Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö poistattaa mirena-kierukka?

Vierailija
03.09.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, siihen vastasinkin. Sivuoireet siis:

- En halua seksiä enää ollenkaan, pidän miestäni kyllä viehättävänä ja tämä haluttomuus harmittaa molempia paljon.

- Seksi sattuu. Seksin aikana alavatsaani koskee, ja myös kohdunpohjaan. Siksikään en voi nauttia seksistä.

- Naama ja selkä täynnä finnejä. Ennen ihoni oli kuin vauvalla, sain siitä aina kehujakin. Nykyään pukkaa finniä ja mustapäätä jokapuolelta, ällöttävää :(

- Hikeni haisee. Ennen en hikoillut (ilman siis syytä, treeniä yms.) ikinä! Nyt hikoilen kokoajan. Ja se haju on kamala.

- Mielialan vaihtelut. Mieskin on valittanut tästä. Saatan siis reagoida todella vähäpätöisiin asioihin äärettömän tunteellisesti, vihaisesti yleensä. Ennen olin todella rento tyyppi, nykyyän hullu akka.

Lihonut en ole onneksi vielä. Olen juuri saanut pudotettua edelliset raskauskilot pois ja en todellakaan halua lihota! Ongelmani on, etten oikein keksi parempaakaan pitkäaikaista ehkäisyä. Kerran tulin raskaaksi vaikka aöin pillereitä, kerran vaikka käytimme kondomia. Lääkäri sanoikin että olen helposti raskautuvaa tyyppiä, ja että limakalvoni ovat äärimmäisen hyvät. Meillä on lapsiluku täynnä, emmekä halua lisää lapsia. Olen kuitenkin aika nuori, enkä pidä sterin lopullisuudesta. Mitä ehkäisyä tässä nyt sitten muka voisi käyttää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Raivostuttavaa kun täällä tulee nykyään kaikki teksti yhteen pötköön! Ap

Vierailija
2/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan päinvastaisia kokemuksia, Mirena asennettu tammikuussa, ja tällä hetkellä en oikein mitään muuta pysty ajattelemaan kuin seksiä. Toisaalta hieman rasittavaa tämänkin, varsinkaan kun mieheni ei oikein tahdo pysyä tahdissani, mutta parempi varmaan näin päin kuitenkin. En pysty nukkumaan enkä kunnolla keskittymään töihini, kun ajatukset pyörii navan alla, ja tätä on jatkunut nyt n. 2-3 kk, saa nähdä jääkö pysyväksi "sivuvaikutukseksi".

Ikävämpi sivuoire oli hiustenlähtö, jota jatkui rajuna kolmisen kuukautta, onneksi se sentään loppui. Muuten ei valittamista, kaikki on mennyt putkeen, enkä ole huomannut mielialanvaihteluita tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena on niin hyvä! Ei mitään negaa sanottavaa siitä.

Vierailija
4/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, oletko varma, ettei sulla ole vaihdevuodet?

mä olen ollut supertyytyväinen jo toiseen mirenaani.

Vierailija
5/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla on ollut kierukka? 1. vuosi on sopeutumisaikaa.

Vierailija
6/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena oli elämäni paras "hankinta". Laittaminen oli horroria, mutta sen jälkeen elämä on ollut ihanaa. Ja laitettiin hieman vajaa vuosi sitten.

Vierailija
7/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin Mirena aiheuttanut lihomista, painonhallinta hankalaa (kilot ei lähde niinkuin ennen), vähän lievensi pms-oireita, mutta vain marginaalisen vähän. Epämääräistä kipuilua ja epäsäännöllisiä vuotoja jatkuvasti. Yhdynnän jälkeen saattaa tulla todella kipeäksi alavatsa ja usein myös (veren)vuotoa... Toivoisin, että voisin otattaa pois, mutta meillä ei vielä aikeissa lapsen hankinta :( 

Ja Mirena ollut nyt jo 2 ja puoli vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä