Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen tuhlaa,toinen säästää kaiken

Vierailija
03.09.2014 |

Ylimääräisen. Mitäs sit ku haöuis matkalle tai pesukone hajoo? Itteä risoo tämä malli pahasti. Kokemusta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh??

Vierailija
2/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sinä siis olet? Minä olen meidän perheessä se, joka haluaisi vaan säästää. Olen kai vähän tylsä ihminen, en esim tykkää mistään ex tempore jutuista, mieluummin suunnittelen kaikki kivat tekemiset (esim. risteily) hyvissä ajoin koska odottaminenkin on niin kivaa :) Mies taas tuhlaisi kaikki rahat heti palkkapäivänä vaan siksi kun rahaa on. Eikä olla edes mitään teinejä, mies täyttää kohta 40.

Välillä ärsyttää ja olen kateellinen semmoisille ihmisille, joilla rahaa (edes vähän) pahanpäivän varalle. Meillä on kyllä omistusasunto, jonka lainaa lyhennetään, mutta olisi kivaa jos tilillä olisi joskus vähän enemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisot siis töissä. Kumpikin maksaa tietyt laskut. Jäljelle jäävästä toinen tuhlaa joka helvetin pennin mihin tahansa mitä löytää. Toinen osyaa ruokaa vaatteita lapsille ja loput säästöön. Mitäs sit ku vaikka pesukone hajoo???") Onko reilua että säästäjä maksaa?

Vierailija
4/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se säästäjä. Toinen kantaa romua.
Ap

Vierailija
5/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa "puskuripotti", johon kumpikin tuo saman verran rahaa yhteisiin hätävarahankintoihin. Vaikkapa sen 300-500e per nenä, jotta hajonnut kone voidaan ostaa tarvittaessa. Muilla rahoilla voi kumpikin tehdä mitä haluaa.

Vierailija
6/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen ja kolmonen, täällä kohtalotoveri. Mies ostaa huoletta kalastustarvikkeita, vaikka rahat on vähissä. Nytkin osti vaikka oli jo tili finaalissa, eikä niille ole edes tarvetta. Tai jotain turhaa elektroniikkahärpäkettä. Esikoisemme muutti omilleen ja olisi saanut huonekaluja veljeltäni 100 km päästä ja tuonutkin tarvittaessa niin mies osti, kun ei jaksa hakea ja piti saada heti - esim. lamppuja keskellä kesää. Esikoiselle ne olisvat kelvanneet ja olivat jo sopineetkin asiasta. Ruuasta mies ei ajattelee hintaa yhtään. Hällä saattaa tilipäivän jälkeisenä päivänä olla parisataa, kun makselee huviostoksiin käytettyjä visalaskuja. Minä taas pienemmästä palkasta pistän säästöön, silti kestää koko periodin hyvin. 

Mekin yli nelikymppisiä ja oltu yhdessä kauan. Opiskeluaikana tasan samat tuet, mulla kalliimpi vuokra, pienempipalkkainen kesätyö ja aina enemmän rahaa. Olen miestä saanut koulutettua, mutta tuhlaaminen on sukuvika. Siskonsa eli köyhyysrajalla ja kun sai lotossa 6+1, se kai on useita tuhansia euroja, niin omien sanojensa mukaan käytti heti kaiken. Ymmärrän, että jotain kivaa oli kiva ostaa, mutta pitikö se kaikki pistää kerralla menemään? 

Vierailija
7/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Olen vuosia ehdottanut säästämistä matkaan tms. Niin esim 1000 € euroa maksavan tavaran hän ostaa heräteostoksena. Loppukuu kitkutetaan. Tällaiseen minä säästäisin 10 kk ja miettisin ja harkitsisin :/

Ap

Vierailija
8/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa 7

Vierailija
9/9 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kumpikin laittaa yhteisiin menoihin ja säästöihin oman osuutensa, lopuilla saa tehdä mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän