Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mekon pituus hautajaisissa

Vierailija
03.09.2014 |

Toivottavasti te fiksummat voitte nyt auttaa sillä itse en ole varma nykyetiketistä. Eli voiko hautajaisiin laittaa mustan mekon, joka yltää hieman polvien yläpuolelle, vai onko menkon pakko ylettyä polven alapuolelle. Mekko on muuten yläosaltaan peittävä, mutta loppuu n. 5cm polvien yläpuolelle. Tietenkin sukkahousut olen laittamassa mutta mietin onko tuo muuten sovelias

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kirkolliset hautajaiset, niin laittaisin polvet piiloon, niin kuin kirkossa yleensäkin.

Vierailija
2/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko ylettyä polvien alapuolelle. Ei ole luterilaisessa kirkoissa semmosiia sääntöjä kuin jossain muissa suunnissa että hartiat ja polvet piiloon. Itse olin viimeksi hautajaisissa mustassa jakkupuvussa, jossa hame noin 5 cm polven yläpuolelle. Ei kukaan paheksuvasti varmasti katsonut. Roiskeläppäminiä tai muuta selvästi seksikästä ei toki oikein sovi hautajaisiin laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos, muilta mielipiteitä? :)

Vierailija
4/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hame voi hyvin loppua polven yläpuolelle, kunhan ei ole mikään minihame. Ja jos yläosa on peittävä.

Ei tarvitse olla mikään "körttipuku", joka peittää polvet.

Kyllä vaatteiden mittasuhteet voivat hautajaisissakin seurata vallitsevia linjoja.

Vierailija
5/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmissä hautajaisissa päälläni oli hieman polven yläpuolelle jäävä musta-harmaa-neuloksinen kotelomekko ja mustat sukkahousut. Hautajaiset tulivat "yllätyksenä" itselleni (tai että minut toivottiin paikalle), joten en ehtinyt erikseen lähteä ostoksille.

Kukaan ei katsonut kieroon vaatteitani, vaikka ylläni siis ei ollut edes pelkästään mustaa.

Kotelomekko tai siisti kynähame, joka jää polven yläpuolelle olisi muutenkin mielestäni täysin korrekti. Kunhan helma ei ole juuri tuota lyhyempi tai yläosa paljastava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi