Apua repsahtaneelle "laihduttajalle"
Mistäs aloittaisin.. Noh en ole koskaan ollut varsinaisesti ylipainoinen, ainakaan, jos tuijotetaan bmi:tä. Normaalipainon ylärajoilla kuitenkin, viittä vaille ylipainoisen lukemissa. Vuosi sitten söin vielä päivittäin herkkuja. Ärsyynnyin lopulta kun vaatteet kiristivät ja väsyin pienemmistäkin askareista. Jostain sain tarpeeksi motivaatiota ja onnistuin muuttamaan elämäntapani, niin, että herkkuja söin enää kerran viikossa ja muuten terveellisesti kuitenkaan millään nälkäkuurilla olematta. Painokin tippui vuoden aikana mukavasti(edelleen bmi normaali). Vaatteet tuntuivat hyvältä ja sain ostaa pienempiä kokojakin. Mutta mikä tärkeintä, oloni oli loistava. Nyt sitten viimeisen kuukauden aikana on tapahtunut jotain. Elämässäni on ollut stressiä enemmän ja veikkaan sen vaikuttavan ruokahalun kasvamiseenkin. Olen alkanut himoita päivittäin uudestaan kaikkia niitä roskaruokia, jotka olen onnistuneesti ilman ongelmia jo vuoden ajan pystynyt jättämään vain yhteen herkkupäivään viikossa. Olen toivoton. En ole lipsunut niin pahasti, että olisin tämän kuluneen kuukauden herkutellut päivittäin, mutta useampi herkkupäivä on viikkoon välillä kuitenkin mahtunut. Lisäksi olen fuskannut syömällä ns normaaleita ruokia hyvin suuria annosmääriä kerralla. Paino on jo noussut takaisin muutaman kilon.
Olen toivoton. Miten pystyn tsemppaamaan uudestaan itseni, kun olin niin hyvin tähänkin asti onnistunut tässä? Pelkään, että isompi repsahdus on edessä jos en nyt saa tsempattua. Kohta olen taas se väsynyt sohvaperuna karkkivuoren keskellä.