Miten häät onnistuu kirkossa jos naimisiin menee kristitty ja ortodoksi?
Kommentit (18)
Hyvin, meidät vihittiin ortodoksikirkossa.
Mies ortodoksi minä luterilainen.
Ortodoksit ovat kristittyjä. Tarkoitat kristityllä ilmeisesti luterilaista.
jättäkää ner venäläiset puolisonne.
Entäs, jos menee kanttori ja suntio?
Olen ollut haitajaisissa, joka toimitettiin sekä luterilaisen papin että ortodoksisen vastaavan toimesta. Oli elementtejä molemmista mm ortodoksista laulantaa. Vainaja oli ev lut mutta yhteyksiä ortodokseihin. Kauniit hautajaiset. Eli miks ei häätkin näin.
Kristitty ja ortodoksi 😆😆😆😆😆
Mikäs se ortodoksi on jos ei kristitty?
Käy ne koulusi!
Jos vain morsian ja sulhanen kummatkin saapuu paikalle, niin mikä ettei onnistu.
-Pappi Heljas
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se ortodoksi on jos ei kristitty?Käy ne koulusi!
Jos se tarkoittaa ortodoksijuutalaista?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se ortodoksi on jos ei kristitty?Käy ne koulusi!
On myös ortodoksijuutalaisia, jotka tietenkään eivät ole kristittyjä. Mutta kun Suomessa puhutaan ortodokseista, tarkoitetaan yleensä (kreikkalais)ortodoksiseen kirkkoon kuuluvia, jotka ovat ihan yhtä kristittyjä kuin luterilaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksit ovat kristittyjä. Tarkoitat kristityllä ilmeisesti luterilaista.
Joo. Aika huvittava määritelmä. Mihinkähän ryhmään sitten maailman suurimman kristillisen kirkon jäsenet eli katoliset kuuluvat? Yhtä hyvin voisi kysyä voiko luterilaiset mennä naimisiin toisen protestanttisen kirkon jäsenen kanssa kuten metodistien, baptistien, anglikaanien tai presbyteerien kanssa.
Hyvin onnistuu, voi jopa valita, meneekö ortodoksikirkossa vai luterilaisessa kirkossa, jos siis se on toisen osapuolen kirkkokunta.
Venäjän ortodoksijuutalaiset kuuluu Israelin kaksoiskansalaisiin osa on arabeja. Kreikan ortodoksi juutalaiset kuuluu Israelin iaksoiskansalaisiin. Sitten nämä itämaisen erilaiset opit on aiheuttanut riitoja kun sotketaan itämaisen uskontojen noituutta shamanismia Kristuksen uskoon. Kuolleille ruokaa ...selvänäkijöitä ...juutalaiset kieltää edelleen Jeesuksen joten tässä on tämä kuilu Jeesuksen uskoisten ja kieltäjän välillä . Kuningas Davidin hauta on Jerusalemissa . Jeesuksen hauta on tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
jättäkää ner venäläiset puolisonne.
Oletpa ilkeä.
Minä olen ortodoksi ja mielestäni kristitty niinkuin luterilaisetkin. Omasta kokemuksesta sanoisin, että voi ihan vapaasti valita, kumman kirkossa avioituu. Tai jos vihkiminen on muualla, kun kirkossa, niin voi ottaa molemmista jotain mukaan.
Ensin naimisiin maistraatissa ja siunaus kirkossa.