100 hengen häät tulossa. Puoliso menossa mutta oma osallistuminen mietityttää
Puolison ystävän häät ovat pian tulossa. Lähes 100 ihmistä on kutsuttu. Häät ovat pk-seudulla. Itseäni huolestuttaa pahentunut koronatilanne. En haluaisi sairastua. Olemme ilmoittaneet osallistuvamme silloin, kun koronatilanne oli parempi ja tietysti toivoimme kesän lopulla tilanteen olevan hyvä. Puoliso on joka tapauksessa menossa ja asumme samassa asunnossa. Hän ei myöskään suostu, että osallistuttaisiin vain vihkitilaisuuteen ja juhlaan vaan hän haluaa olla pitkään jatkoille asti. Eli hän voi tartuttaa minut, vaikka itse jättäisin menemättä. Olen myös pohtinut altistumisen välttämiseksi toisen majoittumista esim. Air bnb:ssä häiden jälkeen mutta tämä tulisi kalliiksi ja puoliso pitää ajatusta naurettavana. Ymmärrän, että häät ovat puolisolle tärkeät, mutta ärsyttää että hän ei voi yhtään joustaa tai sopia asiasta kanssani. Osallistuisitteko koronatilanteesta huolimatta?
Kommentit (44)
Toivottavasti on iso tila buukattu, muuten saattaa palveluntarjoajalta tulla ilmoitus, että häitä ei pidetä.
https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69915796
Yksityishenkilöiden kokoontumisiahan nuo eivät kiellä, mutta jos on vuokrattu tila ulkopuoliselta niin sitä tahoa velvoittavat.
En osallistuisi, ja puoliso saisi mennä testiin bileiden jälkeen. Ja kunnon turvavälit testitulokseen asti.
Vierailija kirjoitti:
En osallistuisi. Ja mites nuo kokoontumisrajoitukset?
Hääparia ei taida kiinnostaa kokoontumisrajoitukset. Ei taida sitten koskea yksityistilausuuksia? Kuulemma käsidesi on jne mutta kaikki ilman maskia ja sisätiloissa. Jos joku on positiivinen niin kaikki altistuu. Mutta mitä voin tehdä, jos puoliso kuitenkin menee? Eli onko aivan sama, jos itsekin menen.
Luulen, että menisin. Ainakin antaisin toisen mennä, jos itse pelon vuoksi jättäisin väliin. Riippuu myös, mikä on virallinen suositus/rajoitus ko hetkellä.
Ei tuon kokoluokan häitä järjestetä, koska enpä usko, että juhlaväki halutaan jakaa kahteen osaan niin, että he eivät kohtaa toisiaan missään vaiheessa. Oma henkilökunta, omat kulkureitit, omat vessat jne.
En osallistuisi. Miltähän miehestäsi tuntuisi jos osallistuu häihin ja tartuttaa sinulle koronan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääparia ei taida kiinnostaa kokoontumisrajoitukset. Ei taida sitten koskea yksityistilausuuksia? Kuulemma käsidesi on jne mutta kaikki ilman maskia ja sisätiloissa. Jos joku on positiivinen niin kaikki altistuu. Mutta mitä voin tehdä, jos puoliso kuitenkin menee? Eli onko aivan sama, jos itsekin menen.
Kotonaanko järjestävät sadan hengen juhlat?
Yksikään kaupallinen palveluntarjoaja ei saa rikkoa AVI:n määräyksiä ellei halua, että sen tilat suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
En osallistuisi, ja puoliso saisi mennä testiin bileiden jälkeen. Ja kunnon turvavälit testitulokseen asti.
Mitä se testi hyödyttää, kun asumme samassa asunnossa. Jos hän saa positiivisen niin tiedämme vain, että hän on saanut tartunnan ja kohta olen itsekin saanut. Ainoa vaihtoehto olisi testi ja majoittuminen muualla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon kokoluokan häitä järjestetä, koska enpä usko, että juhlaväki halutaan jakaa kahteen osaan niin, että he eivät kohtaa toisiaan missään vaiheessa. Oma henkilökunta, omat kulkureitit, omat vessat jne.
Kyseessä on iso juhlatila ja kyllä häät ollaan pitämässä. En tiedä, miten se on mahdollista. Vihkiminen on sään salliessa ulkona. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on iso juhlatila ja kyllä häät ollaan pitämässä. En tiedä, miten se on mahdollista. Vihkiminen on sään salliessa ulkona. Ap
En usko hetkeäkään että näiden rajoitusten voimassa ollessa järjestettäisiin. Mutta jos olisi tuollainen tilanne, niin meillä puoliso saisi tietysti mennä ja sen jälkeen majoittuisi piharakennuksessa siihen saakka, että olisi puhtaat paperit. Itse en lähtisi isoihin häihin vaikka ei olisi korona-aikaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se testi hyödyttää, kun asumme samassa asunnossa. Jos hän saa positiivisen niin tiedämme vain, että hän on saanut tartunnan ja kohta olen itsekin saanut. Ainoa vaihtoehto olisi testi ja majoittuminen muualla.
Ap
Korona ei tartu edes kotona sata%... ihan vaan tiedoksesi.
Vierailija kirjoitti:
ja testituloksen saa noin 4 tunnissa,kaippa tuon ajan kestää selibaatissa?
Eihän tuollaisia saa järjestää etenkään pk-seudulla? Tuttava pariskunta on jo kahdesti siirtänyt häitään rajoitusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaisia saa järjestää etenkään pk-seudulla? Tuttava pariskunta on jo kahdesti siirtänyt häitään rajoitusten vuoksi.
Ei saakaan, mutta ap ei halua luopua provostaan.
Ei ole provo enkä tiedä miten häät voidaan järjestää. Häät ovat jo ensi viikonloppuna isossa juhlatilassa. Hääparilta ei ole tullut ilmoitusta perumisesta.
Ap
En osallistuisi, mutta en kyllä huolisi sinua mukaan jos olisin puolisosi. Ja saisit ihan vapaasti häipyä karanteeniin silllä välin kun olen poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo enkä tiedä miten häät voidaan järjestää. Häät ovat jo ensi viikonloppuna isossa juhlatilassa. Hääparilta ei ole tullut ilmoitusta perumisesta.
Ap
Miksi niitä ei voisi järjestää? Kyse on kuitenkin ilmeisesti yksityistilaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos se menee AVIn tietoon niin se juhlatila meneekin sitten sen jälkeen kiinni. Aika holtiton yrittäjä, jos ottaa sellaisen riskin.