Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö lapsen nimen sointua?

Vierailija
04.09.2014 |

Eli jos lapselle annetaan kolme nimeä niin pitääkö niiden sointua jotenkin nätisti vai voiko antaa kolme tärkeää nimeä peräkkäin. Kaikilla niillä iso merkitys lapselle... niin tai siis lapsen vanhemmille ja jokainen tarina kerrotaan tietysti lapselle

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se joku Anelma Claara Coraliuna niin...

Vierailija
2/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sointuuko sinun lapsen nimet keskenään....

Vierailija
4/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voisi vähän pyöritellä mikä järjestys kuullostaa parhaalta, kutsumanimi voi olla vaikka se kolmaskin. Jos nimet ovat eri pituisia niin kannattaa kokeilla pitkä-lyhyt-pitkä tai lyhyt-lyhyt-pitkä. Väliviivaakin voi kokeilla lyhyen ja pitkän väliin eli lyhyt-pitkä pitkä. Jos kaikki nimet ovat pitkiä niin pystyykö jotain niistä lyhentämään tai jos tulee joltain henkilöltä niin olisiko toinen nimi vaihtoehto eikä se kutsumanimi.

Vierailija
5/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän toi nimi alkaa sointumaan kun sitä tarpeeksi kauan jauhaa mielessä :) kaikki nimet aika lyhyitä ja irrallisia... no ehkä se tästä alkaa tuntumaan omalta

ap

Vierailija
6/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen aina ollut sointuvuuden kannalla, ja naureskellut pötkönimille, mutta sitten omalle lapselle tuli kuitenkin pötkönimi... Ja tosiaan vaikea siitä enää on ajatella, että sointuuko vai ei, kun on riittävän kauan jauhanut, niin hyvältähän se alkaa kuulostaa.

Vierailija
7/7 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta merkitykset ovat tärkeämpiä kuin sointuvuus. Harvoin koko nimeä sanotaan pötkönä, oman lapseni nimeä olen tainnut sanoa muuten kuin heti ristiäisten jälkeen koko pötkönä vain muutaman kerran ja nekin silloin, kun on tullut puhetta nimistä yleensä. Eli kiva jos sointuu, mutta ei sillä pahemmin merkitystä elämässä ole.

Muistan hyvin nuo kerrat, kun olen lapsen nimen kokonaan sanonut, sillä meidän lapsen nimet eivät soinnu yhteen ja on sen verran hankala, että joutuu jopa keskittymään, jotta kuulija saa selvän. Ei kaduta nimi yhtään, meilläkin lapsen nimillä on tärkeät merkitykset jokaisella.