Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työ merkitseee sinulle? Merkitseekö ainoastaan rahaa vai onko sillä muutakin arvoa sinullle?

Vierailija
14.08.2021 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt aivan sairasta tehdä työtä vain rahan takia.

Vierailija
2/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rahaa. Inhoan työntekoa. Onneksi pärjään osa-aikatöillä, mutta nekin vähentävät onnellisuuttani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitse mitään. Rahan takia käyn.

Vierailija
4/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on nyt enemmän tietoa ja valinnanvaraa ammatin suhteen. Suurin osa vanhemmista käy töissä vaan palkan vuoksi.

Vierailija
5/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa. En kävisi töissä päivääkään palkatta. Työkaverit on tietty valopilkku, mutta ei riittävä motivaattori jos raha poistetaan. Lisäksi mulle on selvästihyötyä siitä että työ pakottaa pysymään normaalissa päivärytmissä.

Vierailija
6/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muutakin, mutta nykyään pelkkää rahaa. Arvostan vapaa-aikaa enemmän. Varmaan vielä 8 vuotta sinnittelen.

Vierailija
7/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä mielekkään tekemisen vuoksi. Rahan takia ei tarvitsisi tehdä töitä.

Vierailija
8/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahletta.

Vierailija
9/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan työtäni. Teen sitä ainoastaan rahan vuoksi.

Vierailija
10/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen mahdollistaa kapitalistien loisimisen toisten työn tuottavuudella. Ilman duunareita rikkaiden pitäisi tehdä asioita saadakseen rahaa.

Vierailija
11/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. En ymmärrä miksi kukaan kävisi töissä esimerkiksi päivärytmin tai ajankulun vuoksi. Tekeekö nämä itsarin eläkkeellä kun ei ole päivärytmiä, tarkoitusta, ajankulua tai päivärytmiä.

Vierailija
12/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on erittäin tärkeä juttu kun on ollut työttömänä suurimman osan elämäänsä, mutta en tekisi työtä vain rahan takia, ja onnekseni olen nyt unelmatyössäni. Toivon kovasti että saan pitää sen mahdollisimman pitkään.

Mieheni vihaa työtään jota on tehnyt yli 20 vuotta, ja hän on ollut jo vuosia sairas ja yhä pahenee, pitäisi päästä sairaseläkkeelle. Mies on joutunut kantamaan päävastuun meidän perheen taloudesta, ja minä mielelläni otan sen vastuun jos vaan pystyn ja mies saisi jäädä jo kotiin.

Vierailija
13/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha. En ymmärrä miksi kukaan kävisi töissä esimerkiksi päivärytmin tai ajankulun vuoksi. Tekeekö nämä itsarin eläkkeellä kun ei ole päivärytmiä, tarkoitusta, ajankulua tai päivärytmiä.

Yllättävän monet kuolee aika pian sen jälkeen kun ovat jääneet eläkkeelle. 

Jotkut ratkeaa juomaan ja masentuu. Se on kova paikka kun suurin sisältö elämässä otetaan pois.

Vierailija
14/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni eli teen työtä myös muista syistä kuin rahan takia.

15/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin työtäni 1/6:lla nykyisestä palkastani, jos se pitää työkkärin poissa elämästäni.

Vierailija
16/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajuaa, ettei työntekijällä ole mitään arvoa työnantajalle kaikista korupuheista huolimatta muuttuu oma suhtautuminen työhön. Se on vain ja ainoastaan työtä.  Joskus työpaikassa viihtyy paremmin, joskus huonommin. Joskus työn sisältö on kiinnostavaa ja se suorastaan antaa energiaa elämän kaikille aloille. Joskus taas se on pakkopullaa. Yli 20 vuotta työelämässä takana ja kyllä, käyn töissä pelkästään rahan takia. Kivat työkaverit ja mielenkiintoinen työ on tietenkin kiva mutta seuraavat yt-neuvottelut (alkaa heti lomien jälkeen) voi lopettaa sen muutamassa viikossa. Ei siis  kannata kiintyä.

Vierailija
17/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain rahaa merkitsisi. Olen siis työtön, ja minulle kelpaisi ihan mikä vain työ, jota pystyn tekemään.

Tietysti parempi, jos työ vastaa jotenkin luontaisia taipumuksiani, ja olen minä sellaista tehdessäni joskus ihan aitoa työn iloakin kokenut, mutta ei tässä nyt auta nirsoilla ja sellaista toivoa. Samoin joskus on ollut joku hauska työkaveri jolla on hyvät jutut, mutta ei työ minulle koskaan mitään kovin merkittäviä ihmissuhteita ole tarjonnut. Mitään ammattiin tai työpaikkaani perustuvaa erityistä ylpeyttä tai omanarvontuntoa en ole koskaan kokenut.

Vierailija
18/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sillä on muutakin arvoa. Sisältöä elämään, uuden oppimista, onnistumisen kokemuksia, etenemistä ja merkittäviä ihmiskontakteja.

Jos voittaisin lotossa (jota en tosin pelaa) niin en varmaan enää jatkaisi kokopäivätyössäni, mutta töitä tekisin edelleen. Luultavasti perustaisin sen yrityksen, johon en nyt ole valmis hyppäämään, kun on muutenkin kiinnostavat työ.

Vierailija
19/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä työ, josta ammennan tosi paljon sisältöä elämääni. Saan suurta tyydytystä, kun tietyt työhön liittyvät asiat ratkeavat ja päästään asioissa eteenpäin. Mulla on hyvä flow työssä. Viikonloputkin on kivoja, mutta mielessä pyörii jo mitä kaikkea maanantaina tehdään.

Vierailija
20/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavaa stressiä, valitettavasti. Minimieläkkeellä elän herroiksi.