Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkosia luvassa, "voi tuntua pelottavalta"

Vierailija
14.08.2021 |

Alkaa mennä tämä yliymmärtäminen ja lässytys jo liian pitkälle.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ukkosta. Varovaisuus ja järjenkäyttö riittää ukonilmalla. 

Vierailija
22/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä sihisi ja Pum.Tosi likelle.Ei kannata pelätä mutta suojautua.Se on kuin lottovoitto osuu jos osuu,ei osu.Sähköä taivaalta mutta ei voi kerätä.Nuorena pelkäsin,istuin autossa.Turhaa pelätä.Mutta tunnen lapsen joka valkea kalpea kasvoistaan,pelkää liikaa ukkosta.Mitenkähän pelon saa lapselta pois,ja mistä se tullut ,ei tietoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina lasken sekunteja välähdyksen ja jyrinän välillä niin tietää kuinka kaukana ukkonen on. Kerran on sattunut kohdalle oikein kunnon ukkosmyrsky jossa salamoi ihan jatkuvasti joka puolella. Oli hieno ja ehkä hieman jännittävä kokemus, mutta olin onneksi turvassa sisällä.

Vierailija
24/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappusatasia luvassa, voi tuntua pettymyksenä.

Vierailija
25/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pelkään ukkosta. Täällä maalla ainakin. Kesäkuussa paloi talo maan tasalle salamaniskusta ihan naapurissa.

Estikö sun pelko salamaa iskemästä omaan taloosi? Vai eikö naapurisi pelännyt ukkosta joten salama päätti tulla kylään?

Vierailija
26/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina lasken sekunteja välähdyksen ja jyrinän välillä niin tietää kuinka kaukana ukkonen on. Kerran on sattunut kohdalle oikein kunnon ukkosmyrsky jossa salamoi ihan jatkuvasti joka puolella. Oli hieno ja ehkä hieman jännittävä kokemus, mutta olin onneksi turvassa sisällä.

Itse olen kanssa kerran kokenut tuollaisen ukkosen ja silloin kyllä ei tuntunut enää sisälläkään kovin turvalliselta, kun salama iski pari kertaa niin liki, että siitä kuului sisällekin sellainen humahtava ja vähän kuin raipan suhahdus ja tuli tunne että tukkakin nousee pystyyn.

Ja kun välähti niin se jyrähdys tuli samalla sekunnilla.

Vierailija
27/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. pitäisköhän mokomat ukkoset nyt varmuuden vuoksi kieltää? Ettei ihmiset traumatisoidu. Mitä mieltä olette?

Vierailija
28/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan aikuinen jotain ukkosta pelkää

Vierailija
29/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan turvallista tilaa vaativille lumihiutaleille ja mielensäpahoittajille on sanottava, että ukkonen voi tuntua pelottavalta. Eivät he kestä reaalimaailmaa.

Vierailija
30/38 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarimus.. kirjoitti:

Mitenkähän pelon saa lapselta pois,ja mistä se tullut ,ei tietoa..

Pelko ei ole ongelma; tunteiden kieltäminen ja eteenkin niiden vastustaminen lisää tunnetta.

Pelkoa enegisempi tunne on viha. Viha saa unohtamaan pelon. Vihaa energiempi on ylpeys, ylpeyttä energisempi on rohkeus. Rohkeudessa myönnämme pelkäävämme, ja emme enää vastusta negatiivista tunnetta, vaan toivotamme sen tervetulleeksi. Rohkeutta energisempi tunne on neutraalius. 

Silloin ukkonen ja tunteet ovat ok jos ne esiintyvät ja ok jos eivät.

Vierailija
31/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MISSÄ SE UKKONEN LUURAA?

Vierailija
32/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Mutta valkosipulia pelkäät kuollaksesi?

Vierailija
33/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaarimus.. kirjoitti:

Mitenkähän pelon saa lapselta pois,ja mistä se tullut ,ei tietoa..

Pelko ei ole ongelma; tunteiden kieltäminen ja eteenkin niiden vastustaminen lisää tunnetta.

Pelkoa enegisempi tunne on viha. Viha saa unohtamaan pelon. Vihaa energiempi on ylpeys, ylpeyttä energisempi on rohkeus. Rohkeudessa myönnämme pelkäävämme, ja emme enää vastusta negatiivista tunnetta, vaan toivotamme sen tervetulleeksi. Rohkeutta energisempi tunne on neutraalius. 

Silloin ukkonen ja tunteet ovat ok jos ne esiintyvät ja ok jos eivät.

Kiitos.

Vierailija
34/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dracula kirjoitti:

Mutta valkosipulia pelkäät kuollaksesi?

:)

Vierailija
35/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee pettymys. Tänä kesänä ollut vain yksi kova ukonilma. Sekin oli joskus touko-kesäkuussa. Rakastan sitä jyhkeää jyrinää ja salamointia! 

Vierailija
36/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on väärä termi, en tunnista. Itse lähinnä ihailen ja kunnioitan luonnonvoimia

37/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin huvitti tuo otsikko. Varsinkin kun kyseinen ukkonen ei edes ollut / ole mikään poikkeuksellisen raju.

Toisaalta ehkä jotkut säikähtävät ukonilmaa, etenkin jos heräävät siihen yöllä, niin pahoin että soittavat heti hätänumeroon? 

Vierailija
38/38 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän