Juurihoito 500-600 euroa
Kävin yksityisellä hammaslääkärissä, joka totesi, että yksi hammas tarvitsee juurihoitoa. No innokkaana varasi ajan minulle. Kyselin sitten, mitä tällainen operaatio maksaa. Hän vastasi, että 500-600 euroa. En ihan mukisematta niellyt, koska aikamoinen on maksu. Siitäpä sitten otin yhteyttä julkiselle puolelle, josta sainkin sitten ajan heti seuraavalle päivälle, koska tilannetta pidettiin puoliksi kiireellisenä. Nyt en sitten joudu maksamaan yhdestä hampaasta lähemmäs 600 euroa. Ihmettelin, miten sain niin sujuvasti ajan julkiselle, mutta nyt alan tajuta, että tulehdus olisi voinut levitä ties minne. Luultavasti säästän jonkin verran.
Kommentit (6)
Sitä luokkaahan se on yksityisellä. Kunnallisella en ole käynyt vuosikausiin enkä mene.
Vierailija kirjoitti:
Sitä luokkaahan se on yksityisellä. Kunnallisella en ole käynyt vuosikausiin enkä mene.
Joo mutta kun pääsen yksityiselle julkisen hinnoilla, koska julkisella ei ole tarpeeksi lääkäreitä. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia julkisestakaan, mutta en ole sen takia käynyt julkisella, kun sieltä ei saa aikoja, jos ei ole todella kiireellinen tapaus.
Itse olen käynyt ysityisellä työterveydestä, mutta ei sieltä liiemalti ole apua saanut, kun ei ole yrityksen ja lääkärifirman sopimukseen kuulunut tietty hoito/tutkimus. Eivätkä he lähetä julkiselle puolelle tutkimuksiin.
Paljonko se siellä julkisella siiten on?
Mulla oli yhden hampaan juurihoito juurikin n. 600e. 3 kertaa kävin.
Ultraääni tutkimus suonikohju jalasta yksityisellä 240 euroa.
Siihen erikoislääkärin vastaanottomaksu lisäksi, plus toimistomaksu 20 euroa.
Yksityiset kun ovat yrittäjiä, heillä o markkinahinnat. He maksavat itse tilojensa välineistön, hammashoitajan palkan, vastaanottotilan vuokrat sun muut kulut.
He elävät sillä yrittäjyydellään, peittävät kulunsa ja saavat siitä palkkansa.
Julkisella puolella saat kaikki lääkärin lähetteen tutkimukset keskus-ja yliopisto sairaaloiden polikklinoilla pelkällä poliklinikka maksulla.
Me maksamme noista palveluista veroina.
Palljonko teillä on juurihoito hampaaseen maksanut, jos on tehty?