiaan. Tai voi tietty yrittää, mutta viime kädessä miehellä on aina ollut mahdollisuus pakottaa nainen taipumaan tahtoonsa.

Nykyään tietty perheväkivaltaan, raiskauksiin ym suhtautuminen on aiempaa selvästi negatiivisempaa. Kuitenkin, minun näkemykseni (ei lähdeviitteitä, ihan vaan omia ajatuksia) mukaan olemme ohuen sivistyneen kuoren alla edelleen täysiä apinoita. Onhan näitä tutkittu. Pitkä ja möreä-ääninen mies on automaattisesti uskottavampi ja taitavampi ja isompaa palkkaa ehdottomasti tarvitseva pomo kuin vaikkapa 175cm pitkä mies saati sitten 155cm isotissinen nainen. Väkijoukossa kukaan ei uskalla astua 200cm korston varpaille vaan kaikki pitävät kohteliaan etäisyyden, kun taas minun kokoistani naista uskalletaan ihan reilusti töniä ja työntää sivuun. Fyysisestä heikkoudesta seuraava pelko on myös osa naisen elämää ihan eri tavalla kuin 180cm miehen elämää. Nainen joutuu miettimään missä kulkee, vaihtaako suuntaa/kadun toiselle puolelle kun vastaan tulee humalaisia miehiä jne. Jos joku käy käsiksi niin puolustautumisen mahdollisuudet ovat käytännössä 0. (Koskee tietty myös pienikokoisia miehiä.) Itse olen kyllä käynyt salilla ym, mutta kukkakeppimäinen pikaystäväni 175cm/63kg pystyy yhdellä kädellä lukitsemaan minun molemmat käteni niin etten pääse millään irti. Joskus olemme testanneet myös leikkipainia ja eihän mulla ole siinä mitään mahdollisuuksia. Ja jos vaikka ravintolan terassin ohi kulkiessani joku möhömahainen ällötys puristaa mua perseestä ja kommentoi ulkonäköäni, en voi tehdä mitään. Mieli tekisi lähinnä lyödä, tietty, tai huudella törkeyksiä takaisin, mutta koska tiedän että tositilanteessa tulisi rankasti turpaan, en voi muuta kuin mulkaista ja häipyä paikalta mahdollisimman nopeasti ja jättää miehet röhönauramaan keskenään.

Monet naiset kertovat kaipaavansa suojelijaa ja haluavat tuntea itsensä pieniksi ja avuttomiksi. Minä taas haluaisin olla vahva, tasavertainen miesten rinnalla. Sellainen tilanne, jossa korstomainen poikaystäväni joutuisi "puolustamaan kunniaani" tms, olisi musta äärimmäisen nolo. Tuollainen tilanne vain alleviivaisi sitä, että en ole omillani toimeen tuleva aikuinen, vaan holhottava isukista riippuvainen pikkulapsi tai jotenkin vammainen tai muuten rajoitteinen verrattuna muihin ihmisiin (miehiin ja isokokoisempiin naisiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, ajattele asiaa sillä tavalla, mutta ovathan naiset usein ylitunteellisia ja toisaalta fyysisesti heikompia. 20 vuotta sitten tässä kuussa tapahtuneessa Estonian uppoamisessa kuoli naisista 94.6% ja miehistä 78%. Tämä on hyvin johdonmukainen löydös samantyylisissä tilanteissa.

Wide disparities between the sexes were found in the 1994 sinking of the MS Estonia in the Baltic Sea, which killed 852 people. 

Only 5.4 percent of the women onboard survived, compared to 22 percent of the men. 

Vierailija
44/44 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisten fyysinen heikkous on aika oletettavasti syy siihen, miksi ylivoimaisessa enemmistössä maailman kulttuureja naiset ovat ja ovat aina olleet alistetussa asemassa. Eivät siis miesten "johtajaominaisuudet ja ylivertainen äly" tms shitti ole olleet syynä kulttuurien muotoutumiseen patriarkaalisiksi, vaan kyllä kyse on aina ollut ihan raa'asta voimasta."

No ei, voisitte todistaa tuonkin väitteen vaikka pärjäämällä shakissa tai liikemaailmassa tai voittamalla Nobeleita eli aloilla joissa ei raakaa voimaa tarvita. Ero on kuitekin ihan yhtä räikeä silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä