Kuinka moni teistä leikkaa itse hiuksensa?
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen. Äiti kulkee ryysyissä ja käy kerran kuukaudessa kampaajalla. Kysymys kuuluu kuinka moni teistä leikkaa itse hiuksensa rahapulan vuoksi . Itse käyn töissä ja silti leikkaan itse hiukseni. Aikamoinen säästö.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]Te ajatte Suomen lamaan koska ette työllistä palveluyrittäjiä! [/quote] Kampaajan hinnoilla minulla itselläni olisi henkilökohtainen lama jos kävisin kerran kuussa kampaajalla.
[/quote]
Missä käyt? Täällä meilläpäin naisten hiustenleikkaus maksaa 27-35€.
[/quote]
Kuopiossa. Täällä miesten hiusten leikkaus maksaa jo tuon verran.
Mulla lapaluihin yltävät suorat hiukset. Olen leikannut itse jo vuosia, koska kampaajat rahastavat latvojen leikkaamisesta tolkuttomasti, sekä useimmiten jälki ei ole sitä, mitä asiakas haluaa.
Minäkin leikkaan ja värjään itse hiukseni. Kampaajalla käynti on niin kallista, etten halua laittaa >100€/kk hiuksiini. Pitkiä hiuksia on helppo siistiä itse, eri asia varmaankin jos olisi lyhyt malli.
Minä!
Käyn satunnaisesti kampaajalla, mutta lähinnä napsin itse otsatukkaa sopivammaksi ja tasaan takahiuksia tai ainakin saksin pahimmat hamput sieltä tarvittaessa pois.
Tyylini on erilaiset nutturat, joten epätasaisuudet takahiuksissa ei hirveästi haittaa.
Mulla ei vaan tunnu olevan rahaa omaan kampaajalla käyntiin, tyttärelle tarjoan mielelläni tukanleikkuun.
Leikkaan omat itse ja poikien ja mieheni hiukset leikkaan koneella 13mm mittaisiksi, siitä taas tasasesti kasvaa. Tytön hiuksia ei ole vielä tarvinnut leikata kun otsatukkaa. Sitten kun tarvitsee niin tytölle maksan kampaajan.
No näin olenkin ajatellut etten ole ainoa. Oma taktiikkani on että pidän alunperin kampaajan leikkaaman lyhyen samanlaisena. Aika helppoa itseasiassa. Värjään myös juurikasvun itse. Joskus harvoin on tullut ylilyöntejä ja malli on ollut hetken outo.
AP
Mäkin leikkaan itse. Nämä yltää takapuoleen niin on helppo tasoittaa itse tai pyytää äitiä tai siskoa tasoittamaan.
Te ajatte Suomen lamaan koska ette työllistä palveluyrittäjiä!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]Te ajatte Suomen lamaan koska ette työllistä palveluyrittäjiä!
[/quote]
Kampaajan hinnoilla minulla itselläni olisi henkilökohtainen lama jos kävisin kerran kuussa kampaajalla.
En itse, mutta mies leikkaa. Mies ja lapsi käyvät parturissa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]
[/quote]
Leikkaan itse hiukseni, mutta olen samaa mieltä. Käykää ihmiset kampaajalla. Niillä yksityisillä nimen omaan, kehittäkää pitkäikäinen suhde, joka päättyy vasta kun kampaaja jää eläkkeelle.
Mä leikkaan yläselkään ulottuvat hiukset itse. Toisinaan lisään vähän kerrostusta. Youtubessa on kivoja videoita miten. Miehelle olen leikannut siitä lähtien kun kyllästyin sen koneella leikattuun sänkeen. Uskalsi harjoitella, kun olisi voinut vetää koneella lyhyeksi, jos pahoja mokia olisi tullut. Nykyään leikkaan lapsiltakin, kunhan tulevat isommiksi niin toki pääsevät kampaajalle halutessaan.
Kampaajalla en käy, koska ammattikunnalla näyttää olevan vaikeuksia käsittää senttimittoja numeraalisesti tai ihan konkreettisesti näytettynä. Yhden hyvän löysin, mutta kun hän lopetti niin etsin nuo Youtuben opasvideot. Kiva saada hiukset kuosiin kuulematta esim. pakkaskaudella et hei tääl o pari hilsehiutaletta, laitetaas sulle tällänen erikoisshampoo mukaan (joo kiitos ei maksaa taas kymppejä); on kyl tosi liukkaat nää sun hiukset, vaikee leikata (joo sano suoraan jos aiot ryssiä latvojen tasauksen 10 senttiä vinoon toiseen reunaan verraten, erityisesti ois kiva ettet yrittäis jyrsiä korjausta mokaten lisää, hiukset taas lyhenee, vaan pääsisin vaikka kollegallesi); joutua utsittavaksi työpaikkani, perhestatukseni ja herra ties minkä suhteen, jos asiakas on vähäsanainen itsestään puhuessa niin kokeiltaisiko puhua vaikka säästä tai BB:sta tai annettaisiin vain lukea sitä lehteä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]
[/quote]
Leikkaan itse hiukseni, mutta olen samaa mieltä. Käykää ihmiset kampaajalla. Niillä yksityisillä nimen omaan, kehittäkää pitkäikäinen suhde, joka päättyy vasta kun kampaaja jää eläkkeelle.[/quote]
Mieheni leikkaa. Miksikö? Koska
a) osa kampaajista halusi kokeilla mallia, "joka varmasti sopii piirteisiini". Ei sopinut.
b) osa kampaajista kokeili lyhyttä mallia, joka olisi vaatinut loppupeleissä joka-aamuisen föönauksen. Ei oo aikaa.
c) moni kampaajista tuskasteli/näki ilmeestä, että ohut lasimainen Suomi-tukka on hankala leikata. Sorry, no can do. Vanhemmillani ei ole etelä-Eurooppalaisia geenejä, eikä ruokavaliokaan auta.
d) pyysin kampaajalta luonnollista vaaleaa sävyä, jossa tuhkanharmaita raitoja. Väri oli hieman tummempi maantienruskea. Näytin aneemiselta.
e) vein kuvan kampaajille ja kysyin onko mahdollista leikata x-tyyliset hiukset. Vastauksena: on ja lopputuloksena täysin eri tyylinen malli.
ja lisäksi olisi vaatinut joka-aamuisen föönauksen,
Leikkaan itse, vaikka varaa olisi käydä useamminkin kuin kerran kuussa. Siksi, koska näin saan hyvän lopputuloksen helpolla. En ala varailemaan aikaa, matkustamaan, ja pelkäämään että millainen päästä tulee ja sitten vielä pitäisi maksaa siitä. Elämäni aikana olen tainnut käydä kampaajalla alle 10 kertaa (melkein joka kerta eri paikassa), enkä kertaakaan ole ollut lopputulokseen tyytyväinen. Miksi maksaisin siis huonommasta kuin itse tehden?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]Te ajatte Suomen lamaan koska ette työllistä palveluyrittäjiä!
[/quote]
En aja. Säästyneet rahat käytän kahviloihin, ravintoloihin, kulttuuriin... En juurikaan säästä. En ole vain kiinnostunut käyttämään rahaa ulkonäköön. Täysin turha syytös siis monien osalta.
Viimeiset kymmenen vuotta olen leikannut omat hiukseni. Netissä on hyvät leikkausohjeet pitkille ja puolipitkille hiuksille. Hiustyylini on vaihdellut pitkistä hiuksista suht' lyhyeen polkkaan, välillä kerrostaen ja välillä tasapitkinä. Otsatukka oli vuosia lyhyt, joten sen tasaaminen oli viikottaista. Alunperin opettelin leikkaamaan hiukseni säästösyistä, mutta nykyisin tärkeintä on se, että voin leikata hiukseni juuri silloin kun parhaiten sopii ja saan sellaisen mallin kuin haluan. Omat taidotkin ovat luonnollisesti kehittyneet vuosien mittaan, joten mitään erityisiä epäonnistuisia en ole kokenut. Leikkaan aina "varman päälle", joten jos menee vähän pieleen, niin jätän pituutta niin paljon että voi korjata. En epäile kampaajien ammattitaitoa, mutta ongelma on se, ettei he välttämättä ymmärrä mitä asiakas todellisuudessa haluaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:12"]Te ajatte Suomen lamaan koska ette työllistä palveluyrittäjiä! [/quote] Kampaajan hinnoilla minulla itselläni olisi henkilökohtainen lama jos kävisin kerran kuussa kampaajalla.
[/quote]
Missä käyt? Täällä meilläpäin naisten hiustenleikkaus maksaa 27-35€.