HSL:n bussissa enää 40-50 % matkustajista maski
Täytyy sanoa että ei ollut kovin terveysturvallinen olo matkustaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä koska siitä ei ole mitään hyötyä. Tämä flunssa käy läpi väestön kuten mikä muu tahansa flunssavirus.
Siinä kanssa varsinainen asiantuntija. On tutkimuksia, jotka todistavat maskeista olevan hyötyä ja tutkimuksia, jotka todistavat tpisin, mutta sinä luotat sokeasti näistä jälkimmäisiin, koska se vahvistaa sinun oman mutusi.
Tuolla aiemmin viitattiinkin jo matkaehtoihin - miksi sinä mutuinesi kuvittelet olevasi niiden yläpuolella?
Kuka sen pakon ihan oikeasti tekee? Mikä on se taho joka maskittoman heittää bussista ulos?
En ole nähnyt ja en itse lähtisi pois. Minun terveystietoni ovat yksityisasioita ja en niitä ole pakotettu kenellekään kertomaan.
Joten kerropa nyt sinä kuka sen pakon aktuaalisesti toteuttaa?
Helsingiin tulonsiirtojen varassa muutaneesta julkisilla kulkevasta sakista ei ole koskaan pulaa. Niitä tunkee lisää ovista ja ikkunoista. Hyvä että niitä harvennetaan välillä niin uusille riittää tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota rokotteet ja käytä FFP2 maskia jos noin huolettaa tai pysy sitten kotona.
Juuri näin. Ap:n kannattaa lakata syyttelemästä muita ja alkaa huolehtia itse itsestään.
Niinpä! Esim. kännissä ajaminen on ihan mun oma valinta, muut voi käyttää vaikka turvavyötä tai pysyä kotona jos ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?? Älä matkusta vaan kävele jos on noin vaikeaa.
Samaa mieltä jos on noin vaikeaa kävele tai pyöräile.Mikä pakko on änkeä paikoihin jotka sinua ahdistaa?Paljoa sinua ei auta täällä valitella maskitomuus julkinen liikenne.Henkilöt olivat menossaa duuni? Kyläilee? Shoppailee? Lefaan? Joten maskitomilla ihmisillä ei aikaa tänne tulla lukemaan valituksesi.
Maskittomat jääkää kotiin tai kävelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?? Älä matkusta vaan kävele jos on noin vaikeaa.
Samaa mieltä jos on noin vaikeaa kävele tai pyöräile.Mikä pakko on änkeä paikoihin jotka sinua ahdistaa?Paljoa sinua ei auta täällä valitella maskitomuus julkinen liikenne.Henkilöt olivat menossaa duuni? Kyläilee? Shoppailee? Lefaan? Joten maskitomilla ihmisillä ei aikaa tänne tulla lukemaan valituksesi.
Maskittomat jääkää kotiin tai kävelkää.
Kävele itse ja ota ne rokotteet.
Olen käyttänyt elokuussa joka päivä useita HSLn busseja, enkä ole huomannut tällaista. Joskus on joukossa maskiton.
Virolaiset, venäläiset ja muut eivät varsinkaan käytä.
No en käytä. Koronaviruksia on maailmassa ollut olemassa ennenkin. Jos nyt rokotteet eivät riitä, niin mitä sitten? Meinataanko jatkaa maskittelua ja rajoituksia koko loppuelämä? Mua ei haittaa jäädä ylimääräisistä sosiaalisista tilanteista pois, mutta sen ahdistavan rätin käyttäminen kasvojen liikahikoilusta kärsivänä on yhtä helvettiä.
Kuljen joka arkiaamu töihin klo 7 ja joka ikisellä matkustajalla on ainakin siinä bussissa maski. Sama takaisinpäin tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Maskipakko on kirjattu HSL:n matkaehtoihin ja te matkustajina sitoudutte niihin. Mikä tässä on epäselvää kenellekään?!
Jospa ne joiden äidinkieli ei ole suomea eivät ota noita määräyksiä yhtä vakavasti. Olen havainnut tuon asian ainakin kauppakeskuksissa aikaa viettävien miesten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa alkaa olla rokotettuja. En minäkään kahdesti rokotettuna enää viitsi maskia laittaa.
Kaksi kertaa rokotetut ovat edelleen vähemmistönä alle 50-vuotiaissa. Esim. 45-49-vuotiaista vasta 43,8% on kahdesti rokotettu. Tuota nuoremmista ikäryhmistä vielä selvästikin harvempi.
Ainakin kangasmaskin käyttäjiä ei kannata edes laskea maskinkäyttäjiksi, vaan maskittomiksi suoraan, kun Finnairkaan ei enää maanantaista alkaen hyväksy kangasmaskeja. Eli senkin täytyy kertoa jo jostain.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata venttiilillinen ffp2 maski suojaamaan itseä, mitäpä noista muista urpoista välittämään.
Venttiilillinen ffp3 itselle. Kun kerta muut ei välitä suojata muita, ei ole pakko itsekään ajatella kuin itseään.
Onneksi en tunne tuollaisia omaan napaan tuijottajapellejä.
Vierailija kirjoitti:
Maski on ihan hyödytön.
No miksi tartunnat on sitten lisääntyneet kun ihmiset ei jaksa niitä käyttää?
Huolissani olen katsonut, miten paljon keuhkovammaisia nuoria ihmisiä tuntuu pääkaupungissamme olevan. Harva heistä puhuu suomea.
Jos kangasmaski ei riitä, nii sitten ei. En rupee ostelemaan kirurgisia kertakäyttömaskeja, joissa niissäkin niiden paketissa lukee, että päästävät viruksia läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski on ihan hyödytön.
No miksi tartunnat on sitten lisääntyneet kun ihmiset ei jaksa niitä käyttää?
Kyllä ne tartunnat on lisääntyneet siksi, että on kesä ja ihmiset pakkautuneet terasseille ja baareihin.
Mä en ole muita edes käyttänyt kuin ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia. Jos kerran naamansa haluaa jollain peittää, miksei sitten peittäisi sellaisella, jolla suojaa itseään?